14 Mart 2008 Cuma

DILIM RULO PASTA



Bu pastanin tarifini Berkin 5 yasinda iken onun adina posta ile gelen hediye paketinin icinde olan Dr.Oetker'in hamur isleri kitabindan deneyip yapmistim.Bu pastanin yapim asamalari biraz zor olsa da tadi cok sahane oldugunu söyleyebilirim.Her yaptigimda da sonuc basarili oluyor.Hafif bir pasta tavsiye ediyorum.
MALZEMELER:

Hamuru icin:
3 adet yumurta sarisi

5-6 yemek kasigi sicak su (eger yumurtalar kücük ise 5,büyük ise 6 yemek kasigi)
150 gr tozseker (3/4 nescafe fincani)

1 paket vanilya

3 adet yumurta aki

100 gr un

50 gr misir nisastasi

1 cay kasigi kabartma tozu

Ici icin:

5 yemek kasigi kadar kirmizi renkli recel (ben ahududu ve frenk üzümlü recelden yaptim)

Kremasi icin:

400 veya 500 ml taze krema

2 paket krema sertlestiricisi

1 paket vanilya

2 silme yemek kasigi tozseker

Rulonun yapilisi:

Yumurta sarilarini sicak su ile köpürene kadar cirpin ve sekerin yarisindan cogunu ve vanilyayi katip krem haline gelinceye kadar cirpin.Ayri bir kapta yumurta aklarini sertlesinceye kadar cirpin.Ardindan kalan sekeri de ekleyip biraz daha cirpin. (bu asamada mixer temiz olmasi gerekiyor,cünki yumurta aklarina yumurta sarisinin hic bir sekilde karismamasi gerekli) Cirpilan yumurta aklarini yumurta sarili karisima tahta kasik veya bir spatula ile yavas yavas,cirpmadan karistirarak yedirin.Daha sonra un,nisasta ve kabartma tozunu üzerine ekleyip devamli yavas karistirarak bunlari da karisima katin.(Sakin cirpmayin!!)




Firin tepsisine kagit yerlestirin ve hamuru üzerine yayin. Önceden isitilmis 200 dereceli firinda 10 dakika kadar pisirin.Pistikten sonra hemen baska bir seker serpilmis firin kagidina ters cevirin.Üzerine su serpin ve dikkatlice kagittan cikarin.


Üzerine esit miktarda recel sürüp genis tarafindan sikica bir rulo yapin.

Ruloyu 20 esit dilime kesin.10 tanesini tabaga resimde görüldügü gibi dizin.


Taze kremayi krema sertlestiricisi,vanilya,2 kasik tozseker ile birlikte sertlesene kadar cirpin.Yarisini dizdiginiz dilimlerin üzerine sürün.

Geri kalan 10 dilimi de ayni gelecek sekilde üstüne dizin ve kalan kremayi da her tarafina sürün.(sürmeden evvel süsleme icin az birsey krema ayirirsaniz iyi olur) Üzerini de istediginiz gibi süsleyerek buzdolabinda 3-4 saat beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.
AFIYET OLSUN!

74 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım. Çok değişik bir tarif ama çok hoş. Hem de bol kremalıı ohh valla, yeme de yanında yat.

Sevgiler
Evren

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam canım..çok şık bir pasta ..eline saglık.hayırlı cumalar..sevgiler.

Asiye dedi ki...

ellerine sağlık canım, sadece rulo hali bile mükemmel gözüküyor. rulo pasta yapmak için birkaç denemem oldu fakat hamuru asla rulo saramadım :( sardıkça hamur kırılıyor ve çok geniş bir hal alıyor. Sıkı sıkı sarmak benim için hayal :( ben nerde hata yapıyorum :(
senin rulo ne kadar güzel olmuş. Ellerine sağlık

pelincelezzetler dedi ki...

Senemcim çok lezzetli gözüküyor..Ben yaparken kesin dağıtırım bu ruloyu.Cesaret edersem denerim..

Sevgiler..

