7 Nisan 2008 Pazartesi

MIDYE TAVA LEZZETINDEKI TAVUK


Bu tarifi http://dogada.blogspot.com/ blogundan sevgili Gül abla'da görüp yaptim.Cok lezzetli oldugunu kesin söyleyebilirim.Tavsiye ederim.Gül abla'ya tarifi paylastigi icin tesekkür ediyorum.
Tarifini aynen yaziyorum.

TAVUK (MİDYE TAVA LEZZETİNDE)
750 gram kuş başı tavuk eti
1 şişe maden suyu
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
SOSU
250 gram yoğurt
3 dilim ekmek içi ufalanmış
2 diş sarımak
1 çay bardağı ceviz içi
YAPILIŞI
Tavuk etleri kuşbaşı doğranır ve unlanır, çöp şişlere geçirilir ayrı bir kapta maden suyu,bir su bardağı un , tuz iyice karıştırılır koyu bir bulamaç elde edilir, şişlere geçirdiğimiz tavuk etleri bu karışıma bulanır ve sıvıyağda kızartılır.Sosu için yoğurt, dövülmüş ceviz içi ve sarımsaklar, ufalanmış ekmek, hepsi karıştırılıp bir sos hazırlanır kızartılan tavuklar bu sosa batırılıp sıcak olarak yenir .Not istenirse tavuk göğüs eti çok ince dilimlenip sosa batırılır aşağıdaki resimde görüldüğü gibi kızartılır.
Not: Arkadaslar dogum günüm icin yazdiginiz güzel yorum ve icten dilekleriniz icin hepinize cok tesekkür ediyorum.

51 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba, ellerine sağlık, çok merak ettim tavukların tadını, midyeyi çok severim çünkü :) Değişik bir tarif olmuş, çok da güzel görünüyor.. Bu arada tabağın da çok şeker :)

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim ne harika bir tarif bu, balık sevmem ama ne hikmetse midye tavayı ve kalamarı çok seviyorum..Şimdi bu tarifi yapıp hem yavuk yemiş olcam hemde midye tava, bir taşla iki kuş yani :)) Güzel ellerin dert görmesin canımcım,
Öpüyorum seni...

AYŞE DURU dedi ki...

nasılda güzel gözüküyor.Ellerine Sağlık..

Selcen dedi ki...

çok değişik bir tarif ellerine sağlık canım.

sevgiler...

arzumcum dedi ki...

tavuklar çok leziz görünüyor.çok severim kızartılmış haliyle tavuğu.nefis olmuş.sosuda çok güzel.ellerine sağlık canım.gül ablayada tarif için teşekkürler.ayrıca doğum günün kutlu olsun.ALLAH daha nice uzun, hayırlı ve sağlıklı ömürler versin.sevdiklerinle beraber inşallah.aklım aşağıdaki nefis çikolatalı kurabiyelerde kaldı.muhteşemmm.öptüm canım.

www.arzumcum.blogcu.com

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımmmm kaç gündür gezmemiştim blogları sınav telaşı, yoğunluk doğum gününü kaçırmışım yaaaa :((( canım kusura bakma gecikmeli de olsa doğum günün kutlu olsun, nice mutlu senelere, herşey gönlünce olsun canımcım.... yaşlanıyorum diye üzülme ruhunun tazeliği çok önemli unutma, bu tarife de bayıldımmmm harikaaa görünüyor, seni kocaman öpüyorum...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Gül ablada görüncede bayılmıştım şimdi sende görüncede bir daha bayıldım....Nefiss olmuş ellerine sağlık canım...
Güzel bir hafta geçirmeni dilerim...

asevi.blogcu.com dedi ki...

Ellerinize sağlık,ne güzel,sunumu hoş,tadı lezzetli bir tarif...
Doğum gününüz kutlu olsun,nice yılları (birbirimize mesajlar bırakarak) sağlık,mutluluk,başarı içinde geçirmenizi dilerim...
Sevgilerimle
Emel
asevi.blogcu.com

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Merhabalar canım
Yemeğin tadını çok merak ettim. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
nefis bir goruntu
afiyetolsun

www.yenitadlar.blogcu.com

Nilgün dedi ki...

Tam benlik olmus Senemcigim..Ellerine saglik canim..
Zaten tavugi bende cok sevip yiyenlerdenim..


