3 Haziran 2008 Salı

PATLICANLI PIZZA


Malzemeler:

MALZEMELER:
Hamuru icin;
1 su bardagi ilik süt
1 su bardagi ilik su
1 paket yas maya
1 yumurta
1 tatli kasigi tozseker
1 tatli kasigi tuz
1 yemek kasigi zeytinyagi
aldig kadar un
Üzeri icin;
1 kutu hazir soyulmus domates
1 corba kasigi domates salcasi
yarim cay bardagi zeytin yagi
tuz,karabiber,oregano
Ayrica;
1 adet patlican, mozzarella veya kasar peyniri
Yapilisi:
Yogurma kabinin icinde maya ve sekeri kasikla eriyene kadar karistiralim. Ardindan ilik süt ve ilik suyu, yumurtayi katalim. Sonra diger malzemeleri de ekleyip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yoguralim. Üzerini nemli bir bez örtüp, bir saat kadar iki kat kabarana kadar bekletelim. Diger taraftan soyulmus domatesi blender ile parcalayalim. Salcayi da katip karistiralim. Diger sos malzemelerini de katalim. Mozzarellayi da dilimleyelim veya rendeleyip bir kenara alalim. Kabaran hamurdan portakal büyüklügünde parcalar koparip, yuvarlayalim. Merdane yardimiyla yemek tabagi büyüklügünde acip, yaglanmis,ya da firin kagidi serilmis tepsiye yerlestirelim. Üzerine 2-3 kasik sos kenarlarina gelmeyecek sekilde sürelim.
Patlicani yikayip kuruladiktan sonra, yarim santim kalinliginda dilimlere keselim. Üzerlerine, tuz, karabiber serpip fircayla biraz zeytinyagi sürüp izgara tavasinda, tavaya yag koymadan her iki taraflarini pisirelim. Pizzanin üzerine sosunu sürdükten sonra 6-7 adet yerlestirip peyniri de koyduktan sonra 250 dereceli önceden isitilmis firinda pisirelim. Dilerseniz pizzaya dilimlenmis sarmisak da koyabilirsiniz. Ayrica patlicanla birlikte kabak dilimleri de konulursa cok hos olur.
AFIYET OLSUN!

34 yorum:

pelincelezzetler dedi ki...

Senemcim canım bu pizza nefis,hamur açma konusunda seni alkışlıyorum...
Sevgiler..
Ellerine sağlık...

elmaşekeri dedi ki...

off off nefis görünüyor,ellerine saglik..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Senem'cim, patlıcanlı pizzayı Cihangir'de şirin bir sokak cafesinde yemiştim.. Süper bir lezzet.. Pizza hamurun da 10 puan'lık olmuş, maaşallah..

Nilgün dedi ki...

Senemcigim degisik olmus valla denemek gerek..Ellerine saglik canim



SEVGILER

Begüm dedi ki...

Süper görünüyor pizzan canim. Hele sebzelisine bayilirim. Birde patlicanli oldunmu... nefis... Ellerine saglik.

derya dedi ki...

Senemcim patlıcanın herşeyini bilirdim pizzasını sayende öğrendim enfes ellerine sağlık öptüm

akasyakokusu dedi ki...

senem cim eline sağlık..pizza nefis..helede patlıcan var.
2 dilim aldımm...sevgilerimle..

defneylebirlikte dedi ki...

ağızlara layık enfes bir pizza.mmmmm müthiş.eline sağlık canım..

NİLÜFER dedi ki...

Offff nefis olmuş eline sağlık canım incecik pizza hamuru ve nefis üst malzemesi tek kelimeyle süper...

SERAP dedi ki...

Patlicanin girdigi her seyi severim.....Tabiki patlicanda güzel cikarsa......
Bende de yarin paticanli makarna var.:-))

peynir hösmelimi dedi ki...

