6 Haziran 2008 Cuma

KAHVALTI SENLIGI - ISPANAKLI SANDEVICLER VE BAYAT EKMEKTEN PIZZA

http://mutfaktayimm.blogspot.com/ dan Özlem arkadasimin ev sahipligi yaptigi kahvalti senligine ufak bir katkim olur diye resimlerde gördügünüz iki tarifi hazirladim. Ikisi de kahvalti sofralari icin hazirlayacaginiz lezzetli tarifler.. Bayat ekmekten pizzayi birkac gün evvel müdavimi olarak her sabah seyrettigim Emine Beder'in programinda gördüm ve hemen denedim. Cok lezzetli ve ayrica, bayat ekmeklerin degerlendirilmesi bakimindan cok iyi oldu. Programdaki tariflerin cogunu denemeye calisiyorum, yaptiklarimin hepsi de basarili ve harika oldular. Tabii ben tarifin orijinaldeki miktarlara pek sadik kalamadim, sizlere hem orijinalini ve hem de kendi kullandigim miktarlari yazmak istiyorum..

Tariflere gelince;
BAYAT EKMEKTEN PIZZA
Malzemeler:
2 adet ekmek (ben bir pakete yakin tost ekmegi kullandim)
4 yumurta (2 adet kullandim)
2 su bardagi süt (ekmegi yumusatana kadar)
1/2 cay bardagi siviyag
1 paket kabartma tozu (yarim paket kullandim)
domates
1 kase kasar peyniri
kekik
2 yemek kasigi ketcap
biraz tuz
istediginiz üst malzemesi, örnegin; sosis, sucuk, salam, mantarm biber, zeytin......
Yapilisi:
Yumurtalari büyükce bir kaba kirin ve karistirin. Sütü ekleyin, kabartma tozunu da koyup cirpin. Ekmekleri küp küp dograyip, kaba alin ve kasikla iyice karistirin. Yaglanmis bir borcama veya firin tepsisine kasikla bastirarak yayin. Bir kasede ketcapla yagi güzelce karistirip fircayla ekmeklerin üzerlerine sürün. Domatesleri dilimlere kesip her tarafina paylastirin. Sonra istediginiz üst malzemelerini koyun (ben sosis ve mantar koydum) ve kasar peynirini her tarafa paylastirip kizgin firinda pisirin.
Ikinci tarifim ise,
ISPANAKLI SANDEVIC EKMEKLERI
Malzemeler:
300 gr dondurulmus veya yarim kg taze ispanak
3-4 adet sandevic ekmegi
1 adet kurusogan
tuz
karabiber
150 gr kasar peyniri
biraz pulbiber (istege bagli)
Yapilisi:
Tereyagini eritip kücük dogranmis sogani hafif bembelesinceye kadar kavurun. Dogranmis ispanagi ekleyip, kisik ateste tencere veya tavanin üzerini örtülü tutarak kavurun. Tuz, karabiber ve pulbiber koyup ocaktan alin. Sandevic ekmeklerini uzunlamasina ikiye kesin. Üzerlerine ispanaklari ve iri sekilde rendelenmis kasar peynirlerini paylastirip 200 dereceli firinda kasarlar eriyip hafif kizarana kadar pisirin.
AFIYET OLSUN!

51 yorum:

mutfaktayim dedi ki...

Canım etkinliğime katılımın için çok teşekkür ederim. Harika şeyler hazırlamışsın ellerine sağlık.

Sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Canım her iki tarifte harika olmuş, ellerine sağlık, Emine Beder'in tariflerini ben de severim, arada kaçırmazsam seyrediyorum proğramını.
Sevgilerimle...

arzumcum dedi ki...

güzel yorumun için çok teşekkürler canım.her iki kahvaltılık tarifinde harika.bayıldım inan.özellikle ıspanaklı ekmekler çok hoş.çok değişik ve enfes bir tarif.tadını tahmin edebiliyorum.bu pizzadan bende denedim ama sonuç pek hoşuma gitmemişti.ekmekler hamur olmuştu.birde bu tarifle denemek lazım.çok güzel görünüyor çünkü.ellerine sağlık canım.sevgilerimi yolluyorum.

