22 Nisan 2008 Salı

YAPRAK SARMASI

MALZEMELER:

250 gr yaprak

1 su bardagi pirinc

1 adet büyük boy kuru sogan

bir adet domates

1 yemek kasigi salca

4 yemek kasigi zeytinyagi

tuz,karabiber,taze veya kuru nane,maydanoz

yarim limon

YAPILISI:

Yapraklari güzelce yikayip, kaynar suda cok az haslayip cikartin ve süzgecte birakin. Pirinci yikayip suyunu süzdürüp bir tasa alin. Icerisine kücük dogranmis sogani, 2 yemek kasigi zeytinyagi, rendelenmis domatesi, salcayi, tuz ve baharatlari koyup karistirin.Yapraklarin icine bir seker kasigi kadar ic koyup sarin.Tencerenin alt tarafina daha iki üc tane bozuk yapraklari serin. Sardiginiz yapraklari tencereye güzelce yerlestirin. Bir bucuk su bardagina yakin su,iki kasik zeytinyagi ve yarim limon suyunu koyun. Isterseniz bir seker kasigi salca da suyuna koyabilirsiniz. Tuzunu da ekleyip üzerine bir cam veya porselen tabagi kapatip bir iki dakika harli ateste kaynattiktan sonra ocagi kisin ve yaklasik yarim saat suyunu iyice cekene kadar pisirin. Ilindiktan sonra servis yapin.

42 yorum:

OZAY dedi ki...

cANIM ELLERINE SAĞLIK .CANIM CEKTI VALLAHI.KUCAK DOLUSU SEVGILER.

SevgiSeli40 dedi ki...

canimmmm
ne güzel olmus yaprak sarman incecik öyle,eline saglik bir iki tane aldim

elif dedi ki...

ne güzel olmuşlar ince uzun. benımde canım çekti valla. ellerine sağlık

birdilimdus dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK SENEMCİĞİM. AYYY GÖRÜNCE NASIL CANIM ÇEKTİ ANLATAMAM. HARİKA GÖRÜNÜYORLAR NORMALDE ARADIĞIM BİR YEMEK DEĞİLDİR...

SEVGİLER CANIM

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam canım..sarmalar nefis görünüyor.pek canım çekti:)eline saglık..sevgiler.

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canikom ellerine sağlık pek güzel olmuş olsada yesek:)))) sevgilerimle öpüyorum

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Senem'cim vallahi bravo, kalem gibi sarmışsın.. Ben hiç denemedim yaprak sarma, vakit alır diye üşeniyorum :)Ellerine sağlık canım..

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Oyyy oyyyy canım yaaaa hımmmmm harikaaa görünüyor, inanırmısın kokusu buraya kadar geldi, bayılırım yaprak sarmasına, üzerine limon sıkacaksınnn hımmm ayy ağzım sulandı yaaa, ellerine sağlık canımcım, tam bu mevsimde harikaaa gider...öpüyorum seni...

HULYA dedi ki...

Senem'ciğim,
Ne kadar yesem bıkmam valla sarmayı.Seninkiler de çok nefis görünüyor.malum etkinlikle uğraşıyorum sık sık uğrayamadım.Bu arada etkinliğin süresini uzattık hala tarif yollayabilrsin canım.Sevgiler

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık Senem.Çok güzel olmuşlar.Bir de dereotu ilave et bakalım beğenecekmisin.

Begüm dedi ki...

Ellerine saglil. Cok güzel görünüyor yapral sarmalarin. Coook severim...

AYŞE DURU dedi ki...

senemcim off offf bayılırım sarmaya. sende benim gibi iri saranlardansın, bazılarıda incecik sarar ben tombullarını severim. Birde tane sumakla yapmayı dene tadından yenmiyor. Ben fark olarak yeni bahar kullanıyorum zeytinyağlılara tavsiye ederim lezzetli oluıyor. Sevgiler

AYŞE DURU dedi ki...

senemcim off offf bayılırım sarmaya. sende benim gibi iri saranlardansın, bazılarıda incecik sarar ben tombullarını severim. Birde tane sumakla yapmayı dene tadından yenmiyor. Ben fark olarak yeni bahar kullanıyorum zeytinyağlılara tavsiye ederim lezzetli oluıyor. Sevgiler

İLKAY dedi ki...

CANIMMMMM ne emekli bir yemek...
ellerine sağlık...yapması zor ama yemesi de çok tatlı::))) bir de sen saatlerce uğraş bir çırpıda bitiversin...olur mu canım yani::))))
çok öpüyorum....

Eda dedi ki...

