22 Mayıs 2008 Perşembe

SUSAMLI POGACA




Bu pogacalari, http://fusununmutfagi.blogcu.com/ dan sevgili arkadasim Füsun'un blogunda görüp denedim. Öyle nefis pogaca oldular ki anlatamam. Arkadasima bu güzel tarifi bizlerle paylastigi icin cok tesekkür ediyorum.
Tarifini aynen arkadasimin anlatimiyle aktariyorum sizlere..
MALZEMELER :
Yarım paket eritilmiş margarin
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
2 yumurta
2 yemek kaşığı toz maya
tuz, 2 yemek kaşığı şeker
un
İÇİ İÇİN :
peynir
maydonoz
ÜZERİ İÇİN :
1 Su bardağı su
2 yemek kaşığı pekmez
susam
YAPILISI:
Hamur için verilen malzemelerin hepsi karıştırılırve un ilave edilerek yumuşak bir hamur yapılır,1 saat kadar dinlendirilir.Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alınır elle yuvarlak şekilde açılır arasına maydonozlu peynir konularak iki ucu birleştirilir ve birleştirilen yer alta gelecek şekilde tutulur poğaçanın üst kısmı pekmezli suya batırılır ve susama bulanır tepsiye konularak keskin bir bıçakla üzerleri çizilir .Yarım saat kadar da tepside bekletilir iyice ısınmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir.
Bu poacalari pogaca ye etkinligini düzenleyen http://papatya68.blogcu.com/ arkadasima göndermek istiyorum.

24 yorum:

Tombuk dedi ki...

Merhaba,
Aynı pastane poğaçalarına benziyor vallahi.Çok güzel görünüyor. Elinize sağlık :)
Sevgiler..

EZGi :)) dedi ki...

çok hoş bir görüntü ellerine saglık canım sevgiler

Adsız dedi ki...

cok leziz gorunuyor pogacalar
bendimde aklimdaydi bu tarif
denemem lazim:))
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Dün pastaneden aldıklarımın aynısı olmuş valla, eline sağlık

pelincelezzetler dedi ki...

Senemcim elin hamur işlerine çok yatkın,süper düzgün olmuşlar.Ellerine sağlık.
Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim gerçekten harika olmuş bu poğaçalar...Pastane poğaçası halt etmiş seninkinin yanında valla..Ellerine sağlık güzel arkadaşım,
Öpüyorum seni...

ayca dedi ki...

Mmmmmmm harika tamda ikindi çayı için...:)) nefis olmuş ellerinize sağlık.....:)

tugce dedi ki...

Olsada şimid tadına baksam...:) pogacaya bayılırım hemde susamlı.. çok nefis görünüyorlar....
Sevgiler...

Begüm dedi ki...

Harika görünüyor pogacalar senem ablacim. Ellerine saglik.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim enfes görünüyorlar, tam pastahane poğaçası olmuşlar.. İç malzeme kaşar peyniri ile de süper olur.. Tarifi not alıyorum, ellerine sağlık..

arzumcum dedi ki...

pastane poğaçaları gibi olmuş.nefis bir görünüm ve lezzet.simitte kullanılan sos poğaçadada harika olmuş.süper fikir.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

bol susamli citir citir nefis bir pogaca olmus ellerine saglik canim

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Senemcim yorumunu görünce şaşırdım, Senem artık bana yorum bırakmıyor, istemeden kırdım mı acaba diye düşünmeye başlamıştım, yorumunu görünce çok sevindim...Canım poğaçalar çok leziz görünüyor, her zaman ki gibi harikasın,ellerine sağlık... öpüyorum, sevgiyle kal...

Tijen dedi ki...

Sevgili Senem,
Hepimiz zaman zaman mevsim dışı bir şeyler yiyoruz, o kadar olacak. Ne kadar az, o kadar iyi. Dediğin gibi, her şey mevsiminde güzel.

OZAY dedi ki...

Hımm ne nefıs bır goruntu ellerıne sağlık canım.Sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Senemcigim cok nefis görünüyorlar..Yumusacik tazecik cayin yanina nefis gider..ellerine saglik


SEVGILER

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bol susamlı harika görünüyor bayıldım...Ellerine sağlık canım harikasın...Sevgiler...

defneylebirlikte dedi ki...

ben de bun a benzer bişey yapıyorum ama tarif farklı.ellerine sağlık.ben bir tane alıyorum..

NİLÜFER dedi ki...

POĞAÇALAR HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK CANIM

SevgiSeli40 dedi ki...

ELINE SAGLIK CANIM GERCEKTEN COK NEFIS BIR POGCA OLMUS FISIR FISIR;SEVGILER

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Senemciğim kaldımı nefis pogaçalardan...

Harikasın ellerine sağlık...

Sevgiyle...

fatosun mutfagından... dedi ki...

harika görünüyor..mutlka denenmeli..ellerine sağlık..hayırlı cumalar sevgiler canımmm

HULYA dedi ki...

Senem'ciğim,
çok nefis olmuşlar valla kahvaltıya 2 tane aldım gidiyorum.Ellerine sağlık canım.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

derya dedi ki...

Canımmmm ya;bugün bütün arkadaşlar bloglarına o kadar enfes şeyler eklemişler ki nasıl canım çekti anlatamam,her zaman ki gibi enfesler o güzel ellerine ve yüreğine sağlık....öptüm canımmmm