26 Mayıs 2008 Pazartesi

MARINE EDILMIS BIBERLI MOZZARELLA SALATASI


Bu salatayi gecen ay gittigim kütüphaneden aldigim mozzarella yemekleri kitabinda görüpte yaptim. Ben her ay kütüphaneye gidip yemek tarifleri kitaplarin oldugu bölümden birkac tane kitap alirim. En son gittigimde orada görevli bayan benim ilgi alanimin yemek kitaplari oldugunu farketmis ki bana yemek tarifleri dergilerinin bulundugu baska bölümü gösterdi. Ben oradan da iki dergi alip sonunda oradan ciktim. Bu mozzarella yemeklerinin bulundugu kitapta cok sahane tarifler var, onlari fotograf makinemle cekip hemen bilgisayara kaydettim. Firsat buldukca yapip tariflerimi yayinlarim...


Malzemeler:


4 adet renkli dolma biberi (ister tek renk, isterseniz karisik renkli yapabilirsiniz)

8 dis sarmisak

100 ml zeytinyagi

2-3 yemek kasigi balsamik sirke, yoksa, normal sirke

300 gr, yani iki paket mozzarella

taze cekilmis karabiber

8-9 yaprak taze feslegen

biraz tuz

(Ben bu malzemelerin yarisini kullanarak yaptim)


Yapilisi:


Firini 250 derecede isitin. Biberleri yikayip, yariya bölün, cekirdeklerini cikartip firin tepsisine dis tarafi alta gelecek sekilde dizin. Hafif tuzlayin. Sarmisaklari soyup dilimlere kesin ve biberlere paylastirin. Zeytinyagini bolca bütün biberlerin üzerlerine dökün. Tepsiyi firinin orta kismina yerlestirmeden evvel tepsinizi alufolyoyla örtün, yoksa yag sicrayip firininizi kirletmesin. Böylece tepsiyi firina atip 10-12 dakika cok yumusamadan biberlerinizi pisirin. Eger siz daha yumusak istiyorsaniz, biberleri biraz daha firinda tutabilirsiniz. Tepsiye firindan alip hemen üzerlerine sirke serpin. En az 20 dakika bekletin.( Ben bu asamada bir saatten fazla beklettim) Mozzarellayi dilim olarak kesin. Servis tabagina bir adet biber, bir adet peynir olmak üzere yerlestirin. Bunlarin üzerlerine karabiber serpistirip, en üstüne de dogranmis feslegen yapraklarini serpin.


NOT: Ben buradaki malzemelerin yarisiyle yaptigimi belirtmistim ama sirkeyi üstteki malzemeye göre koydum ve tam geldi. Eger biraz daha eksi istiyorsaniz firindan ciktiginda biraz daha sirke koyabilirsiniz.


AFIYET OLSUN!

33 yorum:

disal dedi ki...

ah türkiyedede bulsakya bu peyniri...

büyük marketlerde vardır kesinde benim oturduğum yerde yok..

nefis görünüyor canım...ellerine sağlık....

defneylebirlikte dedi ki...

mmm tekkeliem ile enfes bişey bu canım.ellerine sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm muhteşem bir görüntü..ve eminim eşsiz bir lezzet..ellerine sağlık sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

mozzarella peynirini cok severim, o yüzden bu salata tam benlik
ellerine saglik canim

banu gökşin dedi ki...

tek kelimeyle nefis bir salata ellerine salğık canım iyi haftalar..

Begüm dedi ki...

Süper olmus bu salata. Ellerine saglik canim. Mozzarellali herseye bayiliyorum zahten. Gelecek tarifleri bekliyorum yani :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik. BIzlerde cok severiz mozarellayi, burada ki en ucuz ve bulunmasi en kolay peynir.

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle.

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim nefis bişey buuu:) helede kırmızı biberi çok severim..Eline sağlık hadi bekliyoruz o tariflerini sevgiler kocaman.

derya dedi ki...

Canımmmmmmmm enfes olmuş ellerine sağlık,öptüm...

SevgiSeli40 dedi ki...

canim ben bu salatayi kahvaltida bayilirim cok güzel yapmisin görüntü cok güzel eline saglik canim

Feyza Fidan dedi ki...

Senemimm, müthiş bir salata olmuş bu..Hem göze hem mideye hitap ediyor kesinlikle.. Diğer tariflerini de sabırsızlıkla bekliyorum, kimbilir neler var...Ellerine sağlık güzel arkadaşım, Öpüyorum seni...

SOFRAM dedi ki...

Canım salatan harika olmuş,ellerine sağlık...Ne güzel kütüphaneden yemek kitapları alıp faydalanabilmeniz, güzel paylaşımlarınızın devamını diliyorum...Sevgilerimle...

peynir hösmelimi dedi ki...

Eline saglik canim.
Gercektende cok istah kabartiyo.
Selamlar.

Nilgün dedi ki...

Senemcigim Mozarellali alternatifler bitmez bence..Ellerine saglik canim nefis görünüyor


SEVGILER

İLKAY dedi ki...

.

İLKAY dedi ki...

Kızılcık Şurubum bana her gün bu salatayı ver ben hergün yerim çayla ve de sıcacık ekmekle...
ellerine sağlık canım...
sevgiler,
ilkay

İLKAY dedi ki...

Kızılcık Şurubum bana her gün bu salatayı ver ben hergün yerim çayla ve de sıcacık ekmekle...
ellerine sağlık canım...
sevgiler,
ilkay

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

çok hoş görünümü var ikram sofralarına çok çok yakışır ellerine sağlık

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımmm nefis bir görüntü harika bir lezzet bayıldım...ellerine sağlık canım... Sevgiler...

pelincelezzetler dedi ki...

Canım çok leziz olmuş,ellerine sağlık

Mebrule dedi ki...

Ne kadar degisik bir tarif, cok begendim...

Ellerine saglik canim...

Ilker Erdem dedi ki...

Merhaba canim, salata harika gorunuyor. Biberli mozarellayi ilk defa goruyorum. Ben domatesli yemistim ve cok begendim. Diger tariflerinide cok begendim. Sevgiler

NİLÜFER dedi ki...

Nefis bir görüntü canım eline sağlık

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

ne güzel araştırmacı ruhunuz var bende öyleyim sürekli yeni birşeyler üretmek kendimden birşeyler katarak en güzeli yakalamayı çok severim ellerine, yüreğine sağlık bu güzellikleri paylaştığın için sevgili kardeşim selam ve sevgiler

OZAY dedi ki...

Nefıs bır goruntu ellerıne sağlık.Sevgıler...

sofraozlemi dedi ki...

bende daha hiç tadmadım bu peyniri..ama fotoğraf nefis görünüyor cnm..ellerine sağlık..
sevgilerimle

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Mozarellaya bayılırım ben yanında kuru fesleğen serpilmiş domates te olursa 2 kez bayılırım :P
Afiyet olmuştur inşallah!

şengül dedi ki...

senem canım heyırlı olsun teyze olmuşsun sen bana söylamişsin ben anlamamışım canım salata nefis gözüküyor ellerine sağlık canım

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

süper bir lezzet olmuş ellerine sağlık canım sevgiler...

muko dedi ki...

nekadar güzel bir görüntüüüüüüüüüü,elien sağlık senemcim..
öpüyorumm hoşçakalllllll..

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, cok harika bir lezzet görüntülemissin. Bende saenin dedigin gibi bir ara kütüphaneye yemek kitap ve dergilerine dadanmistim, ama kilolardan bas edemegince biraktim, seninkiler daha saglikli tarifler, kolay gelsin, ellerine saglik, sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

EMİNİM Kİ, LEZZET DE GÖRÜNÜMÜ KADAR MUHTEŞEM... ELLERİNE SAĞLIK CANIM. SEVGİLER...

elifin tarifleri dedi ki...

Kırmızı biber-peynir, en sevdiğim ikili :)) Tarif de muhteşem, en kısa zamanda denemek isterim. Ellerine sağlık...