24 Nisan 2008 Perşembe

YE# 33 BÖREKLER-KURU FASULYELI ARNAVUT BÖREGI

Bu ayki etkinligin konusu hepimizin cok sevdigi börekler. Ev sahibesi ise http://leziz.blogcu.com/ dan Özlem arkadasimiz. Ben de etkinlige bir katkim olsun diye resimde gördügünüz böregi hazirladim. Ismi belki sizin icin biraz ilginc gelebilir, belki aranizda hic kuru fasulyeli börek olurmu diyenler de vardir. Ama ben de kuru fasulyeli börek olur ve hem de cok güzel olur diyorum. Bu böregi daha önceki pirasali arnavut böregi.tarifimde bahsettigim Arnavut arkadasim Atiye'den ögrendim. Ben de ilk onda gördügümde ilginc gelmisti ama yiyince tadini cok begenmistim. Önceki gün, aksam yemegi icin kuru fasulye yapmistim. Büyük oglum Serhan "anne yemekten kaldiysa yarin börek yaparmisin" deyince, hem onun gönlü olur ve hem de etkinlik icin bir tarif olur dedim. Özlem'e etkinlikte basarilar dileyip tarife geceyim.

Malzemeler:
Hamuru icin;Yarim kilo un,1 corba kasigi sirke,su ve tuz.
Ici icin:
2 kase kadar kuru fasulye yemegi, 2 kasik kadar siviyag
Ayrica hamurlarin arasina sürmek icin bir su bardagi siviyag

Yapilisi:


Ilk önce hamur kabinin icinde, un, sirke, aldigi kadar su ve tuz ile kulak memesi yumusakliginda bir hamur yoguralim.(yaklasik 10 dakika) Üzerini örtüp 15-20 dakika kadar bekletelim. Sonra hamuru 10 kücük,3 daha büyük bezelere bölelim.Kücük bezeleri pasta tabagi büyüklügünde acip,aralarina yag sürerek üstüste dizelim,en üsttekine yag sürmeyelim.Diger daha büyük olan bezelere de ayni islemi uygulayalim.Üstüste dizdigimiz 10'luk bezelerin hepsini birden tepsi büyüklügünde acalim.Tepsiye yayalim,üzerine kuru fasulyeyi yerlestirelim ( eger yemek sulu ise süzelim degilse yani koyulasmissa süzmeye gerek yok) ve yag da serpelim.Diger 3'lük bezeleri de acip tepsiye, digerinin üzerine kapatalim.Bir su bardagina yari su ve kalan yagi karistirip yufkalarin üzerine serpelim ve önceden isitilmis 250 dereceli firinda pisirelim.Pistikten sonra üzerlerine su serpip örterek beklettikten sonra servis yapalim.

Pirasali arnavut böregini asagidaki linke tiklayarak görebilirsiniz.
http://kizilciksurubu.blogspot.com/2007/10/pirasali-arnavut-bregi.html

70 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim Arnavut göçmeni bir ailenin torunuyum ama bu böreği ilk defa duyuyorum, tadını çok merak ettim doğrusu.. ELlerine sağlık..

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımmm ilk defa duyuyorum bu böreği ne kadar güzel görünüyor,ellerine sağlık...

Mihriban dedi ki...

Böreğe bayıldım, yaprak sarmasını görünce ayıldım. Senem'cim harika lezzetler sunmuşsun.Börek süper bişey olmuş.Kuru fasulye yaptığımda hemen deniycem . Sevgiler....

AYŞE DURU dedi ki...

çookk entersan canım
tadını tahmin edemedim kurufasilyeyle.Sen yaptıysan eminim harikadır. Denemek isterdim. Sevgiler..

SevgiSeli40 dedi ki...

senemcigim cok degisik bir börek ilk defa duydum fasülyenin pastasini duydum ama böregini ilk sende gördüm eline saglik canim

peynir hösmelimi dedi ki...

Bir dost:))
selam DOST
Dün geçmiştir
Yarın bir bilmece
Bugün ise bir hediye
Bu mesajda benden sana hediye

Bu hafta uluslararası dostluk haftası
Bütün arkadaşlarına onlarla ne kadar ilgilendiğini göster.
Bu mektubu arkadaş olarak gördüklerine gönder.
Eğer geri gelmişse, mutlu ol, çünkü bir arkadaş çevren olduğunu biliyorsun.
canim eline saglik.Hic görmemistim.
Sevgiler.

nil-nennenmutfakta dedi ki...

selamlar canım :)Ay çok ilginç yaa kırk yıl düşünsem kurufasulyeli börek yapmak aklıma gelmezdi mutlaka dnemeliyim çünki nefis görünüyor ellerine sağlık

mucizembenibul dedi ki...

Selam Dostum

Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle

Lezzet Gemisi dedi ki...

GERÇEKTEN DE İLK KEZ DUYDUM BU BÖREĞİ.. ÇOK İLGİNÇ. AMA GÖRÜNTÜSÜ MUHTEŞEM... ELLERİNE SAĞLIK. HAYIRLI GÜNLER, BEREKETLİ SOFRALAR DİLERİM CANIM, SEVGİLER...

yesildomates dedi ki...

canım harika görünüyo..
eminim tadı nefistir..
etkinliğe yakışır bir lezzet olmuş..
ellerne sağlık..
görüşmek üzere...

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğimmm,

Ben daha sarmalara methiyeler düzecektim, nasıl canım çekti:)) Ama sen yarı Arnavut beni benden aldın bu börekle:)) Hiç kurufasulyeli denememiştim, ama bizim böreklerin içine ne koyarsan koy, enfessss olur....

Ellerine sağlık canikommmm,

Sımsıcak sevgiler....

fusununmutfagi dedi ki...

çok değişik bir börek olmuş ellerine sağlık arnavut böreğini denemeyi çok istiyorum öyle güzel anlatmışsın ki çok basit bir şey gibi margarin kullanmamış olmanda çok güzel hoşcakal

EZGi :)) dedi ki...

Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle

Burcu dedi ki...

ilk kez duydum, cok ilginc ve guzel gorunuyor! Eminim tadi da cok guzeldir, ellerinize saglik...
Sevgiler

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık. çok değişik ama leziz bir tarif olmuş. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Senem,
Harikasin, ellerine saglik. Cok guzel bir tarifmis, denemeli.

Sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

değişik senemciğim bir okadar da lezzetli.eline sağlık.

şengül dedi ki...

SENEMCİM ARNAVUT BÖREĞİNİ SEVEREK YAPAR VE YERİM BU BÖREK GERÇEKTEN ÇOK İLGİNÇ GELDİ AMA SEN DEYİN DEDİĞİNE GÖRE ÇOK GÜZEL OLMUŞ DEMEKTİR ELLERİNE SAĞLIK ARKADŞIM

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok degisik evet kurufasulyeli borek olurmu yaa dedim demekki oluyormus,ellerine saglik cok guzel degisik bir borek sevgiler canim

http://hunerlieller.net dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

akasyakokusu dedi ki...

senemcim merhaba canım..börek haaa of yaa canım çekti bu saatte...hemde kuru fasulyeli...bir kerede ben bezelye yemeğini böreğin içine kullanmıştım hatta diğer blogada koymuştum...
dayanamıycam ellerine sağlık diyip gideyim şimdi bir yerim şişecek)))

elif dedi ki...

kuru fasulyeli böreği ilk defa duydum tadı güzeldir eminim

pastamaxi dedi ki...

canım tadını tahmin edebiliyorum eminim mükemmeldir.zaten börek olsun da fasulyeden olsun dimi ya:))ellerine sağlık gülüm


kocaman öpücükler

sevimin sayfasi dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

http://lezzetsefasi.blogspot.com/ dedi ki...

Deyisik bir tat ama borek dendimi akan sular duruyor . birdaha ki misafirlerime yapicam .
Misafirlerime deyiisik tatlar sunmayi cok severimde ;) Eliniz e saglik artik tarif deftreimd e fasulyeli borekd e var cok tesekkurler

OZAY dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

BOREKTE PEK NEFIS GORUNUYOR .ELLERINE SAĞLIK...

şengül dedi ki...

BU HAFTA DOSTLUK HAFTASI
Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle öptüm

fatosun mutfagından... dedi ki...

hayırlı cumalar sevgiler....

Zerrin dedi ki...

Evet bende kurufasulyeli börek olurmu diyenlerdeniz...Değişik bir börek tarifi olmuş ellerinize sağlık...

kirazdünyası dedi ki...

gerçekten ilk defa duydum ve tarifini hayretle okudum nasıl olur diye?
harika görünüyor ellerine sağlık

yildiz dedi ki...

Senem,böyle bir böregi ilk defa duydum.Tadina bakmayi ne cok isterdim...
Ya keske bu etkinlikler hepimizin bulusacagi bir ortamda olsaydi beee....
Ellerine saglik canimin ici....
Senem,bilmedigim bir nedenden dolayi kayfeye girmiyorum.Bilgin varsa bana yorum birak canim....

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam senemcim..harika ve çok degişik bir börek olmuş..eline saglık canım...sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

citir citir nefis olmus böregin,llerine saglik canim.
MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

BİR DOSTTAN:))
MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

egeli dedi ki...

