26 Mart 2008 Çarşamba

PASTAKOLIK-KARAORMAN PASTASI(SCHWARZWÄLDERTORTE)

Gecen cumadan beri paskalya tatili ve üzerimdeki halsizlikden dolayi bir türlü bloguma giremedim.Malum esim ve cocuklar da tatilde oldugu icin aslinda p.c basina oturmaya pek vaktm olmadi.Üzerimdeki halsizlik henüz gitmedi ama bilgisayar bana kaldigindan, firsati degerlendirip Yaman etkinlik icin iki hafta evvel esimin dogum gününe hazirladigim pastayi yayinlamak istedim.Pastayi acele yaptigimdan, görüntüsü pek sahane olmadi ama tadi cok güzel bir pasta..Pastayi yaptigim sirada da mikserim bozuldugu icin karistirma islemlerini elimle geceklestirmek zorunda kaldim.Karaorman pastasini daha önceleri hep hazir alirdik,ögrenmeye basladigimdan beri artik hazir almiyoruz,övünmek gibi olmasin ama pastanedekilerden daha da güzel oldugunu söyleyebilirim.Pasta,

http://ozleminpastacafesi.blogspot.com/ arkadasima yaman etkinlik icin gitsin diyorum.Kolay gelsin!

Tarife gelince;

Pandispanyasi icin

malzemeler:

4 adet yumurta

4 yemek kasigi sicak su

1 nescafe fincanindan bir parmak kadar eksik un (90 gr )

ve yine bir nescafe fincanindan bir parmak kadar eksik nisasta (100 gr)

2 corba kasigi kakao

1 su bardagi tozseker

1 paket kabartma tozu

1 fiske tuz


Üzeri icinse:

500 gr taze krema (daha da fazla olabilir)

iki paket krema sertlestiricisi

2 yemek kasigi toz veya pudra sekeri

cikolata parcalari.

Ayrica,bir-ikiseker kasigi ile karistirilmis bir nescafe fincani sicak su


Yapilisi:

Yumurta aklari sarilarindan cok dikkatlice ayirin (yumurta akina sari karismamasi gerekli).Yumurta aklari bir fiske tuz ile iyice sertlesene kadar cirpilip bir kenarda bekletin.Yumurta sarilari da ayri bir kapta 4 yemek kasigi sicak su ve tozseker ile birlikte iyice cipin.Ondan sonra yumurta sarilarina yumurta aklari cok dikkatli sekilde yavasca tahta bir kasikla yumurta aklarini söndürmeden karistirin.Onun üzerine de un,nisasta,kabartma tozu ve kakao elenerek katin ve yine yavasca ve dikkatlice yumurtalara karistirin.Kelepceli bir kek kalbini iyice yaglayin ve hamuru döküp önceden isitilmis 180 dereceli firinda 20-25 dakika kadar pisirin.Pistikten sonra sogumaya birakin.Soguyan pandispanyayi iki veya üce kesin.

Taze kremayi 2 kasik toz veya pudra sekeri ve krema serlestiricisi ile birlikte serlesene kadar hizli olmayan ayarda cirpin.Pandispanyanin alt katina sekerli sicak su serpin,bunun üzerine, eger kek ikiye bölündüyse süslemek icin iki kasik kadar ayirip kremayi ikiye bölün ve yarisini alt kata sürün.Bunun üzerine kekin diger yarisini üzerine yerlestirip geri kalan kremayi her tarafina sürün.En üste de cikolata parcalarini serpistirin ve ayirdiginiz iki kasik kadar krema ile pastanizi süsleyebilirsiniz.(Bu pastanin orijinali kirazla yapilir ama benim cocuklar sevmediklerinden ben pastanin arasina kiraz koymuyorum isterseniz siz koyabilirsiniz). Pasta en az 3-4 saat buzdolabinda bekletildikten sonra servis yapilir.

AFIYET OLSUN!

61 yorum:

tülay dedi ki...

merhaba
süper olmuş.ben çok yiyerek zayıf kalmak istiyorum.böyle bi pastayı yapmadan ve yemeden nasıl durulur.ellerinize sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

zerrin - misss dedi ki...

senemim, olmamış görüntü bumu hayatım. Vallahi gayet güsel olmuş :) ellerine sağlık. ben bir oturuşta sanırım tüm pastayı yiyebilirim :)))

öpüyorum

sevgiler.

www.misssgibi.com

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımcımmmm bence harikaaaaaa olmuş, ellerine sağlık, tadı daha da güzeldir eminim, öpüyorum canımcım...

Adsız dedi ki...

seker nefis bir goruntu bence
hele de tadi kimbilir nasildir
sen simcik kocaman bir dilim yemisindir dimi:)) bizimde burada agizimizin suyu aksin olamzki amaaaaa

seker ellerine saglik harika gorunuyor pastan
sevgilerrrr

www.yenitadlar.blogcu.com

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam canım.süper harika bir pasta olmuş.eline saglık..sevgiler.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Pastan harika olmuş arkadaşım kakaolu kekin içine krema harika durmuş bayıldım...Ellerine sağlık...

pelincelezzetler dedi ki...