Dilekk dedi ki...

off süper olmuş nekadar değişik bir pasta denemek lazım eline sağlık..

disal dedi ki...

kek tarifini bende kullanıyorum...

birde bu pastanın değişik versiyonlarını yaptım...tadı harika oluyor...yalnızca krema kullanmadım....bir gün onuda kullanırım....

ellerine sağlık cicim.....nefis görünüyor.....

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

OOOO canımcım sabah baktım birşey yoktu, hımmm neler de yapılmış, harikaaa olmuş canım benim, ellerine sağlık, iyi haftasonları...

Adsız dedi ki...

nekadar guzel bir pasta olmus arkadasim...
ellerine saglik
denemek gerek...

www.yenitadlar.blogcu.com

ezginin mutfağı dedi ki...

CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK KOCAMAN SEVGİLER

pastacirapunsel dedi ki...

Canım,
Böylesini hiç denememiştim rulo pastanın, listeme ekledim:))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler....

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık. çok güzel bir lezzet olmuş. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

pastamaxi dedi ki...

hayatım ben de bu pastayı oooo çok gençlik yıllarımda hakiki bir pastanenin mutfağında hakiki bir pastacı ile beraber yapmıştım.bana o günleri hatırlattı.o zamanlar tabi benim bu işle alakam yoktu sadece merak:)hakikaten hem lezzetli hem de hafif bir pastadır.sen de harika yapmışsın ellerine sağlık...

sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

anacım bu böyle harika olmuş. çok değişik bir sunum çokda güzel! eline sağlık!

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Çok değişik olmuş.... Görüntüde harika... Ellerine sağlık. Sıcacık sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok degisik ve guzel gorunuyor ellerine saglik,1 dilim aldim sevgilerr

ebrulitatlar dedi ki...

Senem'cim pastan şahane görünüyor. Çokda leziz. Ellerine sağlık. Sevgiler..

yesildomates dedi ki...

canım gerçekten zahmetli bir tatlı olmuş..ama bence değmiş..çünkü görüntü kendisini gösteriyo..

ellerine sağlık arkadaşım..

öptüm..sevgiyle kal...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Gerçekten çok değişik bir pasta olmuş arkadaşım.Sunumda çok şık bayıldımmm...Ellerine emeğine sağlık...

SOFRAM dedi ki...

Sayın Senem Hanım (kizilciksurubu),
Eşimin (soframdan) geçirdiği rahatsızlık biraz ciddice... Şimdi daha da iyi olmakla beraber zamana ve sabıra ihtiyacımız var. Tabi tüm dostlarımızın dualarına da...
Ailemiz adına, Güzel, içten dilek ve dualarınız için teşekkür ediyoruz...
Akif (eşi) http://gittiklerimden.blogspot.com/

nino dedi ki...

ellerine saglik canim nefis gorunuyor

Güldenceninmutfagi dedi ki...

canimmm harika bir pata yaptin ellerine saglik tatlisim benim.
COK GÜZEEEEEEEL.
IYIHAFTASONLARI TATLIM.

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Pastan yumusacik , harika gorunuyor, ellerine saglik

Lezzet Gemisi dedi ki...

CANIM. PASTA ENFES GÖRÜNÜYOR. HAFTA SONUN BU PASTA KADAR LEZZETLİ VE KEYİFLİ GEÇSİN CANIM. ELLERİNE SAĞLIK, SEVGİLER....

Yemek Atolyesi dedi ki...

Süperrrrr
Harika bir pasta olmuş ellerine sağlık...

Baharcicegi dedi ki...

Senemcim sana yorum yazmakta zorluk cekiyorum,devamli girdigim nette sana yorum yazinca internet disi kaliorum,bende baska siteden giriyorum sayfana yorum yazmak icin .
canim pasta biraz ugrastirsada yerken insan unutur bu güzel pastayi,eline saglik canim enfes olmus

Serpil dedi ki...

selam kızlcık şurubu... rulo pastadan bir dilim alıyorum enfes görünüyor. yorumun için sağol ... hergün beklerim....

peynir hösmelimi dedi ki...