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim her iki tariften birbirinden enfess, çok lezzetli görünüyorlar..Bayat ekmeklerin değerlendirilmeside galiba en güzel yanı tarifin..Ellerin dert görmesin güzel Senemim,
İyi bir hafta sonu tatili diliyorum sana,
Öpüyorum seni..

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

ikiside çok güzel.ellerinize sağlık.hayırlı cumalar.mutlu hafta sonları.

sarımutfak dedi ki...

ne güzel şeyler bunlar senemcim yine harikasın.ellerine sağlık
öptüm

derya dedi ki...

Canımmm süper olmuş ellerine sağlık öptüm

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımm nefis iki tarif...Bayıldım bayat ekmekleri değerlendirmenin harika bir yöntemi...Ellerine sağlık canım...Sevgiler...
Hayırlı cumalar...

Mebrule dedi ki...

Canim iki tarifinde harika gorunuyor, ellerine saglik...

Emine Bederin tariflerini bende cok begenirim, hic yaniltmamistir beni...

Sevgilerimle...

Lezzet Gemisi dedi ki...

SENEMCİM, İKİ LEZZET DE BİRBİRİNDEN HARİKA. ELLERİNE SAĞLIK TOPRAK... HAYIRLI CUMALAR, AKABİNDE KEYİFLİ BİR HAFTA SONU TATİLİ DİLİYORUM. SEVGİLER....

kirazdünyası dedi ki...

aldım tarifini ilk fırsatta deneyeceğim çok beğendim ellerine sağlık....

Ayse Pamuk dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel olmuşşş ellerine sağlıkk

peynir hösmelimi dedi ki...

Iki tarifinde harika tam kahvaltilik canim.Ellerine saglik.
Bende bayat pideden yaparim hep pizzayi.
sevgilerle.

karakazan dedi ki...

Ayyy! ispanakliyi mi alsam yoksa pizzaya mi?Bir türlü karar veremedim,en iyisi mi ben ikisin de alayim:)Ellerine saglik canim,nefis olmuslar.

Iyi hafta sonu diliyorum...
SERAP UZUN.

HÜLYA dedi ki...

merhaba canım sevgilerimle bereber etkinlik davetiyemide bırakıyorum... kendine iyi bak...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

Pazar günü programım olması sebebiyle bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum canlarım… beni yanlız bırakmayın oluuuurmuuu :(

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım canlarım. Şimdiden herkese teşekkürler...

derya dedi ki...

Canımmmmmmmm yine ben geldim sana kocaman sevgi ve öpücüklerimi bıraktım,iyi hafta sonları

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

ellerinize sağlık..nefis olmuş bu kahvaltılıklar özelliklede pizza..

defneylebirlikte dedi ki...

sen neler hazırlamışsın böyleeeee.bayıdım canım.ellerine sağlık..

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Nefis ve pratik bir kahvaltılık olmuş.Ellerine sağlık nefis...

pelincelezzetler dedi ki...

Her iki tarif de çok güzel,ekmekler böylece değerlenmiş oldu..
Ellerine sağlık..
Sevgiler..

egeli dedi ki...

harika ,ellerine sağlık Senem 'cim nefis olmuş ikiside vallahi...ayyyy olsa da yesek...

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik, tam kahvaltida yenilecek nefis tadlar hazirlamissin ellerine saglik, sevgiler, güzel hafta sonu dileyimle, sevgiler....

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..tarifler harika mutlaka denemeliyim..eline saglık...sevgiler

Melek* dedi ki...

BAYAT EKMEKLERİ DEĞERLENDİRMEK NE GÜZEL ELERİNE SAĞLIK

Mutfakname-Zuhal dedi ki...

canım, ziyaretime gelmışsın çok teşekkürle. bir yorum insanı ne kadar mutlu ediyor :) boşuna demiyorla bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı olur. yine beklerim hayatım her zamann bu arada pizzalar harikaa görünüyor elıne saglık arkadaşım... hoşçakall

Tuğba dedi ki...

Merhaba Senemcim,
Ellerine sağlık,nefis lezzetler yapmışsın gene.
etkinlik yüzünden ziyaretine gelemedim canım kusura bakma.
Yarın son gün,tekrar katılmak istersen beklerim ve de çok sevinirim.
sevgiler..

elmaşekeri dedi ki...

