6 Mayıs 2008 Salı

FRANSIZ EKMEKLERI








Portakal agacina ait cok sevdigimiz bir ekmek cesidi. Yapmayan varsa eger denesin, pisman olmassiniz. Bu güzel ekmeklerin tarifi icin sevgili Hatice'ye cok tesekkür ediyorum.Tarifi ben yazmayip, linkini veriyorum.http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2005/01/fransz_ekmekler.html
Ayrica sizler icin Hatice'nin yazisini da yayinliyorum.
fransız ekmekleri:10 adetmalzemeler:
400gr un
7,5 ml tuz
5 ml toz şeker
15gr yaş maya
120 ml ılık süt
175 ml ılık su
türk ve amerikan ölçüleri için notlar:
400gr un= 2+2/3 su bardağı veya 3,5 cup
7,5 ml tuz= 1,5 tatlı kaşığı veya 1,5 tsp
5 ml toz şeker= 1 tatlı kaşığı veya 1 tsp
15gr yaş maya = 1 tatlı kaşığı toz maya veya 1 tsp yeast
120ml süt= yarım su bardağından biraz az veya 1/2 cup
175 ml su= 3/4 su bardağından biraz az veya 3/4 cup
hazırlanması:
unu ve tuzu geniş bir kaba eleyin. üzerlerine toz şekeri eleyin. ortalarında bir havuz açın.
mayayı sütte eritin ve unun ortasındaki havuza boşaltın. mayalı sütün üzerine biraz un kapatın. bunu oda sıcaklığında 15-20 dakika bekletin. (maya köpürene kadar). -ben mayanın köpürmesini beklemedim-
suyu ekleyip yumuşak bir hamur yapın. 8-10 dakika yoğurup üzerini yağlanmış bir streçle kapatın. oda sıcaklığında 1,5 saat bekletin.
tekrar yoğurup üzerini kapatın ve 5 dakika dinlendirin. hamuru on parçaya bölün. her birini iki eliniz yardımıyla yoğurun. yoğurduktan sonra altta kalacak kısımı bohça yapar gibi büzüp kapatın. daha sonra bunlara elinizle hafifçe oval şekil verip tepsiye dizin. üzerlerine hafifçe un serpin. (mavi ile yazılan kelimelere tıklayıp aşamaların fotoğraflarını görebilirsiniz.) tekrar üzerine streç kapatıp 30 dakika bekletin.
elinizin serçe parmağınızın ucu ile bileğiniz arasında kalan bölümünü yağlayın. bu bölümü dikine gelecek şekilde hamurlara bastırın. tekrar üzerlerini kapatıp 15 dakika daha bekletin. (biz aşama 4 ve 5teki toplam 45 dakikalık bekleme süresini atlayıp önceden ısıtılıp kapatılmış fırında 20 dakika beklettik). fırını 230C/450F/Gas 8 ayarına getirin. bir su bardağı sıcak su dolu bir rosto kabını fırının alt bölümüne yerleştirin. (dikdörtgen metal bir kap). fırın ısınınca ekmek tepsisini yerleştirip 15 dakika pişirin.

53 yorum:

OZAY dedi ki...

Canım ellerıne sağlık.Bende bır ekmek yapmayı deneyım artık.Kucak dolusu sevgiler..

Serpil dedi ki...

ellerine sağlık canım makinedemi yaptın yoksa normal fırındamı?
özellikle onu merak ettim. Sevgiler sunuyorum...

zeytintanesi dedi ki...

Ekmekler iştah açıcı, keşke evde yapma imkanımız olsa.

sofraozlemi dedi ki...

canım ellerine sağlık ..çok güzel olmuşlar.

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

mrb
nefis olmuş bu ekmekler ellerinize sağlık...

yildiz dedi ki...

Canim,bu aralar iyi gezmissin,kiskandim...
Fransiz ekmeklerini de yapmak gerek,tadina bakmak gerek...Ellerine saglik,güzel günler diliyorum...

lady koşan istiridye dedi ki...