SENEM'CİM ELLERİNE SAĞLIK ,ÇOK DEĞİŞİK BİR BÖREK OLMUŞ TADINI MERAK EDİYORUM.EŞİMİN TARAFI ARNAVUT AMA BU BÖREĞİ RAHMETLİ KAYINVALİDEM HİÇ YAPMADI ,BAŞKA BİR ARNAVUT BÖREĞİ YAPARLARDI ODA YİNE YUFKA İLE YAPILIR AMA İÇİNE BİR ÇEŞİT MUHALLEBİ PİŞİRİP DÖKÜLÜRDÜ ,YANİ ANLIYACAĞIN TATLI BİR BÖREK OLURDU...SEVGİLER

zerrin - misss dedi ki...

Senemim nefis bir börek olmuştur eminim.

Bende bu sıra kuru fasülyeyi birkaç şeyde kullandım. Kek, yaş pasta.. Ayol böreği niye olmasın. :)

enfes..

ellerine sağlık

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Begüm dedi ki...

Senem ablacim, bu bögregin tadi kesinlikle harikadir. Bende ilk defa görüp, duydum bu bögreyi. Ama cok lezzetli görünüyor. Ertesi güne kalan kurufasulyeyi nasil degerlendirecegimi biliyorum :)

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Çok ilginç yaaa... Bende ilk defa duyanlardanım... Kurufasulye sen nelere kadirsin de bizim haberimiz yok... Pastası, şekerlemesinden sonra böreğiylede sayende tanıştım..

Tadını bende çok merak ettim.

Ellerine sağlık... Sevgiyle...

elifin tarifleri dedi ki...

Gerçekten değişik bir börek, ilk defa duydum.ÇOk lezzetli görünüyor,tadını çok merak ettim,ellerine sağlık...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim
Ellerine sağlık
kurufasulyeli eminim tadı harikadır
sevgiyle kal

mutlu haftasonları

Yaren dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

kurabiye dedi ki...

ilk defa gördüm kuru fasulyeli böreği, ama nefis gözüküyor ;)
ellerine sağlık...

fatostuncay dedi ki...

canım ellerine saglık.. harıka gozukuyor:) etkınlıkte de beklerim:)


PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler;

SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
28.04.2008--11.05.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (22) EV SAHİBELİĞİNİ;
http://fatostuncay.blogcu.com
(YANİ BEN) YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 22" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.

TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
YAYINA HAZIRLAYANLAR:
www.nasibim.blogcu.com
www.birdemliksohbet.blogspot.com
SORUMLU MÜDÜR:
www.selmahlc.blogcu.com
GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
Melike Sahin

Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
Örn:
İsim: Fatos Tuncay
Site adı: http://fatostuncay.blogcu.com
Tarifim: Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/


SELAM VE SEVGİLERİMLE;
Fatos..:)
http://fatostuncay.blogcu.com/

NİLÜFER dedi ki...

eline sağlık canım çok değişik bir börek olmuş kuru fasulyeli böreği ilk defa duydum çok güzel görünüyor

yeşim dedi ki...

enfes bir börek olmuş

ellerine sağlık
sevgilerrr

Hasret dedi ki...

ilk duyuyor, ilginc geldi, ama görünüsü cok güzel, ellerine saglik canim ...

kocaman sicacik sevgileirmle ...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

ellerine sağlık canım arnavut böreğinin güzelliği tartışılmaz bence en güzel börek

fasulyeli değişik olmuş neden olmasın oda sevdiğimiz bir gıdamız bence çok yakışmıştır kucak dolusu sevgiler

Nilgün dedi ki...

Senemcigim ellerine saglik canim..Valla ilk defa görüyorum bu böregi tadi nasil acaba diye düsünecegime yapmaliyim tadmak icin..Tarif icin tekrar tskler canim


SEVGILER

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

selam canim bir tasla iki kus vurmussun yani hem oglanin gönlü oldu hemde etkinlik icin iyi olmus ellerine saglik sevgiler öptüm

ceyt dedi ki...

börek bir harika.ellerine sağlık canım..

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

arzumcum dedi ki...

çok ilginç gerçekten.arnavut böreğini bilirim ama ilk defa kuru fasulyeli görüyorum.ama nefis görünüyor.değişik bir fikir olmuş.pastası oluyorda neden böreği olmasın demi ama.ellerine sağlık canım.

Acemi Şef dedi ki...

Çok değişik bir tarif gerçekten, hiç duymamıştım ama denemeye değer duruyor. Eline sağlık canım.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

birdilimdus dedi ki...

Senemciğim,
Ne kadar değişik bir yemek olmuş böyle bu ellerine sağlık... Görüntüsü çok hoş acaba tadı nasıl?
Denemeden bilemeyiz değil mi???
Offf off ne olacak bu beğendiğim her şeyi deneme iteğim benimm:):):)

Mutlu hafta sonları canımm

BİR DEMLİK SOHBET dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;28.04.2008--09.05.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL SALATA YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL VE FARKLI SALATA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL SALATA YARIŞMASI 1" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİN ÇOK BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM..
BU YARIŞMADA EV SAHİBESİ OLAN ARKADAŞIMIZ “PORSELEN DEMLİKTE EV SAHİBESİ “ OLACAKTIR.

disal dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR

diyalogyemekleri dedi ki...