İnanır mısın ben bundan tonla yesem doymam bayılırım. Ve midemi de nasıl rahatsız eder yaprak..Ama ben inatla yerim :)
Ellerine sağlık, sevgiler

Tijen dedi ki...

Ooooh Senem döktürmüş yine! Eski günlerin, eski lezzetlerin hatırına neler yapıyor, yaşıyoruz bazen değil mi Senem?

Neşeli Sesler dedi ki...

Sen kızılcık şurubunu ben de seni severiiiiiiiimm:)


Canım yaprak sarmaların muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımmm ellerine sağlık harika görünüyor..geçen bende yaptım ama daha yayınlamay sıra gelmedi....sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

senemcim merhaba canım..net çok yavaş yaa kapında bekledim yazdım..yuttuuu yorumummuuu acıkmış burası yaa..
neyse azmettim ellerine sağlık canım..açım aç tabağı alayım en iyisi..hemide pek kibar sarmışın ayol..pek makbule geçti.kocaman öptüm seni.

lady koşan istiridye dedi ki...

Çok güzel olmuş dolmaların. Eline sağlık :)

bereketli mutfak dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..sevgilerr

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık
harika görünüyorlar
bende aylar sonra geçen hafta yaprak sardım,

sevgiyle kal

defneylebirlikte dedi ki...

ya senemcim ya sen ne yaptın böyle.şimdi gece gece rüyalarıma girecek bu muhteşemm lezzet.mmm tabağı yesem doymam...ellerine sağlık canım..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, en sevdigim dolma cesiti.

Harika gorunuyorlar.

Sevgiler.

Tuğba dedi ki...

yemeye bayıldım sarılma kısmına karışmadığım bir lezzet:)
ellerine sağlık senemcim..

şengül dedi ki...

senem ellerine sağlık arkadaşım

Çok güzel olmuşlar çok severim yemeye gelbilirmiyim öptüm seni afiyetle yiyin canım

Nilgün dedi ki...

Off yine döktürmüssün senemcgim..Ellerine saglik canim valla su an olsada yesem..

SEVGILER

emineninemekleri dedi ki...

Senemcim, canim ellerine saglik nefisssssssssss inan.

Kocaman öpüyorummmmmmmmm
Emos

Esra dedi ki...

Simdi olucak is mi :)Senemcigim yaff isten yeni gelmisim acimm ve guzel guzel dolmalar .Ellerine saglik canim.

Yaren dedi ki...

Kizilcigim cok güzel olmuslar sarmalar,söyle limonla nefis olur mmmm,ellerine saglik.Ay erinmesem kalkar yapardim simdi:)Ama malum ben tembelim bu aralar.Ayrica mini pizzalar da cok lezzeti görünüyor.Sevgiyle kal canim.

egeli dedi ki...

eline koluna sağlık,çok severim yaprak dolmasını amaaaa......sarmaya gelince ,bir üşenirim sorma :))

peynir hösmelimi dedi ki...

Senemcim ne zamandir yapmamistim,söyle bir iki tane alsam canim:))
Eline saglik benim sevdigim gibi zeytinyagli yapmissin.Ben kiymali sevmiyorumda.
Sevgiler.

sarımutfak dedi ki...

oooo süperler canım çekti görünce
ellerine sağlık

nino dedi ki...

ellerine saglik canim harika gorunuyor

Mebrule dedi ki...

Eline saglik canim, harika gorunuyor... Cok cok severim zeytinyagli sarmayi, dolmayi... Hele de yaninda yufka ekmek olurda durum yaparsam bayilirim :)

nino dedi ki...

ayyyyyyy bittigimin resmidir bu fotograf :D

Muhteremle Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık,sarmalar nefis görünüyor.

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

aman Aşşahıö bı nasıl güzel bir görüntü..en en en sevdiğim yemektir kendileri..bayılırım yemelere doyamam..ellerinize sağlık..nefis..

Tuğba dedi ki...

ben minik pizzaların yanına birazcıkta sarma alırsam süper olur. :))) ellerine saglık cok cok güzel görünüyorlar. Pizzayı yapmayı düsünüyoruz esim için :)

fatosun mutfagından... dedi ki...

Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle

disal dedi ki...

senemciiiiimm bunlar nasıl güzeller yaa....

hepsini yesem doymam...ne kadar değişik tarif denesekte aklımız hep bu eskilerde......sarmanın yerini hiçbişey dolduramaz...

ellerine sağlık canım..

Lezzet Gemisi dedi ki...

BU HAFTA DOSTLUK HAFTASI
Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle