24 Mayıs 2008 Cumartesi

YE#34 BULGUR ETKINLIGI- FELLAH KÖFTESI


Mayis ayi yemek etkinliginin konusu, bulgurlu yemekler. Ev sahibimiz de http://www.deryadanlezzetler.com/ dan, Derya. Ben de etkinlige bir katkida bulunmak icin, Emine Beder'in programinda görüp ilk defa denedigim (aslinda ikinci fellah köfte denemem, öncekini haslayarak yapmistim) ve cok begendigim, gelip gectikce birer, ikiser mideye götürdügüm bir lezzet. Bu güzel yemegi etkinlige uygun görüp sizlerle paylasmak istedim. Arkadasima kolay gelsin diyorum.Tarife gelince;
MALZEMELER:
2 su bardagi ince bulgur
100 gr kiyma
1 corba kasigi salca
1 yumurta
5 yemek kasigi un
tuz, karabiber, kimyon, pulbiber
iri bir adet kurusogan
sosu icin;
1 corba kasigi salca
4 corba kasigi siviyag
ayrica kizartmak icin siviyag ve 2- 3 dis sarmisak (istege bagli)
Bir de tarifte ayrica domates, biber ve maydanozu dograyip birlikte servis yapildi, ama ben böyle degil de, sade servis yaptim.
YAPILISI:
Ilkönce bulgur 1,5, 2 su bardagi sicak suyla kisir gibi islatilip bekletilir. Rendelenmis sogan ve diger malzemeler de katilip yogurulur. Ceviz büyüklügünde yuvarlaklar yapilip üzerine parmakla hafifce bastirilir ve kizgin yagda pisirilir. Sos icin, salca ve dogranmis sarmisak 4 kasik siviyag ile kavrulup yarim cay bardagi kadar su (sosun daha sulu olmasini isterseniz biraz daha su ekleyebilirsiniz) ile hafif sulandirilir. Kizaran köfteler servis tabagina alinip, üzerine salcali sosu, eger istenilirse de dogranmis domates, biber ve maydanozu da koyup servis yapilir.
AFIYET OLSUN!

40 yorum:

yukivehobileri dedi ki...

selam canım bulgurlu köften harika görünüyor olsada yesek ellerine sağlık bu arada gözünüz aydın allah uzun ömürler versin çok tatlı bir bebek bahtıda güzel olsun inşallah

disal dedi ki...

canım bende haşlayarak yapıyorum...nefis görünüyor..ellerine sağlık...

kızarmış halinide denemek lazım....

sevgiler canım....

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Kızarmış halini hiç denememiştim harika olduğu belli denemeli...Ellerine sağlık canım...
Güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim...

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik Senemcigim.Nefis görünüyor


SEVGILER

fatosun mutfagından... dedi ki...

...çok güzell görünüyor.ellerine sağlık..mutlu haftasonları sevgiler..

elmaşekeri dedi ki...

Hmm nefis görünüyor ellerinize saglik..
Sevgilerimle.......

arzumcum dedi ki...

BENDE HAŞLANMIŞINI YAPTIM AMA BÖYLE KIZARMIŞI ÇOK DEĞİŞİK VE GÜZEL OLMUŞ.NEFİS GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.YİĞENİNİDE ALLAH BAĞIŞLASIN.UZUN VE HAYIRLI ÖMÜRLER VERSİN.GÖZÜNÜZ AYDIN.

akasyakokusu dedi ki...

Ayy canım bak şimdi midem kıpırdandı:)
canım çekti işte..Maraş'ta takalak diyorlar bir salça yada domates biber soslu yapıyorlar..Ben haşlayıp yoğurtlu seviyorum..
Eline sağlık tabağı aldım..

defneylebirlikte dedi ki...

MMM BEN DE BAYILIRMMMM ELLERİNE SAĞLIK CANIMM.İYİ GECELER..

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

TEK KELİMEYLE HARİKA OLMUŞ ÇOK SEVDİĞİM BİR KÖFTE ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLER HAYIRLI PAZARLAR

pastamaxi dedi ki...

ne kadar güzel görünüyor canım ellerine sağlık

sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

harika gorunuyor ,ellerine saglik
cok severim nefis olmus

EZGi :)) dedi ki...

senemcim enfes bişi olmuş bu :)
ellerine saglık canım kocaman sevgiler

Begüm dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor. Ellerine saglik senem ablacim. Bu arada tebrik ederim sizi. Allah annali babali, saglikli, mutlu, sansli, uzun, huzurdolu bir ömür verir egemene insallah.

peynir hösmelimi dedi ki...

canim eline saglik.
Görüntü süper.eline saglik.
Bu arada gözün aydin.Allah anali babali büyütsün.Darisi benim basima.
Sevgiler.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim selam
ben hic yapmadim ama adanali bir arkadasimda cok yedim süper oluyor gercekten ellerine saglik iyi pazarlar öptüm

birdilimdus dedi ki...

Bunlar harika valla ben çok beğenmiştim daha önce yediğimde ellerine sağlık tatlım öptüm seni
Byee

dido butik pasta dedi ki...

ellerinize sağlık ayrıca tebrik ederim yeyze olmuşşsunuz :)

Muhteremle Afiyetle dedi ki...

Sevgili Senem,
Ellerine sağlık,fellah köften nefis görünüyor.
Bende daha önce haşlanmışını yemiştim,kızartılmış olanının da nefis olduğuna eminim,denemek lazım.

egeli dedi ki...