Ellerinize saglik.Nefis görünüyor.
Sevgilerimle....

simayhobievi dedi ki...

MERHABA GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM SİZDE ÇOK GÜZEL KAHVALTILIKLAR HAZIRLAMIŞSINIZ ELLERİNE SAĞLIK

pastamaxi dedi ki...

canım tarifler harika cok güzel görünüyorlar...ellerine sağlık


sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

merhaba canım..gerçekten şenlik varmış burdaa..hele ıspanaklı olana bayıldım canım eline sağlık..
canım birkaç şablon değiştim.sanırım sorun yalnız bende değil bazı blogspot sayfalarında var..bende hala oluyor bazen..
sana kolay gelsin sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Her iki tarif de birbirinden güzel ve lezzetli görünüyorlar. Bayat ekmekleri değerlendirmek fikride müthiş.....
Ellerinize ve yüreğinize sağlık.
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Nilgün dedi ki...

Harika iki tarif canim..Ellerine saglik nefis görünüyorlar


SEVGILER

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bayat ekmekleri değerlendirmek için çok güzel bir tarif gerçekten..herikiside çok leziz olmuş canım ellerine sağlık kocaman sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok lezzetli görünüyorlar..sevgiler

Yemegimle dedi ki...

Pizzalara bayildim ama ispanakli olanlarada hayran kaldim ne yalan söyleyeyim canim ellerine saglik artik bu pazar gecti ama haftaya bende kahvaltiya deneyim...

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğimmm,

Baayar ekmek pizzası da, ıspanaklı sandviçler de enfesss, hele ıspanaklı olanlar tam benim damak tadıma uygun..

Ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler, öptümm.....

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık senemcim nefis olmuş sevgiler saygılar efendim:)

Baharcicegi dedi ki...

ispanagi sevmeyen cocuklar icin cok güzel fikir hem cok sevdikleri sanvicleri yiyecekler hemde cok saglikli olan ispanagi,bayat ekmek pizzanda nefis olmus eline saglik senemcim

cahide dedi ki...

bütün tarifler harika görünüyor,sandiviç ve pizzada orijinal bir fikir.ellerine sağlık arkadaşım.

mutfaktelaşı dedi ki...

bayat ekmekten pizza fikri harika, ellerine sağlık.

nzlgl dedi ki...

elleriniz dert görmesin nefis görünüyorlar
ben bayat ekmek pizzasını kepek ekmeğinden deneyeceğim rejimdeyim ya :))

bakalım nasıl olacak?

sevgiyle kalın

HADİYE dedi ki...

Merhaba Senem,

Ispanaklı tarifin benimde hoşuma gitti.Deneyeceğim tarifini.Ellerine sağlık.Kolay gelsin.

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.Özellikle pizzana bayıldımm

Adsız dedi ki...

DOST SELAMINDA TESELLİ BULAN HER YÜREK,DAĞLAR ARDINDA BİLE KALSA,TESELLİYİ GÖZÜN GÖRDÜĞÜYLE DEĞİL,YÜREĞİNDE DOST BİLDİĞİYLE BULURMUŞ...!merhaba dostum....
karabiberinmutfagi.blogcu.com
kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com

Begüm dedi ki...

Ellerine saglik senem ablacim. Her iki tarifde birbirinden güzel. Ispanakli sandevic tam benlik olmus :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok guzel gorunuyor. Sizlere de afiyet olsun.

Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

sevdamavisi dedi ki...

Senemciğim,
ellerine sağlık nefis görünüyor tariflerin. tam benlik. sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar,ellerine sağlık Senem..Her gün olsa bıkmam sanırım..))

Sevgiler..

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

ellerine saglik senemcim iki lezzette enfes sevgilerimle öptüm

ayselce dedi ki...

wowwwwwwwwwwwww resmen senlik hersey süper oldu :)))

pizzalar süper pratik :))

cok hos resimler görüntü süperrr :)))

merakla gelen tarifleri bekliyom hehe

mintininmutfağı dedi ki...

EVET GERÇEKTEN ÜZÜCÜ BİR DURUM.SANIRIM GÜLGÜNÜN BİR AÇIKLAMASI VARDIR.SEVGİLER...