Çok güzel olmuş ,ayy lezzeti daha güzeldir...Offf canım ne istemiyor ki benim..
Ellerine sağlık..

arzumcum dedi ki...

senin pastada çok şahane olmuş canım.muhteşem görünüyor.nefis bir lezzet.ellerine sağlık.

Mihriban dedi ki...

senem'cim ellerine sağlık canım. Bence harika olmuş. Çok severim böyle pastaları. sevgiler selamlar...

Papatya Prenses dedi ki...

Görüntünün ne bozukluğu var ki:) Gayet güzel. Ellerinize sağlık...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canımmmmmmmm kızılcığım harika olmuş ellerine sağlık bayıldım valla...sevgilerimle öpüyorum

Hasret dedi ki...

mmmh bayilirim kra orman pastasina :)) ellerine saglik hayatim, harikaaa olmuss :)))

kocaman öpüldün ...

disal dedi ki...

tadının güzel olduğu her halinden belli zaten....

ellerine sağlık.....evde eş çocuk olunca onlarla zaman geçiriliyor ...

çok öpüyorum canım....

ela'M dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor elinize sağlık:))

Dilekk dedi ki...

ziyaretiniz için teşekkürler pasta süper görünüyor eminim tadıda çok güzeldir elinize sağlık..

kirazdünyası dedi ki...

kesinlikle nefis olmuş ellerine sağlık olsada yesek ne güzel olurdu şimdi :))

Adsız dedi ki...

canim benim harika bir pasta olmus ellerine saglik, harika olmus pastan, en sevdigim pastalardan biridir super olmus, opuyorum canim

www.kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Lezzet Gemisi dedi ki...

ŞAHANE BİR GÖRÜNTÜ. DİYETİMİ UNUTUP HEPSİNİ YEMEK İSTİYORUM. :-)) ELLERİNE SAĞLIK CANISIII...
GÜZELLİKLERLE DOLU BİR AKŞAM DİLİYORUM CANIM. SEVGİLER...

mutfaktayim dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor.

Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika bir manzara ellerine saglik, cok guzel olmus pastan.

Sevgiler ve selamlar.

Asiye dedi ki...

kızılcık şurubum, beğenmediğin görüntü buysa beğendiklerini görmeyi yüreğim kaldırmaz herhalde. Müthiş gözüküyor, hele o dilimlenmiş hali, o dilimi ben aldım canım :)
Sevgiler

yeşim dedi ki...

kocaman bir dilim isitiyorummmm
ellerine sağlık
sevgilerrr

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar Senemcigim,
bassagligi dilegin icin cok tesekkürler. Allahim cümlemizin gecmisine rahmet etsin, mekanlarini cennet etsin insallah, malesef Allaha siginmaktan ve duadan baska elden gelen bir sey yok, sevgiler...

şengül dedi ki...

senem yaş pasta çok güzel gözüküyor ellerine sağlık canım

Ayse Pamuk dedi ki...

o içinde ki kremaya bayıldım ellerine sağlık

Aynur dedi ki...

eline saglik cok guzel olmus

iyi geceler :)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

HULYA dedi ki...

Senem'ciğim,
karaorman pastasını hep yapmak istediğim halde bir türlü yapamadım.Senin pastan ise çok güzel olmuş bence.ellerine sağlık canım.Sevgiler(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

Güldenceninmutfagi dedi ki...

HARIKA OLAGAN ÜSTÜ OLMUS PASTAN CANIMMM SCHWARZWALDER TORTE ZATEN FAVORI TORTEMDIR CANIMMM:
BENIM YERIMEDE YERSIN OK:)))
O GÜZEL YORUMUN ICIN COK TESEKKÜR EDERIM,SEVGILER BENDEN.
SEKER HAMURU VE PASTASININ
TARIFLERINIDE YAYINLADIM,O YÜZDEN GEC GELEBILDIM ANCAK CANIM:)

Pastanı Seç dedi ki...

canım ellerne sğlık enfes:)

sevgiler

Burcu dedi ki...

Pasta harika olmus, ellerinize saglik...

Nilgün dedi ki...

Senemcigim disardan alinandan kat kat daha lezziz olduguna emin canim..Nefis görünüyor tazecik gel beni ye diyor.


SEVGILER

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim harika.Hazirlar halt etmis yaninda.
Eline saglik,sevgiler.

TATLI DİYAR dedi ki...

senemcim ellerine sağlık
müthiş bir pasta olmuş canım
öpüyorum sevgiler

Beyza dedi ki...

Eline saglik canim, pastan cok güzel olmus. Gel beni ye diyor ama ben direnip yemiyorum :) Size afiyet olsun. Ben pastalara bir süreligine küsmeye karar verdim :)))

Sevgiler

Yaren dedi ki...