Senemcim gercekten cok hos olmus.
buradan agzimin suyu akti dogrusu.
Patlicanin tadinin nasil olabilecegini tahmin ediyorum canim.
ellerine saglik,sevgilerle.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Arkadaşım ilk defa patlıcanlı pizza görüyorum..Şu an tadına bakmayı çok isterdim...Patlıcanı çok severim nefis bir görüntü var doğrusu...ellerine sağlık harikasın...Sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Senemimmm, valla ne diyeceğimi şaşırdım..Enfess olmuşşş..Patlıcanlı pizza tam benlik, patlıcanlı yemeklere bayılırım, kesin denerim bu tarifi (accık kilo verince tabi:)
Ellerine sağlık güzel arkadaşım,
Öpüyorum seni..

SOFRAM dedi ki...

Canım, bu pizza harika olmuş, hem de patlıcanlı çok değişik bir lezzet olmuş, ellerine sağlık, afiyetler olsun, sevgilerimle...

sarımutfak dedi ki...

hiç yemediğim bir lezzet değişik ve güzel patlıcanın herşeyini sevdiğime göre bunuda severim herhalde ellerine sağlık cnm

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık. çok lezzetli bir pizza olmuş. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Senem'cigim,

Ne kadar guzel olmus. Hic aklima gelmemisti patlican...

Ellerine saglik.

Sevgiler ve guzel bir gun dilegimle.

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok lezzetli görünüyor....e zaten içinde patlıcan olupta güzel olmayan bir yemek yoktur herhalde..denemk isterim paylaşımın için teşekkürler

Yemegimle dedi ki...

Senem'cim ellerine saglik nefis görünüyor pizza,bu vakite kadar pizzanin her cesidini duymus ve denemistim ama patlicanlisini daha degil...
Yazdim bir kenara mutlaka deneyecegim canim sevgiler...

Betül dedi ki...

Senem'ciğim,

Patlıcan ve peynir, çok güzel görünüyor pizza, ellerine sağlık.

Sevgilrimle.

Pelin dedi ki...

Merhaba ,
Ben de hemen ziyarete geldim sizi.Patlıcanlı pizzayı bir kez denemiştim ve tadı çok güzeldi.Elinize sağlık.Sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

ellerine sağlık Senemcim patlıcanlı çok nefis olduğundan eminim kucaklar dolusu sevgiler

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim
hic aklima gelmezdi patlicanli yani ellerine saglik süper olmus sevgiler öptüm

Selcen dedi ki...

Senemcim ne güzel bir pizza olmuş çok değişik ellerine sağlık canım.

Sevgiler...

cahide dedi ki...

Patlıcanlı pizza çok orjinal bir lezzet olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.

OZAY dedi ki...

OOOf ne nefıs bır goruntu.Ellerıne sağlık canım.Sevgıler..

nino dedi ki...

off super bisi buuuuuuuu

Melek* dedi ki...

ne değişik olmuş ama çok güzel duruyor ellerine sağlık

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

patlıcanı çok severim ama pizzada hiç denemedim eminim çok leziz olmuştur görüntü süper ellerine sağlık canım..sevgiler

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık.Hiç denemedim ama Senemcim eminim pizzada da harika oluyordur patlıcan,artk tamda mevsimi bende patlıcan dolmasını ekledim bugüün:)
sevgiyle kal

Calimero Mutfakta dedi ki...

MERHABALAR
BLOGUMU ŞİFRELİ YAPMAK İSTİYORUM
MAİL ADRESİNİ YAZARSAN (YORUM KİSMİNA - YAYINLAMAYACAGIM)
DAVETİYE GONDEREBİLİRİM

SEVGİLERLE

fatosun mutfagından... dedi ki...

'Allah'ım ömrümü affınla sona erdir..emelimi,rahmetini ummaya yönelik kıl..rızana ulaşma yollarını benim için kolaylaştır ve bütün hallerimde amelimi güzelleştir..amin....
hayırlı cumalar,sevgiler canım

yeşim dedi ki...

dolaptaki ekmeğin ne olcağı belli oldu artık

ellerie sağlık
sevgilerr

DREAMER (Düşleyen) dedi ki...

Merhaba,
Pizza malzemelerinizi çok güzel seçmişsiniz.Saülıklı ve lezzetli görünüyor ellerinize sağlık,
Selamlar,
Elif

venuslezzeti.blogspot.com