Çok güzel olmuş ekmeklerin, eline sağlık.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim
Ellerine sağlık.Mis gibi kendi üretmesi insanın ayrı bir zevk.
bende ara ara ekmek yapanlardanım
sevgiyle kal

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim ellerine sağlık, evde yapılan ekmek gibisi yok..

sevgi dedi ki...

Çok güzel olmuş bu ekmekler ellerine sağlık

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

Canım tarifini de yaz mutlaka ola ki portakal ağacında o tarif hata verir de açılmazsa ulaşamaz kimse trife.Ben her zaman hem orjinal linki veriyorum hem de tarifi yazıyorum,hatta çoğu zaman aynen kopyalıyorum.
Geziniz süper...
Ekmekler de süper :) ellerine sağlık şeker!

Lezzet Gemisi dedi ki...

enfes görünüyor canım ellerine sağlık. yiyenlere de afiyetler olsun... sevgiler...

Adsız dedi ki...

harika gorunuyor canimcim
ellerine saglik
sevgiler....

www.yenitadlar.blogcu.com

Baharcicegi dedi ki...

senemcigim ekmeklerin kokusunu aldim mis gibi nefis yumusacik olmus eline saglik

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğimmm,

Miss gibi kokular sarsı buraları, demek senin fırında pişen ekmeklerden geliyormuş:)))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, öpücükler....

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

İnsanınkendi yaptığı ekmeklerin tadı bir başka oluyor...

Başka el değmediğini bilmek çok güzel...

Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Senemcim,
sıcacık bir dilimin üstüne tereyağı sürüp yemeli:)
sevgiler..

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Ellerine sağlık ekmekler nefis görünüyor canım...Sevgiler...

egeli dedi ki...

ellerine sağlık Senem'cim ekmekler bir harika....sevgiler

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, ekmek nefis ve leziz görünüyor. Bende arada bu tür ekmekler yapiyorum, degisik oluyor, sizlerede afiyet olsun, sevgiler...

sarımutfak dedi ki...

nefis görünüyorlar ellerine sağlık şeker

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

merhabalar canım;
ekmekleri bende evde yapıyorum ama makinede.arada bir değişiklik olsun diyerek fırında da pişirmek lazım.gidip tarifi okudum canım.ellerine sağlık.sevgilerimle.
sebilay.

Papatya Prenses dedi ki...

Mis gibi ev ekmeğini birşeylere değişmem:)
Çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık..

Eda dedi ki...

Eminim süper olmuştur, görüntüsünden belli, deniycem bunu..
Sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

EKMEKCİKLER NEFİS OLÖMUŞ.BİR DİKİM DE BEN ALABİLİR MİYİM??ELİNE SAĞLIK CANIM...

Melek* dedi ki...

ASLINDA BU BİZİM EKMEKDE KULLANILAN MALZEMELER NEDEN FRANSIZ EKMEĞİ DEMİŞLERKİ ELLERİNE SAĞLIK EKMEK OLSUNDA NE OLURSA OLSUN:)

feray dedi ki...

ellerine sağlık Senem cim nefisler.

banu gökşin dedi ki...

canım benim nefis görunuyor ellerine sağlık sevgiler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim anneler günün kutlu olsun.. Oğullarınla geçireceğin uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum sana.. Sevgiler..

Gülden dedi ki...

SANEMCIGIM HAYIRLI CUMALAR IYI HAFTASONLARI DILIYORUM.
ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN,COK TESEKKÜR EDERIM GÜZEL YORUMUN ICIN.
SEVGILER BENDEN:)

Lezzet Gemisi dedi ki...

CANIM TOPRAĞIM BENİM.. GÜZEL YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. BEN DE SENİN ANNELER GÜNÜNÜ KUTLARIM CANIM. SELAM VE SEVGİLER....

disal dedi ki...

canım nefis görünüyor....

portakal ağacının tariflerini bende güvenerek deniyorum ara ara..

ellerine sağlık...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

senemcigim ellerine saglik taaaa kokusu buralara geldi misler gibi
anneler gunu kutlu olsun canim cok opuyorum sevgilerimi gonderdim.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

MERHABA ARKADASIM BIR GUN BAHAR OLMAK ISTERSEN CICEKLERIN DAIMA ACIK OLSUN BIR GUN CICEK OLMAK ISTERSEN YUZUN HEP GUNESE DONUK OLSUN VE BIR GUN BIRINI SEVERKEN KALBIN HEP ONUNLA OLSUN
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

pelincelezzetler dedi ki...

Bu ekmek yapma işi gerçekten emek istiyor,ve senin ekmekler nefis olmuş..Bayıldım..Ellerine sağlık..

http://hunerlieller.net dedi ki...

Tüm annelerin ve senin anneler günün kutlu olsun canım sevgilerimle

SevgiSeli40 dedi ki...

canim enneler günün kutlu olsun ekmeyinde cok nefis olmus eline saglik,sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

misler gibi evde yapılmış ekmek gibi varmı birde değişik istediğimiz lezzette ekmekler yapabilmek çok güzel ellerine sağlık harika olmuşlar canım anneler günün kutlu olsun sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Annenin sevgisi bir güne sığmaz,
Bir yılın her günü anneler günü.
Onların sevgisi ummana sığmaz,
Gönlümüzde güldür anneler günü...
**
CANIM SENEM'CİM ACELE TURLUYORUM ANNELER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM CANIM.

akasyakokusu dedi ki...

canım benim ekmeklerde nefis görünüyor..sıcacık ne güzel gider.kokusu burnuma geldi onada yazayım dedim..
öptüm seni sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

senemcim anneler günün kutlu olsun yavrularinla huzur dolu bir ömür dilerim

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım ellerine sağlık..sevgiler

mutfaktayim dedi ki...

Anneler gününü en içten dileklerimle kutluyorum.
Sonrasında ise uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

Sevgiler...

disal dedi ki...

canım anneler günün kutlu olsun....

nino dedi ki...

nice mutlu anneler gunlerine
ellerine saglik canim

Zehra dedi ki...

Allahım Annem yalnız ve kimsesiz bırakmadı beni.
Yanımda oldu koruyucu bir melek gibi.
Anlattı bana ahireti ve Seni.
Sende onu dünyada ve ahirette mutlu et Allahım.
Çünkü bana kıyamayan Annemin sevgisinden,
çok daha büyüktür Senin sevgin, şefkatin.
AMİN..Tüm annelerimizin, anne adaylarının ve sabırla anne olma özlemi çeken sevgi dolu yüreklerin anneler günü kutlu olsun..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm harika olmuş ekmekler ellerine sağlık canım..seninde anneler günün kutlu olsun çok teşkr ederim öpüyorum sevgiler

Tuğba dedi ki...

Senemcim,
Anneler günün kutlu olsun. Sevgilerimle..

Nilgün dedi ki...

Canim Anneler gününü candan kutlarim....Ekmekciklerde nefis olmus ellerine saglik


SEVGILER

Nilay Cinisli dedi ki...

Canım anneler gününü kutlarım..Kucak dolusu sevgiler

arzumcum dedi ki...

ohhh missss gibi,sıcacık ekmekler.nefis görünüyor.iştah kabartıcı.harikasın canım.ellerine sağlık.
KELIMELERLE ANLATILAMAYAN FEDAKARLIK VE KARSILIKSIZ SEVGIYI, TARIF ET DESEN BANA HERHALDE SADECE "ANNE" DERDIM..ANNELER GUNUN KUTLU OLSUN...

ayca dedi ki...

Anneler günü kutlu olsun....
Sevgiyle kalın....

ayca ve tugce

elmaşekeri dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor..