31 Ağustos 2008 Pazar

PARMAK TATLISI VE HAYIRLI RAMAZANLAR

Yazima öncelikle enistem icin güzel yorumlar ve iyi dileklerini ileten siz degerli arkadaslarima tesekkür ederek baslamak istiyorum. Güzel yorumlarinizla bana moral verdiniz. Enistem radyo terapiye iki hafta evvel basladi. Kanserin vücudunun bir yerinden beyne sicradigi tahmin edildigi icin röntgen cekildi, onun sonuclarini bekliyoruz ve akcigerinden cikmamasi icin dua ediyoruz. Kendisi de masallah cok direncli. "Kizlarim icin bu kanseri yenmeye calisacagim" diyor ve insallah öyle olur. Allah'im ona ve bütün hastalara acil sifalar versin.
Bugün Ramazan ayinin ilk günü. Herkese hayirli Ramazanlar diliyorum. Sofralarimiz bereketli olsun insallah. Ramazan ayinin ilk tarifini de tatli olarak vermek istedim. Bu tatliyi http://sofraozlemi.blogspot.com blogundan sevgili arkadasim Özlem'cigimden alip denemistim. Cok harika ve hafif bir tatli. Temmuz ayinda Türkiye'de iken kizkardesimin bebek mevlüdü icin de yapmistim. Yiyenler tarafindan cok begenildi. Yalniz benim tatlilar sekil bakimindan sekerpareye daha cok benzediler, siz sekil verirken daha ince yapabilirsiniz. Özlem'e bu güzel tarifi icin cok tesekkür ediyorum. Tarifi aynen arkadasimin yazdigi gibi aktariyorum sizlere...
MALZEMELERİ.
3 yumurta (2 tanesinin sarısı üzerine ayrılacak..)
1 paket yumuşak margarin.
vanilya kabartmatozu
aldığı kadar un.
Şerbeti
5 bardak su
5 bardak şeker
3,4 damla limon
YAPILIŞIBütün malzemeler bir kap içerisinde yoğurulup,kulak memesi kıvamına gelince uzun parmak şekli verilir..Büyük yuvarlak tepsiye dizilir..Yaklaşık 40 ila 45 tane çıkıyor.. Üzerine ayırdığımız yumurta sarıları sürülüp çatalla şekil verilir..Orta ısılı fırında pişirilir..Bir yandan şerbet malzemeleri kaynatılır..Tatlı fırndan çıkınca, sıcak şerbet üzerine dökülür .. 1 saat şerbeti içine çekmesi için beklenilir..Üzerine isterseniz, fıstık tozu, istersenizde hindistan ceviziyle süslenilir.
AFIYET OLSUN!

50 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canım sende hoşgeldin..Eniştene çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin..
Tatlında şahane görünüyor ellerine sağlık..hayırlı ramazanlar arkadaşım kocaman sevgiler..

banu gökşin dedi ki...

canım enıstene acıl sıfalar gecmıs olsun.,hayırlı bereketlı ramazanlar dılerım sevgıler..

Klasiktatlar dedi ki...

Bütün ailenize, hayırlı ramazanlar diliyorum.

Sevgi dedi ki...

Ellrinize saglik...
Hayirli Ramazanlar dilerim...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim hayırlısıyla amcan yenecek bu zor zamanları.. Allah dualarınızı kabul etsin.. Hayırlı ramazanlar diliyorum, bu güzel tatlı tadında geçer inşallah..

Limonlu Kek dedi ki...

Hayırlı, bereketli, sağlıklı geçecek bir Ramazan diliyorum, sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

canim enisten insallah bu hayirli ayda hastaligi yenip eski sifasina kavusacak Allahin izniyle.
ramazan tatlisiz olmaz ellerine saglik Cok güzel olmus özlemin sayfasinda görünce bende denemk istemistim.
hayirli ramazanlar

Gulos dedi ki...

Merhaba canım,
geçmiş olsun.Bu tatiil bizdede hasta ve hastanelerle geçti.
Allahtan acil şifa diliyorum.
Ramazana uygun bir tarif olmuş.İnsanın kan şekeri düştüğü için tatlı bişeyler arıyor ama benim doktorum tatlıyı tamamen yasakladı bana .Sadece haftada iki kere sütlü tatlı yiyebileceğim.O da sütlaç ya da güllaç.Neyse sonuçta zayıflayacağım ya olsun.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

selam...Eniştene çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin..
Tatlında şahane görünüyor ellerine sağlık..hayırlı ramazanlar dilerim..sevgiler..
http://hunerlieller.net

pelin dedi ki...

Hayırlı Ramazanlar diliyorum....Tatlı şahane gözüküyor,ellerine sağlık...

karabiberinmutfagi dedi ki...

Dostluklarin sevgi ile beslendigi bu Mübarek Ramazan ayinda gönlünün sevgi ile dolup tasmasini dilerim...

meleginmarifetleri dedi ki...

Eniştene Allah şifalar versin İnşallah.
Tatlı tam iftar sofralarına layık ellerine sağlık.
Hayırlı ramazanlar canım öptüm hoşçakal.

Begüm dedi ki...

Canim, insallah iyi olucak enisten.
Tatlin cok güzel olmus, ellerine saglik.

Hayirli, bol bereketli ramazanlar diliyorum...

Neşeli Sesler dedi ki...

Hayırlı ramazanlar arkadaşım...

armina dedi ki...

Hayırlı ramazanlar dilerim.

defneylebirlikte dedi ki...

canım tatlın nefisssss.hayırlı ramazanlar..

SeyyAh dedi ki...

Merhabalar, sizlerde hoş geldiniz..
Önecelikle ailecek sizlerinde ramazanınızı kutluyor nicelerine sağlıkla ulaşmanızı diliyor ve hayırlara vesile olmasını temenni ediyoruz..
Eniştenize ve tüm hastalarımıza Allah'tan şu mubarek günler hatırına şifa niyaz ediyoruz, yakınlarına da sabır ve metanet diliyoruz.
Ayrıca tatlınızda çok güzel görünüyor emek ve ellerinize sağlık...
Ailecek selam ve sevgilerimizle...

http://gittiklerimden.blogspot.com/
http://gidilesiyerler.blogspot.com/

pastacirapunsel dedi ki...

Canımm,

Eminim evlatlarının verdiği güçle kısa sürede iyileşecek enişten.. Acil şifalar diliyorum kendisine..

Sımsıcak sevgiler.....

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

arkadasım enıstene cok cok gecmısler olsun...tatlı cok enfes ellerıne saglık:) sevgılerımle:)

nzlgl dedi ki...

Ellerinize sağlık
güzel görünüyorlar
ayrıca eniştenize acil şifalar diliyorum

sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Sevgili Senem ramazanınız hayırlı ve bereketli olsun RABBİM duğalarımızı ve oruçlarımızı kabul etsin eniştenizede acil şifalar diliyorum .
Ellerinize sağlık tatlı tam ramazan lık olmuş çok nefis görünüyor sevgiler canım

Feyza Fidan dedi ki...

Canımcım, ellerine sağlık enfes olmuş tatlın..
Hayırlı, bolluk bereket içinde bir ramazan ayı diliyorum..

zeytintanesi dedi ki...

Of of ne kadar da güzel görünüyorlar. Ramazanda da insanın canı nasıl çekiyor. Gelde yapma şimdi bunlardan. Ama ben hazır yapılmışlardan alıyorum. Ellerine sağlık.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim selam
tasinma telasinda oldugum icin ugrayamadim ama sükür bitti islerim artik buralardayim enistene cok gecmis olsun bu mübarek ayin hürmetine rabbim tüm hastalara acil sifalar versin insallah tatlida enfes ellerine saglik bol bereketli ramazanlar

peynir hösmelimi dedi ki...

Hayatim ellerine saglik.Cok güzel görünüyor.Ramazanin bas tacidir tatlilar degilmi?
Ayrica enisten icinde acil sifalar arkadasim.Insallah yener bu hastaligi.
sevgilerle.

:)den dedi ki...

Eniştenize acil şifalar diliyorum. Kanser artık ölümcül bir hastalık olmaktan çıktı. Tıp çok önemli gelişmeler kaydetti bu konuda. Bir diğer şansımız da dünya çapında tanınan, kabul edilmiş çok iyi onkologlarımızın olması.
Tatlınıza gelince çok şirin görünüyorlar. Ağzınızı ve hayatınızı tatlandırması dileğiyle...
Sevgiler...

Zehra dedi ki...

slm sevgili Senem Enistene gecmis olsun acil sifalar dilerim.ellerine saglik tatlilar nefis gorunuyor.hayirli,bereketli ramazanlar dilerim

HADİYE dedi ki...

Merhaba Senem,

Öncelikle Ramazanını kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.
Eniştene Allah cc sağlık ve acil şifalar diliyorum.
Ziyaretin ve nezaket için teşekkürler.Tatlıyı çok severim.Hafta sonu bu tatlıyı yapmak istiyorum.Ellerine sağlık.

sofraozlemi dedi ki...

canım tekrar geçmiş olsun..inşallah rabbim şifasını bu ayın hürmetine verir.bol bol dua etmek lazım..

tatlıyıda denemişsin ..benimde her mevlütte kalabalık sofralarda yapmaktan vazgeçemediğim bir tatlıdır hala..aynen pastanedeki şekerpareler gibi oluyor..

ellerine sağlık cnm hayırlı ramazanlar..

derya dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık tatlı süper,ramazanda en çok istediğim şey tatlı bu tabağı alayım ben,eniştene,benim yengeme ve tüm şifaa bekleyen hastalara rabbim bu mübarek günler yüzüsuyu hürmetine şifalar versin,öptüm...

SOFRAM dedi ki...

Canım hayırlı ramaznlar..
Eniştenize tekrar çok geçmiş olsun,inşallah bir an önce tekrar eski sağlığına kavuşur.
Canım ellerine sağlık, tatlı harika olmuş, afiyetler olsun, sevgilerimle...

Yaren dedi ki...

Senemcim insal. enisten bu zor günleri atlatacak.Bu kutsal ramazan ayinda bol dualar edelim enisten ve tüm hastalarimiz icin.Allahim herkezi coluk cocuguna bagislasin.Saglikli güzel haberlerini bekliyorum Senemcim.Parmak tatlin nefiss görünüyor,herseyi kivaminda oldugu resme cok güzel yansimis.Ellerine saglik canim.Hayirli Ramazanlar,sevgiyle kal.

elif neslihan dedi ki...

sevgili Senem yazın blogları ziyaret etmeye fazla vaktim olmadı.Bugün sitende eniştenin rahatsızlığını öğrenmiş bulunmaktayım ,inan çok üzüldüm çok geçmiş olsun rabbim bu mübarek günlerin hürmetine şifa verir inşallah .hayırlı ramazanlar diliyorum.

Lezzet Gemisi dedi ki...

SELAM CANIM. UZUNCA BİR TATİLDEN SONRA BEN DE NİHAYET EVİME DÖNDÜM. ENİŞTENE ÇOK GEÇMİŞ OLSUN CANIM. RABBİM AİLESİNE VE SEVENLERİNE BAĞIŞLASIN İNŞALLAH. BU ARADA TATLI DA ENFES GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK. HAYIRLI RAMAZANLAR, BEREKETLİ SOFRALAR DİLİYORUM. SEVGİLER CANIM...

hdidem95 dedi ki...

eniştenize çok geçmiş olsun rabbim şifa versin tatlıda nefis olmuş ellerine sağlık hayırlı ramazanlar sevgiler

ARZUMCUM dedi ki...

hayırlı ve bereketli bir ramazan dilerim canım.eniştene acil şifalar diliyorum.çok geçmiş olsun.tatlın enfes görünüyor.iftar sofraları tatlısız olmaz tabi.ellerine sağlık.

TAZE NANE dedi ki...

Parmak tatlısı çok lezzetli görünüyor. Eniştenize acil şifalar dilerim. Hayırlı ramazanlar.

nino dedi ki...

canim acil sifalr dilerim

ceyt dedi ki...

senemcim, uzun zamandır yoktum yeni döndüm.tatlın nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.eniştene de Allah şifa versin geçmiş olsun canım.hayırlı ramazanlar diliyorum sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok güzel görünüyor....Eniştene çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin..

disal dedi ki...

canım eniştene çok geçmiş olsun..Allah acil şifalar versin...ne kadar çok kanser haberi duyar oldum....rabbim yardımcıları olsun...

tatlın bir harika....ellerine sağlık....

kitchensweetkitchen dedi ki...

Sevdiğim ender tatlılardan biridir.Ellerine sağlık.
Geçmiş olsun umarım iyileşmiştir enişten.

semra mutfakta dedi ki...

senemcim ellerine sağlık nefis görünüyor.

ilker'in mutfağı dedi ki...

Canım Senem'im çok çok nefis görünüyor.Ramazan'dada iftardan sonra için çok ideal görünüyor.Ellerine sağlık canım...Enişten içinde Allah'tan sağlık dileyip,dua etmekten başka birşey gelmiyor maalesef elimizden.Allah onu yavrularına bağışlasın canım.Seni çok çok öpüyorum.Sevgiler...

eldivenlerim dedi ki...

Mmmmmm, parmak tatlısı enfes, harika gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım, neşeli hafta sonları, bol, bereketli iftarlar;)

defneylebirlikte dedi ki...

GÖRÜNTÜ YE BENİ DİYOR.HAYIRLI RAMAZANLAR CANIM...

butterfly dedi ki...

Canım Allah eniştene acil şifalar versin, geçmiş olsun.
Tatlı bir harika görünüyor, tam ramazanlık. Ellerine sağlık:).
Sevgilerimle.
aslı

Melek* dedi ki...

canım tatlı çekti görünce bende mutfağa gidip kadayıf yiyim bari:) ellerine sağlık

Melek* dedi ki...

canım tatlı çekti görünce bende mutfağa gidip kadayıf yiyim bari:) ellerine sağlık

Zeynep dedi ki...

canım çok çok geçmişler olsun,
acil şifalar dilerim...

tatlı nefis görünüyor,ellerine sağlık

sevgiler,öpücükler