19 Mayıs 2008 Pazartesi

PESTO SOSLU MAKARNA


Benim cok sevdigim bir makarna cesidinin tarifini vermek istiyorum sizlere.

MALZEMELER:

1 demet taze feslegen (Ben saksida yetistirdigim feslegenden bir kaseden fazla kullandim)
3-4 dis sarmisak
1 cay bardagi parmesan veya grana padano peyniri yada herhangi bir cesit sert kasar peyniri
1 cay bardagi zeytinyagi
1 cay bardagi cam fistigi (alternatif olarak soyulmus cig bademle de yapildigini duydum ama ben daha denemedim)
bir cay kasigi tuz.
Ayrica, bir paket makarna (spaghetti, penne veya fiyonk makarnaya yakisiyor ama siz istediginiz makarna cesidi kullanabilirsiniz)
1-2 yemek kasigi zeytinyagi
su ve tuz.

YAPILISI:
Feslegenleri yikayip mutfak robotuna alalim. Sarmisaklari soyup robota aktaralim. Peynir, zeytinyagi, bir cay kasigi tuz ve fistiklari da koyup robotta iyice parcalayalim ve bir kenarda bekletelim.
Makarna icin yeteri kadar suyu kaynatip icine bir iki kasik zeytinyagi ve yeteri kadar tuz koyup, makarnalar cok yumusak olmayacak sekilde haslayalim ve süzelim ve takrar tencereye alalim. Robottaki sosu tencerenin icine döküp iyice karistiralim ve servis yapalim.

AFIYETLER OLSUN!

57 yorum:

Begüm dedi ki...

Ellerine saglik senem ablacim. Nefis olmus peston. Ben pestoyu dolma fistigi ile yapiyorum ve havanda eziyorum hepsini. Böyle lezzeti cok daha iyi cikiyor ortaya. Bidahaki yaptigimda bende veririm tarifini. Güzel bir hafta diliyorum. öptüm

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğimmm,

Pestoyu hazır olunca sevmiyorum, ama kendi yaptığın, hele kendi yetiştirdiğin fesleğenle yaptığın muhteşemmmm:))
Ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler, öpücükler.....

Baharcicegi dedi ki...

ben pestoyu hazir aldim öylede daha pratik oluyor,ellerine saglik canim öglen tam yemek saatinde iyi olurdu simdi bir tabak pestolu makarna

derya dedi ki...

senemcim ellerine sağlık,fesleğenlerde enfes duruyor saksıda öptümmm

banu gökşin dedi ki...

of kokusu nefistir tadı eminim enfes ellerine salğık canım tarifi mutlaka deniyeceğim. sevgiler iyi haftalar..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim pesto yapmayı hiç denemedim ama fesleğeni kendim yetiştirip bu sosu hazırlama fikri çok cazip.. Ellerine sağlık..

hdidem dedi ki...

ellerine sağlık canım makarna nefis olmuş öptüm sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika olmuş.
Bayılırım makarnaya ellerine sağlık sevgiler bayyy...

defneylebirlikte dedi ki...

mmmm ellerine sağlık bayıldım bu makarnaya canım.harikasın..

SERAP dedi ki...

Senem'cim nede yakisir pesto makarnaya......Bizimde cok sIk yaptigimiz makarnadir.Tabiki pestoyu kendin hazirlayinca dahada güzel oluyor...Sevgiler

YILDIZ dedi ki...

Senem Hanım merhabalar
makarna çok güzel görünüyor özelliklefeslegen çok farklı bir aroma ve hafiflik vermiş olmalı. Bana yolladığın hoş geldin mesajına ancak cevap verebiliyorum. Çümkü yorumları yanıtlamayı yeni öğrendim:))) zamanla bende blogcu olucam ama biraz vakit alacak.Güzel dileklerin için teşekkür ederim.

Neşeli Sesler dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık...Bu pestoyu da yeni duydum bakalım daha neler öğreneceğim bu becerikli hatundan:)
Sevgiler canım

HULYA dedi ki...

Senem'ciğim,
makarnana da fesleğenlerine de bayıldım.Sanırım onlara reyhan da deniyor.Bizim burda bu kadar iri yapraklısını bulamadım henüz ama annemimlerin bahçesinde böyle iri iri var gidince toplayıp kurutuyorum.Ellerine sağlık canım.Sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canimcim
spagettide tartta nefis gorunuyor
sevgilerimle...

www.yenitadlar.blogcu.com

Tuğba dedi ki...

Pesto sos deyince,bulamayacağım bir malzemeden bir tarif dedim önce kendi kendime:)okuyunca anladım ki hiç de öyle değilmiş.
Ellerine sağlık canım,çok nefis bir tat olmalı..

akasyakokusu dedi ki...

Senemcim canım yeşilmi yeşil tazecik fesleğenle ne güzel olmuş..eline koluna sağlık..arada gelicem artık babamı yolcu ettim burlardayım..
öptüm seni sevgiler.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Fesleğenin kokusunu aldım sanki... Ne güzel görünüyorlar... Makarnayada çok yakışıyor... Ellerine sağlık canım sevgiyle...

sevimin sayfasi dedi ki...

makarnaya bayilirim, her öyün yiye bilecegim yemeklerden biri
pestoda cok yakisiyor, feslegenin kokusu taaaaa buralara geldi
ellerine saglik canim benim

hayatkazanbenkepce dedi ki...

NEFİS OLMUŞ PESTON ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

NİLÜFER dedi ki...

Eline sağlık canım nefis olmuş makarna pesto sosunu ilk defa duydum öğrenmiş oldum böylece teşekkür ederim canım

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmmmm tek kelimeyle muhteşemm ellerine sağlık canım kocaman sevgiler

yildiz dedi ki...

Ellerine saglik Senemcigim,Pesto
sosunu hic denemedim,bazi hazir makarna paketlerinin icin de var.O sekilde kullandim.Ilk firsatta ben de yapacagim.
Güzel günler diliyorum,sevgiyle...

pelincelezzetler dedi ki...

Senem ben hep hazır sos alarak yemiştim,kendim hiç denemedim açıkcası.Ama senin fesleğene bittim,nefis olmuş..
Ellerine sağlık..

arzumcum dedi ki...

bayıldım fesleğenlerine.annemde böyle saksıda yetiştirir.gelir gider ellerim.ellerim çok güzel kokar.nefis bir makarna ve sos olmuş.helede kendin yapınca daha bir güzel.ellerine sağlık canım.sevgiler.

cevver dedi ki...

Senem'cim,ellerine sağlık.Ben de seviyorum pesto sosla yapılan yiyecekleri.Ama ben fesleğeni pek kolay bulamıyorum.Çoğunlukla hazır almak zorunda kalıyorum.Senin saksıdaki fesleğenin pek güzel görünüyorlar.Fesleğeni nasıl yetiştirdiğinden biraz bahseder misin?İmkan bulabilirsem ben de yetiştireyim bari.Hoşçakal.

elmaşekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok nefisss görünüyor...
Görüşmek üzere..
Sevgilerimle.......

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor güzel haftalar
sevgiler

Adsız dedi ki...

Cevher'cim cok tesekkür ediyorum, ben feslegenimi sadece pencerenin önünde tutuyorum sanirim bu yüzden böyle güzel büyüdüler.Sevgiler canim.
Senem.

Mebrule dedi ki...

Ellerine saglik canim, harika gorunuyor...

Feslegenlerinde ne guzel yesermis, bende diktim ama yenecek kadar olmadilar henuz...

Sevgiler...

ela'M dedi ki...

pesto sosunu hep merak ediyordum öğrendiğim iyi oldu teşekkür ederim. Yalnız benim fesleğenlerim seninkilere hiç benzemiyor? Tadı benzesin de gerisi mühim değildir herhalde:)

Limonlu Kek dedi ki...

Pesto soslu spagettiye yürek mi dayanır, süper olmuş Senem'cim, elceğizlerine sağlık valla. Mis gibi kokusu geldi burnuma...

sarımutfak dedi ki...

slm cnm
pesto sosu çok severim salatalara çorbalarada çok yakışıyor.makarnanda çok güzel cnm ellerine sağlık
öptüm şekerim

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ennnnnnn çok sevdiğim sos pesto sostur içinede krema koyuyorum amanın ye beni diorrrr canikom elciklerine sağlık .....harika görünüyor sevgilerimle öpüyorum

sevgi dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.Fesleğenlerin görüntüsüne bayıldım.

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık ben de öğlen yemekte pesto soslu makarna yedim.

Sevgiler...

şengül dedi ki...

senemcim çok güzel olmuş ellerine sağlık canım görüşemiyoruz artık yaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Feyza Fidan dedi ki...

Tek kelimeyle enfes olmuş Senemcim, bayılırım bende bu sosa..Ellerin dert görmesin güzel arkadaşım,
Öpüyorum seni...

klasik tatlar dedi ki...

Biribirinden güzel tariflerinizi izliyorum. Ellerinize sağlık..

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik senemcigim Makarnayi sevemeyen varmiki?Böyle taze Malzemelerle mis gibi olmus...



SEVGILER

yasaminkiyisindan dedi ki...

selam makarna süper..Fesleğene bayıldım..eline sağlık arkadaşım.sevgiler..

yeşim dedi ki...

canım senem kesinlikle enfes bir tad bu

ellerine sağlık
sevgilerr

pervin dedi ki...

sevgili senemcim makarnan nefis olduğu besbeli fesleğen bayılırım kokusuna her sene bir saksı yetiştiririm ama küçük yapraklı iri yapraklı izmirde görmüştüm onların tohumu galiba başka çünkü küçük alıyorum kocaman olup çiçek veriyorlar ama yaprakları küçük büyük yapraklı bulup almak lazım kurutmaya esas büyük yapraklı daha iyi sevgiler.....

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim eline saglik.Bayilirim makarnaya.Süpersin.
Sevgiler.

Yaren dedi ki...

Kizilcigim bende cok severim pesto soslu makarnayi.El yapimi daha iyi oluyor,hazirlar yagli biraz.Harika görünyor ,ellerine saglik canikom.Sevgiyle kal.

fatosun mutfagından... dedi ki...

"İYİ DOSTU OLANIN, AYNAYA GEREKSİNİMİ YOKTUR..." (MEVLANA).. Güzelliklerle dolu bir gün dilerim canım. Sevgiler...

disal dedi ki...

canım ne harika bi görüntü böyle...

ayrıca fesleğenin yapraklarını iyiki göstermişsin..merak ediyordum.....

ellerine sağlık....

harika bir tarif olmuş...

kirazdünyası dedi ki...

harika gözüküyor ellerine sağlık mutlaka denenecek bir tarif :)

elif dedi ki...

valla çoklezzetli görünüyor.

SOFRAM dedi ki...

Canım makarnan nefis görünüyor, hele de tazecik fesleğenin mis gibi kokusuyla ne lezzetli olmuştur. Fesleğen soslara gerçekten çok yakışıyor, ben de çok kullanırım, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

Lezzet Gemisi dedi ki...

BEN, DEĞİŞİK SOSLU MAKARNALARA BAYILIRIM. DAHA DOĞRUSU; MAKARNAYI ÇOK SEVDİĞİMDEN, HER TÜRLÜ SOSLA YİYEBİLİRİM. SENİNKİ DE ŞAHANE GÖRÜNÜYOR CANIM. ELLERİNE SAĞLIK. TABAĞI ALABİLİR MİYİMMMMM.... :)

yıldız dedi ki...

Hımmm
pesto
çok severim o kokusu damatta bıraktığı lezzet harikadır ellerine sağlık canım ben de sık sık yaparım ama bir türlü yayımlayamadım çünkü her resim çekişimde rengi güzel çıkmıyor sanırım pesto hiiiiiiiiiç fotojenik değil :)
ama seninki süper olmuş ellerine sağlık canım hele saksıda ki fesleğenlerine bayıldım...

sofraozlemi dedi ki...

makarnanın her türlüsüne evet:)çok severim.bu arada senin fesleğenler hormonlu galiba:)yaprakları çok geniş..
ellerine sağlık cnm nefisss

akasyakokusu dedi ki...

merhaba canım valla sana uğradımdı baktım yeni mamalar varmı diyeee:)) yazmadan gittimdi bak sende bana gelmişin..
canım benim iyi akşamlar yada geceler sevgiler.

egeli dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM KOKUSU BURALARA GELDİ,MAŞALLAH SENİN FESLEĞENİN NE GÜZEL OLMUŞ BÖYLE,BENİNKİ O KADAR OLMADI YA...İNŞALLAH BÜYÜR...SEVGİLER

karakazan dedi ki...

Senemcigim,harika bir makarna olmus canim.Hic denemedim ama görünce canim cekti,miss gibi olmustur.Eline saglik canim.

sevgilerimle,serap.

Aybike Ceylan dedi ki...

Senem'cigim,

Ellerine saglik, cok severiz biz de Pesto'yu, denemek lazim.

Guzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler.

PINAR dedi ki...

Senemcim, ellerine sağlık, süper olmuş. Pesto sosu çok severim, senin tarifinde çok güzel, hele kendi fesleğeninle yapmak muhteşem.
Sevgilerimle.