BU YEMEK HARİKA OLMUŞ CANIM ,ELLERİNE SAĞLIK,MİNİK YEĞENİNE DE ALLAH ÖZUN ÖMÜRLER VERSİN...SEVGİLER

Ata sofrası dedi ki...

canım yaa o kadar yogunum ki artık kimselere ugrayamaz oldum malesef.hatta o kadarda dalgınlaşmışım ki blogmanşetten az önce sayfana bakmışım.teyze oldum yazısına yorum yazacaktım sonra tanımadıgım bir blog şimdi hiç yorum yazıp tanışşmadan gözün aydın yazmayayım diye çıktım:))sonra bir daha baktım senmişsin....düşün yani aklım ne kadar yogun.kusura bakma nolur ilk fırsatta hayata dönücem umarım:)))

Tuğba dedi ki...

Merhaba Senemcim,
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 24
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
• Akşam üstü sohbetine gelen dostlara
• Hanımlarla yapılan günlere
• Beş çayına gelen misafirlere
• Herbiri birbirinden lezzetli tarifler..

26 Mayıs 2008 (pazartesi) -- 8 Haziran 2008 (pazar)
tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 24 bende yani http://www.keyiflimutfagim.com/ da düzenlenecektir..
Tüm arkadaşlarımın katılımlarını bekliyorum.


AYRICA :
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
Yayına Hazırlayanlar
http://nasibim.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Sorumlu Müdür
http://selmahlc.blogcu.com
Grafik Tasarım Düzenleme
Yagmur İpar

Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
Bunun için yapmanız gereken tek şey
• adınızı
• sitenizin adresini
• dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
• tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

Yaren dedi ki...

Cok sevdigim bir köfte yemegi,sende harika yapmisin canim,ellerine saglik.Iyi pazarlar diliyorum;)

Hansa dedi ki...

Bayılırım fellah köftesine bence çok lezzetli bulgurun en güzel hali ( çiğ köfteden sonra )...eline sağlık süper olmuş....ben daha denemedim adanalı ya da malatyalı birinin yaptığını yemek daha keyifli oluyor...:)

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

bulgurla yapılan herşeye bayılırım bu köftelerde nefis gözüküyor ellerine sağlık .sevgiler

Neş'e dedi ki...

off offf harika canım çekti :) ellerinize sağlık

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor köftelerin canım,ellerine sağlık..Ayrıca kutluyorum seni teyze olduğun için..Miniğe sağlıklı uzun bir hayat diliyorum..


Sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

öncelikle teyze olmuşsun canım tebrik ederim kardeşinin adına çok sevindim inan yıllardır beklmek ne demek iyi bilirim bende darısı başıma:)Allah analı babalı büyütmek nasip etsin.. teyze olmakta çok güzel bir duygu bende teyzeyim ordan biliyorum.)
köftende şahane olmuş ellerine sağlık canım öpüyorum kocaman sevgiler

derya dedi ki...

Canım bayılırım fellah köftesine nasıl canım çekti,ellerin dert görmesin kocaman öptümmmm

lemanice dedi ki...

çok güzel.ellerine sağlık.ziyaretin için teşekkürler.yine beklerim canım.

Yemegimle dedi ki...

Canim Öncelikle teyzeligin hayirli olsun Allah bebeginize saglikli uzun bir ömür nasip eylesin,bende 3 ay önce ilk defa teyze oldum ve daha 2 hafta önce görebildim yegenimi ama anladimki gercektende kendi cocuklarin kadar seviyorsun...

Köfte nefis olmus canim bu arada ben denemedim ama eminim tadina doyulmamistir ellerine saglik,

sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Teyzelerin en güzeliiiii...Allah sağlıklı-sıhhatli, analı-babalı upuzun bir ömür nasip etsin Egemen kuzusuna :))
Köftene gelince enfesss..Hep denemek istiyorum ama bir türlü fırsat olmadı ..İlk fırsatta kızartarak yapacağım :)
Ellerine sağlık canımcım,
Öptüm kocaman..

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

senemcigim ben bu tarifi ariyordum bir arkadasimda yemistim tarifini aldim ama sonra bulamadim canim cok teskkur ederim. ellerine saglik cok guzel nefis otesi yedigim icin biliyorum denedigimde sana yazarim cok opuyorum canim sevgilerimi biraktim.

Tombuk dedi ki...

Merhaba Senemcim,
Ben de fellah köftesi yaptım etkinlik için! :)))
Ama benimkisi haşlanarak yapılıyor. Eminim kızartılarak yapılanı da pek lezzetli olur.
Ellerine sağlık :)
*Bir de tebrik ederim teyze olduğun için :)
Sevgiler..

Gelibolu17 dedi ki...

canım bunu geçen sene arkadaşım yapmıştı onda yemiştim,gerçekten çok güzel oluyor.eline sağlık.sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

offf off Senemciğim çok severim ben bu köfteyi ellerine sağlık..sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

BEN SADECE BULGURLA YAPIP HAŞLAYARAK ÜZERİNE SARIMSAKLI YOĞURT DÖKÜYORDUM. AMA BÖYLE ÇOK DAHA CAZİP GELDİ. BİR DAHAKİ SEFERE SENİN TARİFİNE GÖRE YAPICAM. ENFES GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK. BEREKETLİ, SAĞLIKLI VE MUTLU BİR HAFTA DİLİYORUM. SEVGİLER.....

Hulya Unsal Sakiroglu dedi ki...

merhabalar Senem,

Bulgur ile hazırlanan bütün yemekleri çok severim. Eline sağlık, çok lezzetli görünüyor.

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, harika bir köfte olmus, bende bu fellah köftesine bayilirim, ayrica tebrikler teyze olmussun, selemler, sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim ellerine sağlık, bayılırım fellah köfteye.. Kızartarak denemedim hiç, hep haşlayarak yapmışımdır.. Eminim nefistir tadı, ellerine sağlık..