22 Eylül 2008 Pazartesi

KOLAY YOGURT CORBASI

Bu cok lezzetli ve kolay corbayi, http://hobievigardenya70.blogspot.com/ arkadasimin ev sahipligi yaptigi, Iftar bereketi etkinligi 2/4. hafta'ya gönderiyorum. Arkadasimiza kolay gelsin. Tarif artik kapali olan ebrulitatlar blogundan arkadasimiza ait.

Malzemeler:

2 -3 yemek kasigi siviyag
2 yemek kasigi un
1 corba kasigi silme salca
1 cay bardagi yogurt
4 su bardagi su
2 dis sarmisak
nane, karabiber, tuz

Yapilisi:

Öncelikle 1 cay bardagi yogurdu, 4 su bardagi su ile ayran haline getirin. Sonra 2-3 yemek kasigi siviyagla, 2 yemek kasigi unu kavurun (unu yakmadan). Daha sonra üstüne 1 yemek kasigi salcayi ilave edin. Biraz daha kavurup, ayrani ekleyin. Kaynamaya basladigi anda sarmisaklari icine rendeleyin. 5 dakika kaynatin. En son tuzu, naneyi ilave edip cok az daha kaynatip, ocaktan alarak servis yapin.
AFIYET OLSUN!

72 yorum:

derya dedi ki...

Mmmm iftarda sıcak sıcak süper olur ellerine sağlık canım,hayırlı iftarlar dilerim,öptüm...

peynir hösmelimi dedi ki...

hayatim bu corba enfes.tam bir kis corbasi.Neden dersen buralar sogududa:))
Birde aclik üstüne gelince,canimiz sadece corba cekiyor vallahi.
Ellerine saglik canim.
Sevgilerle.

Begüm dedi ki...

Evet, cok kolaymis hem coook lezzetli görünüyor. Ellerine saglik canim. Kesinlikle deniyecem bu corbayi.

defneylebirlikte dedi ki...

mis gibi bir çorba olmuş.ellerine sağlık canım..

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel bir görüntü sevgiler

NİLÜFER dedi ki...

GERÇEKTEN DE ÇOK KOLAYMIŞ ELİNE SAĞLIK CANIM

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Pratik ve serinleyen havalarla içimizi ısıtacak güzel bir çorba olmuş , ellerine sağlık ...
Sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK TOPRAĞIM. ÇORBA ÇOK GÜZEL OLMUŞ. HAVALARIN SOĞUMAYA BAŞLADIĞI ŞU GÜNLERDE HARİKA OLUR.

Hasret dedi ki...

ellerine saglik canim, mmhh miss gibi gider iftar sofralarina ...

elmaşekeri dedi ki...

nefis görünüyor vede cok kolaymis ellerine sağlık...

Hadiye dedi ki...

Merhaba Senem,

Çorba en çok anadolu kültüründe var sanki.Anadolu kadını hiç yok demez kilerinde mutfağında ne malzemesi varsa onları kullanıp çorba yapar aş eder ailesine sunar.Ama O çorbaların lezzeti ve tadı en özel malzemelerden yapılanlardan çok daha güzel olur hep.Çünkü içinde sevgi vardır.Fedakarlık vardır.Sanırım bu çorbada böyle bir günde bulunmuş.Bizlerede tanıtanlara sunanlara teşekkürler.

Sevgilerimle.

ceyt dedi ki...

çok nefis lezzetli bir çorba olmuş.çok da değişik.ellerine sağlık canım.sevgiler...

ηiηo dedi ki...

anim ellerine saglik havalar sogurken artik corbalar suslicek sofralarimizi sevgiler

pelin dedi ki...

İçimi ısttı çorba,nefis olmuş.Ellerine sağlık..

egeli dedi ki...

ÇORBA OLSUNDA NE OLURSA OLSUN,AMA İLLADA YOĞURT ÇORBASI OLSUN,BENİM EN SEVDİĞİM ÇORBALARDAN BİRİ,SALÇALISINIDA HİÇ DENEMEMİŞTİM ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR...SEVGİLER

ozlemle dedi ki...

Gercektende cok kolay,hazir corba yapmayi düsünmeye gerek bile yok.Artan pilavla buna benzer bir corba yapiyorum bende ama salcasiz.
Ellerine saglik

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım sıak sıcak ne güzel içilir. sevgiler canım

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

canim ellerine saglik corba nefis gorunuyor iftar sofrasinda sicacik yemesi ne guzel olur yanindada bol susamli pideeee ufffff gece gece:))
hayirli saurlar canim
selam ve sevgilerrrr.

Limonlu Kek dedi ki...

Hımmm olsa da içsek, ellerine sağlık Sanemciğim, sevgiler...

muko dedi ki...

yoğurt çorbasını ilk kez salçalı görüyorum ama çok güzel görünüyor birde bu şekilde deneyelim bakalım eline sağlık canım..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım
yoğurt çorbasını hep sevmişimdir
sevgiyle kal

Yaren dedi ki...

Senemcim corban harika görünüyor,ellerine saglik.Böyle kolay piratik tarifler bu ramazan stresinde herkezin tercihi olur.Sevgiler :)

ARZUMCUM dedi ki...

Allahım,bu kardeşimin benim bilmediğim seninse muhakkak bildiğin sıkıntılarını gider.Benim çare olamadığım dertlerine deva ol.Her sarsıldığında tutamadığım elini sen tut.Her incindiğinde yakınlığında merhemini sür.Ben onu çok seviyorum.Sende sev ve sevindir.AMİN.HAYIRLI KANDİLLER.

elmaşekeri dedi ki...

____________@@@__@_@@@@__
____________@@__@@_____@__
___________@@@_@__@_____@__
__________@@@@_____@@___@@@_
_________@@@@@______@@_@___@@
________@@@@@_______@@_____@_
________@@@@@_______@____@__
________@@@@@@_____@____@__
_________@@@@@@____@___@__
__________@@@@@@@@____@__
__@@@_________@@@@@@@__
@@@@@@@__________@@___
_@@@@@@@_________@___
__@@@@@@_________@@__
___@@@___@_______@@___
___________@_____@__@__
_______@@@@_@___@___
_____@@@@@@__@_@@_
____@@@@@@@___@@__
____@@@@@______@_
____@@_________@__
_____@_________@__
_____________@_@__
______________@@_
______________@__




Bir damla umut serpilsin yüregine, bin tatli umut dolsun günlerine, hayallerin gerçekleri bulsun, bütün dualarin kabul, Kadir Gecen mubarek olsun.

Limonlu Kek dedi ki...

Mübarek Kadir Gecesi'nin hayırlara vesile olmasını dilerim. Sevgiler....

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Ellerine sağlık canım ramazanda en çok çorbalar rağbet görüyor çok nefis olmuş .HAYIRLI KANDİLLER sevgi ve selamlar canım

armina dedi ki...

Beyaz bir güvercin gönderiyorum size
Kanatlarında mutluluk,
Yüreğinde sevgi,
Tüylerinde nur var.
Sizin de kalbiniz nurla dolsun,
Kadir geceniz mübarek olsun.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Kadir Gecesi değer gecesidir, Allah tarafından değerli kılınmış bir gecedir. Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Bu gece bir ömürden daha hayırlıdır. Ellerin açıldığı, gözlerin dualarla yaşardığı, kalplerin okşandığı Kadir Gecesinde bütün insanların günahlardan uzaklaşıp tövbelerinin kabul edilmesini niyaz ederiz. Allah tüm inananları iman yolundan ayırmasın..hayırlı kandiller canım

derya dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

peynir hösmelimi dedi ki...

Dertlerimiz kum tanesi kadar küçük, sevinçlerimiz Nisan yağmuru kadar bol olsun. Bu mübarek geceniz sevapla dolsun. Kandiliniz mübarek olsun.

Huriye dedi ki...

Kadir geceniz mubarek...dualariniz kabul olsun insallah...opuyorum seni...sevgilerimle...

Lezzet Gemisi dedi ki...

Yağmur yüklü bulutlar gibi gelen, eteğindeki hayır cevherlerini başımıza boşaltan bu mübarek gecede dualarınız kabul, ameliniz makbul, Allah'ın selameti üzerinize olsun. Kadir Geceniz kutlu olsun.

yildiz dedi ki...

Mübarek Kadir Gecesinin hepimize hayirli olmasi dilegiyle,sevgiler...

SeyyAh dedi ki...

Çalınan her kapı hemen açılsaydı, ümidin, sabrın ve isteğin derecesi anlaşılmazdı.

Rabbim dara düşünce "SABIR" sabrı bulunca "ŞÜKÜR" şükre erince "RAHMET" rahmete dalınca "SEVGİ" sini ihsan eyleyip; gönlünden geçeni avuçlarına döksün. Ettiğiniz duaların kabul olması dileklerimizle KADIR GECEMİZ MÜBAREK OLSUN....

Ve sen yine denendiğinde;
ve yine kalbin daraldığında;
ve yine bütün kapılar kapandığında;
ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde..
uzun uzun düşün..
ve hatırla Yaratanını!
ALLAH kuluna kâfi değilmi?
( zümer:36)

http://gittiklerimden.blogspot.com/
http://gidilesiyerler.blogspot.com/
http://soframdan.blogspot.com/

semra mutfakta dedi ki...

Hayırlı kandıller.Bu gece dualarınızın kabul,ibadetlerinizin makbul olmasını dilerim.

sofraozlemi dedi ki...

ramazan çorbasız olmuyor ,nefis olmuş canım ellerine sağlık.


kandilin mübarek duların kabul olsun canım..hayırlı kandiller

Yaren dedi ki...

Canim kadir gecen mübarek olsun,tüm dualarimiz kabul olsun insal. Sevgilerimle.

nzlgl dedi ki...

Sağlık, huzur ve mutlulukla geçecek bir bayram diliyorum

sevgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim,
Ramazan Bayramını kutluyor, sevdiklerinle birlikte geçireceğin nice mutlu bayramlar diliyorum..
Çok öpüyorum seni..

Sevgiler..

derya dedi ki...

Canım tüm ailenle ve sevdiklerinle geçireceğin nice sağlıklı ve huzurlu şeker tadında bayramlar temenni ederim.
HAYIRLI BAYRAMLAR…

Tuba dedi ki...

Merhaba Senem, oncelikle iyi bayramlar. Biliyorum uzun zamandir gelemedim, inanilmaz yogunum son gunlerde, kusuruma bakma lutfen. Sana bir sey sormak istiyorum, blogundaki su yeni yazilan/basilan diger yemek bloglarindaki yazilarin takibini yapmayi nasil basardin? Bana da anlatabilir misin yada ir kodu varsa verebilir misin? Gunlerdir bunu ariyorum..Inan inanilmaz makbule gececek. Cok sevgielr,

Klasiktatlar dedi ki...

Ailenize, mutlu bayramlar..

hdidem95 dedi ki...

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesi dileğimle. Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara.

Aybike Ceylan dedi ki...

Bayramini kutluyor, daha nice saglikli ve guzel bayramlar diliyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Tuba dedi ki...

Senem'cigim cevabin icin cok tesekkurler..Gadget'a tiklayip eklemelerimi yaptim. Benim linklerim kisminda gorebilirsin. Ama seninki gibi bloglarin ne zaman yeni yazi yazdiklarini goremiyorum. Yani 3 saat once eklendi, 1 gun once eklendi gibi. Ne yapmaliyim Senem? Yardimlarin icin cok tesekkur ediyorum. Sevgiler..

Tuba dedi ki...

Senem'cigim yine ben. Cozdum olayi, cok cok sagolasin canim. Cok sevgiler..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin biraraya geldiği, rahmetle ve şefkatle dolu günlerin en değerlilerinden olan Ramazan Bayramın kutlu olsun canım..sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

senemcim nerelerdesinbayramda evde yoksun galiba.
hayirli neseli bayramalar dilerim
bayramin kutlu olsun canim

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

MUBAREK RAMAZAN BAYRAMINI SEVDIKLERINLE BERABER SAGLIKLI VE HUZUR ICINDE GECIRMENI VE HAYIRLARA VESILE OLMASINI DILERIM.
ALLAH NICE HUZURLU, BEREKETLI BAYRAMLAR NASIP ETSIN.

Hatice dedi ki...

sevdiklerinle birlikte sağlıklı, huzurlu, bayram tadında bir bayram geçirmen dileğiyle…
sevgiler…

şengül dedi ki...

Gecenin güzel yüzü yüreğine dokunsun, kabuslar senden uzakta melekler başucunda olsun, güneş öyle bir geceye doğsun ki, duaların kabul ve Ramazan Bayramın mübarek olsun!


senin ve ailenin bayramını kutluyorum canım

ηiηo dedi ki...

Cocukken hersey ne kadar guzeldi yada bizler cocuklugun verdigi saflikla herseyi temiz gorurduk. Arefe gunu yapilan temizlikler, baldan tatli tatlilarin hazirlanisi, kacamak bir iki lokma. Bayram oncesi cikilan alisverisler, alinan birbirinden guzel elbiseler, ayakkabilar. Kizsaniz elbisenin cantasi, sapkasi olacak. Erkekseniz cepsiz olmaz pantalon, para toplanicak. Hic unutmam bir komsumuz vardi Allah rahmet eylesin, o teyze hic bir bayram geri cevirmedi bizi. Bayram oncesi mis gibi kokan, yepyeni mendiller alir, arasinada para koyardi. Koskocaman lojman, 11 kat, her katta 6 daire, herkes tanidik. El opmekten yorulur, topladigimiz harcliklari cantamiza sigdiramazdik. O zaman insanlarin elimi boldu, simdi ne oldu hala anlamis degilim. Insanlar birakin para vermeyi, seker ikram etmeyi, kapiyi acmiyorlar. Guzel olan geleneklerimizi ne cabuk yitiriyoruz. Hic bir bayram eksik etmedi ailemiz bizden yeni giysileri, ayakkabilari, harcligi, hediyeyi. Biz sansli cocuklardik. Simdi oyle cok yalniz cocuk var ki!! Bayram vesile olsun, unutmayalim adetlerimizi. Ziyaret edelim yaslilarimizi, yalnizlarimizi. Oh bir hafta tatil deyip, nereye kacacagimizi bilmemezlik etmeyelim, bizde yaslanicaz bir gun, gozum kapida, kulagimiz zilde yavrularimizi bekliyecegiz. Bir tatli dil, bir guleryuz, cok gormeyelim, cok gormesinler bizede. Buralar cok sessiz, ne gelen var ne giden. Yapilan tatlilari birbirimize ikram ediyoruz ancak. Ne ana var yanimizda, ne akraba, ne baba ocagi var burda, ne kardes muhabbeti. Gurbetin acisini ceken bilir ancak, bos konusmaya ne hacet. Annem, babam, kardesim, guzel ninem ananem, tum akrabalarim, dostlarim, ben yine bu bayramda burdayim. Bu bayramda yalnizim. Siz birlikte olusunuzun kiymetini bilin. Az kaldi ramazan yaza gelecek, bende 8 senedir ozledigim o bayrami yasayacagim yaninizda insaallah. Ama siz bunun kiymetini bilin, kaybedince bulunmuyor cunku. Bu bayram diliyorum tum minik kiz cocuklarinin firfirli elbiseleri, kirmizi rugan ayakkabilari olsun. Tum erkek cocuklarinin papyonlu minik takimlari, gicir gicir ayakkabilari olsun. Yaslilar yalniz kalmasin bu bayram, oksuzun yetimin basi oksansin. Olmusler unutulmasin, hastalar ziyaret edilsin bu bayram. Bu bayram bayram gibi bir bayram olsun diliyorum...

feray dedi ki...

Senem cim bayramın kutlu olsun canım nice bayramlara

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım..Senem beni unuttu diyordum bende :))))
Şeker tadında bayram diliyorum..
Bütüünnn sevenlerinle birlikte...
Sevgilerimle canım..

armina dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, gülen yüzün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

elmaşekeri dedi ki...

şeker tadinda nice bayramlara........

pelin dedi ki...

Senem'ciğim Ramazan Bayramını içtenlikle kutluyorum..Şeker tadında bir bayram olsun inşallah..

Sevgiler..

pervin dedi ki...

Hayırlı bayramlar.

banu gökşin dedi ki...

nefıs gorunuyor ellerıne saglık.

hayırlı saglıklı bayramlar sevgıler..

Lezzet Gemisi dedi ki...

Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj; kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri. Kalbiniz nur, haneniz huzur dolsun, BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN.

Huriye dedi ki...

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

ÖPTÜM CANIM

zeytintanesi dedi ki...

İyi bayramlar diliyorum bende.Nice bayramlara sağlık ve mutlulukla.

pelin dedi ki...

Senen canım eniştene tekrar acil şifalar diliyorum.Dualarım sizinle...Umarım beklenmeyen güzel bir gelişme olur..

peynir hösmelimi dedi ki...

Bayramini en icten dileklerimle kutlar,daha nice bayramlar dilerim.
Sevgiler.

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Merhaba Senem ciğim,
Çorba harika olmuş, en sık yaptığım çorba diyebilirim...BAyramının güzel geçmiş olmasını dileim sevgilerimle

sefertasi.blogcu.com

Halenze Özlem dedi ki...

canım çok teşekkür ederim seninde bayramın mübarek olsun hayatım..öptüm seniii.

hatice dedi ki...

Canım, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar diliyorum, Ramazan Bayramın kutlu olsun..sevgiler......

lezzetduragi dedi ki...

Ellerine sağlık nefiss ve pratik bir çorba görünüyor.

Betül dedi ki...

Geç kalmış da olsam iyi bayramlar dilerim Senem'ciğim.

Sevgilerimle.

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Ellerinize sağlık harika olmuş ,kimbilir tadıda nasılda nefis olmuştur,sizlere afiyet olsun...

Anneminikramlari dedi ki...

Oncelikle Bayram tebrigin icin cok tesekkurler sizinde gecmis bayraminiz mubarek olsun, corbaya gelince ben bayilirim renkli yayla corbasina ellerine saglikk:)

disal dedi ki...

selam arkadaşım...

çorba harika görünüyor ...ellerine sağlık......

öpüyorum seni..