14 Ocak 2009 Çarşamba

ISPANAKLI YANIC (YAMAN ETKINLIKLER-MAYALILAR)


Bu harika hamur isini yakin arkadasim Hanife'den ögrendim. Kendisi Corum'lu ve bu tarif oraya aitmis. Denemenizi tavsiye ederim. Bu güzel tarifi bu ayki yamanetkinlikler'in ev sahipligini yapan http://www.yesilkivi.com/ a mayalilar etkinligine gönderiyorum. Böyle güzel bir konu sectigi icin arkadasima tesekkür ediyorum ve basarilar diliyorum.

Malzemeler:
1 adet yumurta
1 su bardagi ilik süt
1 su bardagi ilik su (su ve süt miktarini arttirabilirsiniz)
1 paket yas veya kuru maya
1 cay bardagi siviyag
tuz
aldigi kadar un

Ici icin:
Yarim kilo ispanak
2 adet kurusogan
200 gr kadar kiyma
3-4 kasik siviyag
tuz, karabiber, pulbiber

ayrica hamuru acmak icin siviyag

Yapilisi:
Mayayi ilik suyun icerisinde eritip yumurtayi, tuzu, bir cay bardagi yagin yarisini, sütü katip yumusak bir hamur yogurun. Kalan yagi hamura yedirin. Hamurun üzerini örtüp kabarana kadar bekletin. Bu arada sogani dograyin. Sivi yagda hafif pembelesinceye kadar kavurun. Kiymayi katip cok az daha kavurup ocaktan alin. Yikanan ispanaklari dograyip kiymaya katin ve tuz, karabiber ve pulbiber ekleyip karistirin.
Kabaran hamurdan portakal büyüklügünde bezeler kopartarak siviyag yardimi ile yemek tabagi büyüklügünde elinizle masa üzerinde actirin. Yarisina ispanakli icten koyup diger yarisini üzerine kapatip kizgin sac veya teflon tavada her iki tarafini pisirin. isterseniz pistikten sonra üzerlerine tereyagi sürebilirsiniz, ben fazla yagli olmamasi icin sürmüyorum.

AFIYET OLSUN!

22 yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ah ahh şu kilo alma derdi olmasa da doya doya yesek... Çok güzel görünüyolar... Ellerine sağlık canım... Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
nefis gorunuyor hamurlarin
bu soguk gunlerde bir fincan cayla harika olur

sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

Sevil Altunel dedi ki...

canım bayılırım ıspanaklı lezzetlere..ellerine sağlık..sevgiyle kal..

disal dedi ki...

sabah sabah öyle iştah açıcı görünüyor ki...ellerine sağlık..harika yapmışsın...

meliha dedi ki...

Bende 4 gün gün önsesini gösteriyosun.tesadüf girdim gördüm ve hemen bir tanesini aldım.
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

anneminkiziyim dedi ki...

Aman aman senemde ne güzel ispanakli yanic lar yapmis, canim ellerine saglik. Bak simdi gücendim ama, benim dünürde corumlu hic bana bunlardan yapmadi :(,ilk gördüyümde sikayet edecem, sevgiler....

Peynirhösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim.
Harika bir tarif.
sevgilerle.

neseersoy dedi ki...

selamm,
görüntü çok iştah açıcı.
ellerine sağlık.
sevgilerimle

banu gökşin dedi ki...

canım nefıs gorunuyor ellerıne saglık. babamın gorevınden dolayı 9 yıl çorumda yasadık ve bu nefıs tarıfı ramazanda cok sık yaparlardı sahura
sevgıler..

zerrin - misss dedi ki...

yahu senem, naaptın sen ..

Yanına ayran olsa 3 yok yok 4 tane yesem bir oturuşta :) Çokmu olur.. :)

Öperim hayatım ellerine sağlık..

aşağıdaki poğaçayıda deneyeceklerimin arasına ekledim.

sevgi dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Çayla birlikte ne güzel de yenir.

melisa dedi ki...

CANIM BANA NOT BIRAKMIŞSIN
TARİFLERİ AKSAKLIK NEDENİYLE YENİ ALIYORUM
SAYFANDA BANA YOLANAN TARİF GÖREMEDİM
GÖZÜMDEN KAÇMIŞSA TEKRAR BANA DÖNERMİSİN SEVGİLER

sanong dedi ki...

merhaba arkadasim harika gözüküyor ispanakli cörekler ellerine saglik afiyet olsun sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

cok güzel görünüyorlar
ellerine saglik canim

Aybike Ceylan dedi ki...

harika bir tarif, ellerine saglik.

Sevgiler...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım nefis olmuş ellerine sağlık..sevgilerimle öpüyorum

nino dedi ki...

canim ellerine saglik nefis gorunuyor

deryadanlezzetler dedi ki...

Merhaba,ellerine sağlık.Çok nefis görünüyorlar.Görüşmek dileğiyle...Derya...

Huriye dedi ki...

Ellerine saglik canim harika,optm.

Yeni adresim http://www.kelebeklisaniyeler.com/

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık
bizim pişiye benziyor tarifi ve görüntüsü

EU MULHER dedi ki...

Hello dear! Very delicious, delicious!!! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Kisses

Betül KÖROĞLU dedi ki...

mm nefis olmuş gözleme deriz bizde buna annem ne zaman orda kalsak yapar sabah kahvaltısına.

ellerine sağlık canım
sevgiler