SEVGILER

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm ellerine sağlık çok güzel görünüyor..sevgiler

hdidem dedi ki...

merhaba canım bende çok yaparım hakikaten güzel bir lezzet ellerine sağlık ayrıca güzel dileğin içinde çok tşkler öptüm sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

iyi akşamlar senemciğim.gerçekten nefis bir yemek olmuş.eline sağlık..

Hasret dedi ki...

nefisss görünüyor ... eminim tadida öyledir ...

ellerine saglik canim ...

sicacik sevgilerimle ..

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

HIMMM DEĞİŞİK BİR TAVUK LEZZETİ... DENEMELİYİM...
ELLERİNE SAĞLIK...

SICACIK SEVGİLER...

şengül dedi ki...

senem canım çok değişik bir lezzet çok güzel gözüküyor ellerine sağlık olsada yesek görünce canım istedi ellerine sağlık tekrar öptüm

Ayse Pamuk dedi ki...

Tarif o kadar hoşuma gitti ki anlatamam bayıldım yazdım bile ben tarifi mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık

nihal dedi ki...

Merhaba senem
Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim.
Midye tava lezzetindeki tavuk eminim
harika olmuştur ellerine sağlık.Tekrar beklerim .
lezzetavcisi

rümeysaninrüyasi dedi ki...

sanemcim günaydınnnnnnn ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor alayım bir tane sevgiyle kal

SOFRAM dedi ki...

Canım merhabalar, öncelikle rahatsızlığım sırasındaki ziyaretlerin ve içten geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkürler ediyorum.Çok şükür şimdi daha iyiceyim. Bloglardan uzak kaldığım sürede çok güzel mamalar yapmışsın canım, ellerine sağlık, tavukta nefis görünüyor. Gülcüğüme de tarif için teşekkürler.
Bu arada geçmiş doğum günün de kutlu olsun, sevdiklerinle sevenlerinle, sağlıkla nice mutlu kutlamalar diliyorum canım.
Sevgilerimle öpüyorum...

ceyt dedi ki...

senemcim harika bir tarif.nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.bende denemek istiyorum.
bu arada yeni gördüm canım kusura bakma, doğum günün kutlu olsun.sağlıklı, mutlu huzurlu nice güzel yıllar, yaşlar dilerim sana.
kocaman öpüyorum sevgiler tatlım..

jasmin dedi ki...

Canim cok guzel bir tarif ellerine saglik.Bu arada dogum gununu bende tebrik ederim Allah hayirli uzun bir omur versin canim,bende beklerim hoscakal.

jasmin dedi ki...

Canim cok guzel bir tarif ellerine saglik.Bu arada dogum gununu bende tebrik ederim Allah hayirli uzun bir omur versin canim,bende beklerim hoscakal.

sarımutfak dedi ki...

ayyy süper olmuş midye tavaya bayılırım bunuda deneyeceğim eline sağlık senemcim
öptüm
hoşçakal

yesildomates dedi ki...

canım gerşekten çok lezzetli görnyo.
ellerine sağlık..
öpüyorum..görşmek üzere...

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam canımm.harika bir tarif..eline saglık..sevgilerimle.

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık , midye tavaya bayılırım eminim tavuklada güzel olmuştur. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

şurubummmmmmmmmm kızılcığımmmmm ne güzel olmuş böyle ellerine sağglık...öpüyorum sevgili bebişim.....sınavlar dersler derken doom gününü kutladımmı bilmiyorum canım benim sağlıklı mutlu uzun ömürlü çokkkkk huzurlu bir hayat seninle olsun...sevgilerimle öpüyorum

Mebrule dedi ki...

Merhaba, cok lezzetli gorunuyorlar. Daha once midye sosuyla tavuk ne denedim ne de duymustum. Birbirlerine yakisacagindan eminim. Ellerine saglik...

Mebrule dedi ki...