Kizilcigim niye görüntüsü o kadar iyi degilmis diyorsun,bence görüntüde harika.Ellerine saglik canim.Bu pasta zaten en sevilen pasta bizim buralarda,bu lezzeti tadmayanlar icin cok güzel firsat.Sana güzel bir tatilin devamini diliyorum canim,sevgiyle kal.

ikizlerinannesi dedi ki...

selam canim
evet tatil ama bana bitti cocuklar evde daha oh sende iyi degerlendirmissin tatili
pasta süper olmus ellerine saglik
ayrica esininde gecmis dogum günü kutlu olsun canim sevgiler

İLKAY dedi ki...

Kızılcık Şurubum ellerine sağlık...nefis olmuş....ben de çocuklar gibi vişnesiz severim::)))
1-2 dilim yiyebilirm ben bundan.:::)))hatta 3::)))

çok öpüyorum canım...

ellerin dert görmesin...

sevgiler,
ilkay

Feyza Fidan dedi ki...

Senemciiim, enfes olmuş pastan, bence süper görünüyorrr, ee tadıda enfestir kesin..Ellerin dert görmesin güzel arkadaşım,
Kocaman öptüm seni...

hayat dedi ki...

Sevgili Senem, hiç kendine haksızlık yapma pastan çok güzel görünüyor. Ayrıca da evde yapıldığı için daha sağlıklı ve lezzetlidir.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler...

muko dedi ki...

hımmmmmmmmmm nefiss görünüyor ellerine sağlık

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık. çok leziz görünüyor. eminim tadı hazırlardan daha iyi olmuştur. www.guzelevim.blogspot.com

sarımutfak dedi ki...

senemcim harika olmuş canım eline sağlık
sevgilerimle

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Senemcim adı gibi kendide güzel pastanın.
sevgiler..

elif dedi ki...

sanem hanım ziyaretiniz için çoook teşekkür ederim. pasta gerçekten çok güzel

Ilker Erdem dedi ki...

Pastan cok guzel olmus canim ellerine saglik. Ben de birgun denerim insallah bu tarifini. Sevgiler

Selcen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor.
Karşılaşamıyoruz nerelerdesin.
Sevgilerimle...

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM SEVGILERIMI GÖNDERIYORUM SANA BITANEM,GERCEKTEN GÜZEL ICTEN YORUMUN BENIM ICIN COK DEGERLI.COK TESEKKÜR EDERIM.
INSALLAH GÜZEL PAYLASIMLARDA BULUSURUZ GELECEKTEDE.
SEVGILER BITANEMMMM:))

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

elinize sağlık çok lezzetli görünüyor,sevgilerimle...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim
Ellerine sağlık karaorman pastan nefiss görünüyor.Yiyenlere afiyet olsunn

sevgiyle kal

DAMLA dedi ki...

o kocaman dilimden istiyorum ben:)

Ata sofrası dedi ki...

canımcım ellerine sağlık.zaten yapabildikten sonra dışarıdan hazır hiçbirşey almamak lazım.süper olmuş canım.sevgiler.

Özlem dedi ki...

Sevgili Senem,
Neden beğenmedin görüntüsünü ki, bence gayet güzel olmuş. Çok da güzel görünüyor,
ellerine sağlık,
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

canim benim pastan harika olmus
ellerine saglik

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımmm ellerine sağlıkk..çok güzel olmuş..sevgiler

Kevser dedi ki...

Senem'cim,
valla söyle simdi bu bol cikolatali ve kremali nefis pastadan bir dilim olsaydi yanimda süper olurdu, senin de ellerine saglik diyorum arkadasim.

Üzerindeki yorgunlukta insallah bir an önce seni terkeder, bende cok bogustum bu bahar yorgunluguyla.

Selamlar ve öptüm..

http://akasyakokusu.blogspot.com/ dedi ki...

SENEMCİM ELİNE SAĞLIK VALLA NEFİS OLMUŞ..KARA MARA ORMAN AMA NEFİSTİR..TADINI BİLİYORUM ÇÜNKÜ BU ARADA EŞİNİNDE DOĞUM GÜNÜ KUTLU OLSUN CANIM HAYIRLI CUMALAR.

Nilay Cinisli dedi ki...

Canımmmm ben bayılırım karaorman kekineee...ellerine sağlık bence gayet de güzel ve nefasetli görünüyor..öpüyorum canım kucak dolusu sevgiler

sevil dedi ki...

10 nisan 2008 tarihine kadar engüzel pasta yarismamız var katılırmısınız.ayrıntı http://birdemliksohbet.blogspot.com TÜM ARKADAŞLAR Davetlidir. HayırlıCumalar

birdilimdus dedi ki...

Senemciğimmm,

Pastanı sabırsızlıkla bekliyordum sonunda yayınlamışsınnn yupppii. Ama insan bir dilimcik de arkadaşına göndermez mi yaaa aşk olsunnnn :)

Sevgiyle kal tatlım :)
Ama dilimimi bekliyorummm ona göre :)

ceyt dedi ki...

senemcim, benim gibi bir pasta tutkununa bu yapılırmı canım istedi valla.gerçekten de görüntü muhteşem.ellerine sağlık tatlım.öpüyorum kocaman.
güzel bir hafta sonu dilerim..

zeytintanesi dedi ki...

pasta... insan nasıl hayır diyebilir ki, ellerine sağlık, dilimi alıyorum.