çok ilginç bir börek,ilk defa duydum,denemeye cesaret edebilir miyim,bilmiyorm,ellerine sağlık,slmlar.

Tijen dedi ki...

Şu kuru fasulye ne çok işe yarıyor değil mi Senem? Ellerine sağlık.

dide dedi ki...

Çok değişik olmuş börek. Aşağıdaki sarmalar da öyle. Ellerine sağlık. Hepsi harika görünüyor.

lady koşan istiridye dedi ki...

Kalan kuru fasülye yemeğini de böyle değerlendiriyoruz demek ki :) Çok ilginç gerçekten, tadı nasıl merak ettim. Kuru fasülye pastasını biliyorum ama o kestaneli gibi oluyor sanırım, bu öyle değil gibi geldi bana görüntüsünden. Eline sağlık

pelincelezzetler dedi ki...

Senem benim eşimin anneside Arnavut ama bende ilk kez duydum,ellerine sağlık..Nasıl bu kadar güzel açılır hamur..
Şahane...
Sevgiler

lezzetyolculugu dedi ki...

Merhaba biz arnavut böreğini sürekli yaparız hatta alt üst böreği deriz.Prasalısı,patlıcanlısı hattta kabaklısı yapılır ama fasulyeliyi ilk deva duydum çok ta değişik ellerine sağlık.

inci dedi ki...

canım nasılsın?yine çok güzel tarifler eklemişsin,ellerin e sağlık....

Ebruli dedi ki...

Merhabalar;
Bu ay hayatimda cok ilginc iki tane borek duydum.Birincisi http://kedilimutfaklar.blogspot.comda okudugum "tarhanaliı borek".ikincisi de sizin yaptiginiz kuru fasulyeli borek...

En kisa zamanda bir kuru fasulye yemegi yapip, arkasindan da bu boregi denemem lazim...

Tesekkurler, ilginc ve degisik yemek tariflerine bayiliyorum...

PASTAlila dedi ki...

SEnemciğim biz yugoslav göçmeniyiz bilirsin belki, bizim tarafta çok yapılır bu börekten ama bir kez yemişimdir :). En çok soğanlı ve ıspanaklı yapılır bizim evde ama teyzemler çok değişiklerini yaparlar. eline sağlık.

Adsız dedi ki...

bu börek böyle değil:)İlk önce normal yufka böreği yapar gibi hamuru tutup yufkaları açacaksınız ama hem mısır unuyla hem de bildiğimiz unla.Sonra da Onları o haliyle sacda pişirip tepsiye dizeceksinz her yufkanın arasına fasülyenin suyuyla ıslatılıp fasülyeleri serpiştireceksiniz.yağlanıp fırına verilecek;)

kizilciksurubu dedi ki...

Sevgili adsiz yorumcum, yorumunuz icin tesekkür ederim. Siz bu börek böyle degil diye belirtmissiniz. Ben tarifi Arnavut arkadasimdan aldim ve Arnavut börekleri genellikle böyle yapildigini biliyorum. Sizin yazdiginiz baska bir cesit börek olmasin?
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

yok hayır annem benim yugoslav göçmeni o yaparken defalarca izlemişimdir;)En sevdiğim börektir.Sizin bu tarifini verdiğiniz aynen pide yapar gibi olmuş.Biz pide hamurunun bu tarifteki gibi yapıyoruzbunun özelliği zaten tel tel olmasıdır yani ince börek yufkasıyla yapılması her döşemede fasülyenin suyuyla ıslanıp yağlanmasıdır.Ve yufkalar da ilk önce beyaz unla sonra mısır unuyla açılıp sacda pişirilir.Belki de arkadaşınız başka bi yöreden olduğu için tarifler farklıdır;)Her arnavut her böreği bilmez ilk defa bile duyabilir bu çeşit bir böreğin olduğunu;)Ama benim dediğim şekilde bi deneyin ne kadar lezzetli olduğunu göreceksiniz;)Bu benim dediğim daha zahmeti:)

kizilciksurubu dedi ki...

Sizin tarifiniz de güzel ama baya zahmetliymis, ama denemekte fayda var. Evet dediginiz gibi bu bir cesit Arnavut böregi ama bunu bilemeyen Arnavutlar var, mesela bunu arkadasim yapiyor ama baska bir arkadas da bu böregi tanimiyormus.
Yorumunuz icin tesekkürler, sevgiler.

Adsız dedi ki...

evet çok zahmetlidir geçen annem yaptı sabahın 7sinden akşam 5e kadar uğraştı tam 2 tepsilik yaptı;)Hakikisi benim anlattığımdır;)