18 Mart 2008 Salı

PATATESLI TAVUK GÜVEC


Sahrap Soysal'a ait mis kokulu,cok lezzetli bir tavuk yemegi.
MALZEMELER:
1 adet tavuk gögsü (ben yarim kilo tavuk bonfileden yaptim)
4 adet orta boy patates
2 adet kurusogan
1 yemek kasigi tereyagi
1 yemek kasigi domates salcasi
1 yemek kasigi biber salcasi
1 tatli kasigi nane (ben koymadim)
1 tatli kasigi kekik
1 tatli kasigi tuz
karabiber
YAPILISI:
Alti adet güvec kabini veya payreks bir kabi yaglayin. Kuru soganlari halka seklinde dograyip,güvec kaplarina paylastirin.Soyulup,halka seklinde dogranmis patateslerin de yarisini soganlarin üzerine yerlestirin.
Patateslerin üzerine kusbasi dogranip,tuz,karabiber ile karistirilmis tavuk parcalarini ve tereyagini paylastirin.Tavuklarin üzerlerine tekrar patates dizin.Derin bir kasede 1 su bardagi suyla biber ve domates salcasini karistirip;nane,kekik,tuz ve karabiber ilave edin.Hazirladiginiz sosu güvecler paylastirin.
Güveclerin üzerinin yanmamasi icin alüminyum folyoyla kaplayin.180-200 dereceli firinda yaklasik 50 dakika pisirdikten sonra servis yapin.
AFIYET OLSUN!

35 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

Canım benim, nefis bir yemek. ben de yapıyorum ara ara. Pilava çok yakışıyor.

Ellerine sağlık.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

sarımutfak dedi ki...

slm senemcim
yemeğin harika yanında pilavla ne güzel olur eline sağlık
sevgiler

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmm canımcım yemek harikaa görünüyor, ellerine sağlık canım...iştahım kabardı :)))

arzumcum dedi ki...

bende çok yaparım ama ek olarak bezelye ve havuç katarım harika olur.sende çok güzel yapmışsın canım.nefissss görünüyor.ellerine sağlık.

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam.bayılırım tavuk yemeklerine..eline saglık harika görünüyor.sevgiler.

birdilimdus dedi ki...

Canım ellerine sağlık ne güzel de gözüküyorlar. Benim de çok yakıştırdığım iki lezzettir tavuk ve patates. Afiyet olsun bitanem
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Tavuk yemeklerinin hepsine bayılırım. Bu tarif de denemeye değer gerçekten. Ellerine sağlık !

şengül dedi ki...

senem canım patatesli olan herşeyi severim senin de patatesli tavuk çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canımbende yapıcam bugün

Aysel dedi ki...

BU TAVUK HER TÜR SEBZEYE ÇOK YAKIŞIYOR...

ELLERİNE SAĞLIK SICACIK SEVGİLER...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımm en sevdiğim yemeklerden biri.Nefis olmuş ellerine sağlık canım harikasın...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim arkadasim eline saglik.Görüntü mükemmel.Tam davet sofralari icin bir yemek.Cok begendimcanim.
Sevgilerle.

yesildomates dedi ki...

canım yemek harika görünüyo....kokusu taa buralara kadar geldi....:))

arkadaşım ellerine sağlık..kocaman öpüyorum...

sevimin sayfasi dedi ki...

cok lezzetli olmus
ellerine saglik

Hasret dedi ki...

mmmh bende cok severim, ellerine saglik canim :)) cok nefisss görünüyor...

kocaman sicacik sevgilerimle...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

SENEMCİM
Ellerine sağlık harika olmuş tavuk güveç tavuk bizim evin vazgçilmezlerindendir

canım sanırım gözbozukluğum iyice ilerledi:)
görmemmişim kocaman un yazan yeri
beni aydınlattın sağolsınn

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok guzel olmustur eminim.

Sevgiler ve guzel bir hafta dileklerimle.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Senem,

Tekrar ben, arada sizi kaybediyorum, kaybetmemek icin musadenle linklerime ekliyorum seni, sevgilerimi gonderiyorum.

bocuruk dedi ki...

Eminim çok nefis olmuş. Eline sağlık.
Sevgilerimle...

Mihriban dedi ki...

Ellerine sağlık Senem'cim nefiss görünüyor. Sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Senemim, güzel yüzlüm, çok ama çok enfes bir görüntü..Güvecin verdiği tada bayılırım zaten..Ellerine sağlık canım benim, Öpüyorum kocaman...

nino dedi ki...

CANIM SENIN ESININDE SDOGUM GUNU KUTLU OLSUN BIRLIKTE YASLANIN INS ELLERINE SAGLIK HARIKA BIR YEMEK OLMUS

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım ellerine sağlık harika bir yemek olmuş..sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Senemcim şöyle güzelce yemeğin suyuna bana bana yiyeceksin ekmekle nefis olur valla, afiyet olsun, ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Vayyy ne güzel olmus kizilcigim ,vallahi buna hayir denmez,ellerine saglik canim,nefiss.Afiyetler olsun,sevgiyle kal canim,öptüm;)

anneminkiziyim dedi ki...

merhabalar canim ellerine saglik, cok güzel olmus, simdiden sana hayirli kandiller dilerim, sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Senem'ciğim,çok nefis ve hafif bir yemek olmuş canım,ellerine sağlık..Yanında salata ile doyumsuz olacağından eminim..))

Kocaman sevgilerle..

hdidem dedi ki...

Bakiler sevgiler adına nice dilekler vardır. Ölümü bile ayırır saymayan gönüller vardır. Mesafeler araya set çekmişse ne çıkar, dualarda birleşen gönüller vardır. Hayırlı kandiller..

meleginmarifetleri dedi ki...

Senemcim bu kadar pastadan sonra yemek pek güzel gitti vallah ellerine salık canım süper olmuş.
Sevgiler bayyy

Nilgün dedi ki...

Senemcigim ellerine saglik canim...
Patates tavuk birbirine cok güzel yakisan bir ikili..


SEVGILER

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm nefis bir yemek olmuş ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım tavuklu olan herşeye bayılırım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

balikla patates bir araya gelince nefis lezzetli bir yemek olmustur eline saglik senemcim.
hayirli kandiller

fatosun mutfagından... dedi ki...

yusuf-un kuyuda,musa-nın nur dağında yakup-un göz yaşlarında HZ MUHAMMEDİN hıra dağında yaptığı tüm dualar size rehber olsun..hayırlı kandiller

hatice dedi ki...

Hem patates hem tavuk, muhteşem görünüyor ellerine sağlık...sevgiler

pervin dedi ki...

HAYIRLI KANDİLLER..