Merhaba, cok lezzetli gorunuyorlar. Daha once midye sosuyla tavuk ne denedim ne de duymustum. Birbirlerine yakisacagindan eminim. Ellerine saglik...

sofraozlemi dedi ki...

evdeki tavuk severler için hemen denemeliyim..belki bende yerim.çünkü çok nefis görünüyor cnm.ellerine sağlık.
sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Senamcim çok güzel bir tavuk olmuş bence denemekde fayda var ellerine sağlık hoşçakal

fatostuncay.blogcu.com dedi ki...

ellerine saglık canım harıka gozukuyor.
afıyet olsun sıze..
ben otekı sıtenıze gıdıyorum acılmıyor.. herhalde bı hata oluyor orada.. bende buraya kalkıp geldım:)
ıyı haftalar canım..
gorusmek uzere..


fatostuncay.blogcu.com

Mihriban dedi ki...

Ellerine sağlık Sanem'cim. değişik güzel bir tarif. sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Cok degisik nefis bir tarif olmus,sosuda lezzetli görünüyor eline saglik senemcim

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Senem ciğim,
epeydir görüşemedik:)) Tavukların uzaktan bile nefis görünüyorlar... tadanlar şanslı, ellerine sağlık, sevgiler canım:))

Yaren dedi ki...

Kizilcigim hayatim ne kadar harika yapmisin,inanki hayran oldum.Süper görünüyor,elimi uzatasim geldi:))))Ellerine saglik canim benim.Afiyetler olsun.Bende mutlaka yapcam bu güzel tariften.Sevgilerimi biraktim canim öptüüüm.

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim eline saglik.
Cok degisik sisler olmus.Eminim lezzetide öyledir.
Öpüyorum canim,sevgiler.

disal dedi ki...

gül ablanında her tarifi güzel valla....bende bugün onun bi tarifini denedim..ama daha yayınlamadım...

ellerine sağlık..onun tarifi senin sunumunla süper görünmüş..ellerine sağlık....

Tuğba dedi ki...

canım kullandığın malzemeleri ve başlığı birleştirince ortaya nasıl müthiş bir lezzet çıktığını tahmin edebiliyorum:)
ellerine sağlık..

Pastanı Seç dedi ki...

oh gece gece canım çekti
mis kokular geldi valla

sevgiler

Kevser dedi ki...

Canim,
öncelikle dogum gününü kacirdigim icin cok üzgünüm, gecikmeli olsada yine de: Mutlu Yillar Senem!

Tavuk sislerin zaten cok lezzetli olmus, ellerine saglik diyorum. Tavugun her türünü seven ben icin cok degisik bir tarif alternatifi.

Selamlar ve kocaman öptüm..

Acemi Şef dedi ki...

Ben bu sosu midyede deneyeceğim çünkü daha önce yaptığımda hiç güzel olmadılar çünkü sadece un ve karbonatlı su kullanmıştım. Çok teşekkür ederim sana hemen defterime kaydedeceğim.

birdilimdus dedi ki...

Senemmm,

Ama ben bunu çok merak ettim şimdi çünkü ben midye tava için ölürümm !!!(ayyy ben ne kadar çok seviyorum yemek yemeyi yaa offf!!! )

Ben bunu mutlaka bugün denemeliyim yoksa olllmaaazzzz.

Öptüm seni kocaman bitanem :)

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim
çok gzüel görünüyor. benim midyeyle aram yok ama
bu tavuk eminim ki çok lezzetlidir

bu aralar bol bol haşlama yiyorum
ama bu tarifini denemek istiyorum

sevgiyle kal

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM GÜZEL BIR GÜN DILEMEYE GELDIM,GELMISKENDE TAVUKLARINDAN ALDIM KACIYORUM.
SEKER TADINDA BIR GÜNÜN OLDSUN INSALLAH BEBEYIM:)))

cincinsfikirli dedi ki...

NEFİS BİR TARİF, HEMEN NOT ALDIM!!ÖPÜLDÜN.

lezzet sefasi dedi ki...

Ben bu tavuk tarifini cok sevdim ilk firsata deniycem .Midye tavayida cok severim hernekadar cocuklar mirin kirin etselerde firsat buldukca midye yapiyorum . tavukalrida midye tarzi yapmak guzel bir fikir hem deyisik hem lezetli oldugndan eminim
elinize saglik
http://lezzetsefasi.blogspot.com/

ela'M dedi ki...

görüntüye bayıldım. hemen yarın deneyeceğim:))

lady koşan istiridye dedi ki...

Bu tavuğu hep merak etmişimdir. Yakında ben de deniycem:) Bloğun çok güzel. Eline sağlık.