Senemcim eline saglik.Cok güzel görünüyor.
öptüm.

Kevser dedi ki...

Senem'cim,
pastanin son görüntüsü cok harika olmus, lezzetide her halinden anlasiliyor, ellerine saglik diyorum arkadasim.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

Seçil dedi ki...

çok hoş bir pasta olmuş..ellerine sağlık canım

Kübra dedi ki...

Sevgili Senem, ellerine sağlık, zahmetli ama sonucu güzel bir pasta olmuş, afiyetle
Sevgiler

feray dedi ki...

Senem ellerine sağlık canım benim bu negüzel pasta böyle.Hemen tarifini aldım bir deneyeceğim.Güzel bir hafta sonu diliyorum canım.

Limonlu Kek dedi ki...

Senemcim rulo kek halinde bile çok güzel görünüyor, emek harcandığı belli, ellerine sağlık. Sevgiler...

Mihriban dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Enfes bir görüntüsü var. Sevgiler....

Mutfak Havlusu dedi ki...

senem nefis görünüyor

şöyle iki dilim bile yedirtir:)

Hatice dedi ki...

canım pasta harika olmuş, ellerine sağlık, güzel bir hafta sonu diliyorum...
sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim, çok meşakkatli bi pasta valla, ellerine sağlık ne diyem enfesss olmuş enfess...
Öpüyorum güzel yanaklarından...

defneylebirlikte dedi ki...

of nefis bir pasta olmuş canım.süper olmuş gerçekten.eline sağlık canım.

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık tek kelimeyle harika olmuş.

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık canım,
çok lezzetli ve bir o kadar da şık olmuş:)
sevgiler..

yasemin dedi ki...

Pasta çok güzel. Pandispanya harika görünüyor. Tarifi hemen aldım ve en kısa zamanda deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Sevgiler,

esoş dedi ki...

çook değişik ve enterasan ama çook hoş gözüküyo bence.bu pastayı yemek isterdim . benimde kuzenimle açtığım bi blog var ama seninki kadar güsel değil ama bakama isterden adresi veriyorum
http://yemekyapankizlar.blogspot.com bekliyorummm:)

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik ne güzel olmus, cok degisik ve güzel bir pasta afiyetler olsun, sevgiler....

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

merhaba canım;
çok uğraşılıyo cidden ama görüntüsünden yumuşacık bir lezzetin bizi beklediği anlaşıluyo..ellerine sağlık canım.
sebilay.

NİRVANA dedi ki...

ellerine saglık canım güzel olmus gercekten..bişey sorucam ben kremayı sekerle cırpıyorum tam kıvamına yaklasınca krema kesilip yag ve suya ayrılıyor..bana bir püf noktası verebilirmisin?sevgilir..

anneminkiziyim dedi ki...

Senemcigim hemen bloguma gelirmisin canim, sevgiler...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim
Harka olmuş,en kısa zamanda şu diyet bitsin denemem lazımm:)


un yokmu hamurunda sadece nişasta kullandın dimi

mutlu pazarlar

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Senem'ciğim,

Çok güzel olmuş pastan. Ben de sık sık rulo pastalar yaparım ancak seninki çok farklı olmuş canım.
Yalnız bu aralar diyetteyim hiç pasta yapmıyorum ve bloğa da koyamıyorum. Sizlerin yapyıklarına bakıp bakıp iç geçiriyorum.
Elerine sağlık.
Sevgilerimle,

ozguncehobi dedi ki...

Merhabalar uzun zamandir ugramamistim yeni blogun cok guzel olmus sablonunu cok begendim. Pasta da nefis gozukuyor . Alman pastasi da cok guzel olmus mutlaka deniyecegim ellerine saglik.

serap dedi ki...

canım harika görünüyor ellerine sağlık.. bende yaptım bugün rulo pasta seninkinide denerim birkaçgün içinde..
sevgiler...........

www.serapakoglu.blogcu.com dedi ki...

isimsiz olarak görünmüş pardon :))

ikizlerinannesi dedi ki...

senemcim selam canim
coktandir ugrayamadim kusura bakma
pasta enfes olmus ccanim ellerine saglik pasta manyagi olarak bayildim nasil yenir o simdi oh oh afiyetler olsun canim iyi pazarlar öptüm sevgiler

Nilay Cinisli dedi ki...

Senemciğim,
Ellerine sağlık..Diyette olup da böyle manzaralarla karşılaşmak insanı fena halde sıkıntıya sokuyor :))Öpüyorum görüşmek umudu ile sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

çok emek isteyen ama bir o kadarda nefis bir pasta olmuş ellerine sağlık harika görünüyor sevgiler canım

Aynur dedi ki...

Eee bunu öle rulo yapmisken direk yesek ::)) Ayy ne sabirsizim:)

ellerine saglik muhtesem:)

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

ebruli pastalar dedi ki...

Senemciğim,

Pastan harika görünüyor ve yapımını ne güzel detaylı anlatmışsın. Ellerine sağlık.
Sevgiler..

sevimin sayfasi dedi ki...

ellerine saglik canim,
cok degisik ve güzel bir tarif
ellerine saglik

Pastanı Seç dedi ki...

müthiş oldukçada lezzetli görünüyor.

sevgiler

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

enfess ...

PINAR dedi ki...

Ellerine sağlık, harika olmuş. Uğraştırıcı ama eminim bir o kadar lezzetlidir.

arzumcum dedi ki...

çok güzel bir fikir senemcim yaaa.teşekkürler.harika bir pasta olmuş.en kısa zamanda bende denemeliyim.çok değişik ve hoş olmuş.ellerine sağlık canım.

rumeysaninruyasi.blogspot.com dedi ki...

senemcimm ellerine sağlık nefiss gözüküyorrrrrrr

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

ellerinize sağlık..gerçekten çok farklı ama bir pasta sever olarak bayıldım görüntüye...sevgilerimle.

Ata sofrası dedi ki...

vayy ne güzel ve değişik bir pasta bu böyle.ellerine sağlık canım.kopyalıyorum bakalım ne zaman denerim:))o kadar çok sıra bekleyen tarif varki...

öznur dedi ki...

Merhaba senem,
Gerçektende ilginç bir rulo pasta tarifi. Ama bütün zahmete değer bencede. Ellerine sağlık canım.

hayat dedi ki...

Selam canım, pasta muhteşem görünüyor.
Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler...

ayselce dedi ki...

vayyy pastanin resmini gördüm, resmen bende isterim dedim icimden :))

cok nefis tam benlik bir pasta :))

ellerine ve yüregine saglik

sizlere afiyet bal seker olsun,

süper olmus...

iyi hafta dilerim

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık..çok hoş

GULENAY dedi ki...

Tam turkiye pastalarina benzemi:)eh yakinda gelicem bolca yiyecem ayip demesi:))ellerine saglik canim.

AYCA dedi ki...

Senemcim pasta bir harika olmuş...:)çok da nefis görünüyor..:)
inan iki defa okudum,olmadı hepsini kopyalıyorum şimdi...:) halen acaba yapabilirmiyim kendime soruyorum...

Sevgiler canım....

tugce dedi ki...

Pastanın her çeşidine bayılırım bizim evde de pasta işleri benim..:)
Yalnız halen tereddüt ediyoruz böyle güzel yapabilirmiyiz diye..:))

Ellerine sağlık....

mutfağımveben dedi ki...

merhaba pastanız ve pandispanız harika görünüyor.diğer tariflerinizde öyle.ellerinize sağlık.
sevgilerimle duygu...

ceyt dedi ki...

çok değişik aynı zamanda zahmetli bir pasta olmuş gerçektende.ancak harika, nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.
öpüyorum sevgiler

Yaren dedi ki...

Senemcim harika görünüyor,ellerine saglik canim.Cok ta güzel süslemisin:)Afiyetler olsun tadanlara.Sevgiyle kal canim benim.

Aybike Ceylan dedi ki...

Pasta harika olmus, hem de cok degisik, goze hitap ettigi kesin, ellerine saglik. sevgiler.