26 Şubat 2008 Salı

YENI BANNERIM VE BOZA

Dün aksam canim arkadasim http://yarenle.blogspot.com/ dan Yaren bir sürpriz yapti ve bana yeni banner hazirladigini acikladi.Öyle mutlu oldum ki anlatamam.Güzel kalpli arkadasim Yaren'cime cok tesekkür ediyorum.Siz nasil buldunuz,güzel olmus öyle degilmi?



Gecenlerde http://dilekkmutfakta.blogspot.com/ dan arkadasim Dilek'in blogunda gördügümde iste bu boza tam bana göre,hemen denemeliyim dedim ve dedigimi yaptim.Yillardan beri boza icemedigimden dolayi tadina hasret kalmistim.Daha önce baska bir blogda görüp denemistim ama icinde kurumaya koydugumdan cok eksimisti ve tadini begenmemistim.Hem mayali olmasi bana baya ters geldiginden Dilekte tarifte kuru ekmekle görünce cok sevindim.Yapinca da tadindan cok memnun kaldim.Istedigim bozayi yapmistim.Dilek'e cok tesekkür ediyorum.Tarifi aynen arkadasimin yazdigi gibi aktariyorum. Bu arada Dilek'in blogunu ziyaret edip hem bozanin tarifini ve hem de diger güzel tariflerini görebilirsiniz.Bozanin linki asagida:
http://dilekkmutfakta.blogspot.com/2008/02/boza.html

MALZEMELER:
yarım kilo pilavlık bulgur [ 2-2,5 bardak]
2,5 bardak şeker
1 paket vanilya
1 çay bardağı mayalık boza yada 1 parça kuru ekmek

YAPILIŞI:
bulgurlar tel süzgeçte iyice yıkandıktan sonra bir gece ılık suda şişmeye bırakılır, ertesi gün iyice yumuşayana kadar kaynatılır suyu azalırsa sıcak su ilave edilir,istenirse düdüklü tencerede 15-20 dk haşlanabilir biraz soğuyunca tel süzgeçten kaşık yardımıyla geçirilir.Bu aşamada 1 çay bardağı eski boza yada ekmek parçası hiçbiri yoksa yarım pk yaşmaya ve 5-6 kaşık şeker konup ılık bir yerde 2 gün ekşitilir.Bu arada birkaç kez karıştırılır yoksa taşar,tadı istenilen kıvama geldiğinde kalan şeker ve vanilyası konur koyulaşmışsa ılık su eklenir şekeri isteğe göre ayarlanır şişelere konup buzdolabında saklanır. Tarçın ve leblebiyle servis yapılır.(mayalama işlemi cam veya porselen bir tencerede yapılırsa daha iyi olur.) Bu tarifle 3 kilo kadar boza ciktigini belirtmis arkadasim...
Afiyet olsun!

47 yorum:

yesildomates dedi ki...

canım arkadaşım yarenciğimin ellerine sağlık..çok güzel bir banner yapmış senin için..ve çok şık olmuş...güle güle kullanman dileğiyle...

bozada miss gibi olmuş..ellerine sağlık..öpüyorum ve kaçtım...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim arkadasim banerini cok begendim.Kiskandim simdi.Keske banada bir arkadasim baner hazirlasadiye.(duyrulur hiii hiii)Özledigin bozayada kavustugun icin sevindim.SEvgiler

pelincelezzetler dedi ki...

Banner'ın hayırlı olsun...Ve bozada çok güzel gözüküyor.....
ellerine sağlık....

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Canım bannerin harika olmuş hayırlısı olsun...Boza da enfes görünüyor ellerine sağlık öpt...

pastacirapunsel dedi ki...

Canımm,
Bannerin çok şık olmuş, Yaren'ciğimin de ellerine sağlık..

Boza enfess görünüyor, tarif not edlidi bile, boza sever kuzenler için:))

Ellerine sağlık canım,

Kocaman sevgiler......

disal dedi ki...

canım bannerin harika olmuş..yaren bu konuda usta oldu....

ellerine sağlık yarenin...

ve seninde bozan...hiç içmedim ama merak ediyorum tadını...

öptüm seni....

Yaren dedi ki...

Canim öncelikle bannerini güle güle kullan,begenmene cok sevindim:)Boza cok nefis görünüyor,hic tadini bilmiyorum bozanin.Ama lezzetli oldugunu duymustum,yapmakta isterim.Ellerine saglik canim,lezzeti bir görüntü ile bulusturdun bizi.Öpüldün kizilcigim.

SERAP dedi ki...

Ahhh ahhh ahhh hemde ne ahhhh....Boza deyince akan sular durur.Boza deyince direk saygi durusuna gecerim...Boza deyince bir yutkunurum....Seneler oldu boza icmeyeli.....offf offf bunu bana yapmayacaktin.Ne güzel unutmustum bak...Bana boza lazimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Haaa Bu arada banner müthis.Hazirlayanin ellerine saglik

Tuğba dedi ki...

Bannerini güle güle kullan canım:)
ya siz ne marifetli kızlarsınız evde boza bile yapıyosunuz valla helal olsun:)
sevgiler..

Tuğba dedi ki...

Bannerini güle güle kullan canım:)
ya siz ne marifetli kızlarsınız evde boza bile yapıyosunuz valla helal olsun:)
sevgiler..

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM BOZA TARIFIN COK GÜZEL BIR PAYLASIM,DENEYECEGIM INSALLAH.
Yorumun icin tesekkür ederim,sevgiler benden.

ezgi uğurlu dedi ki...

senemcim boza çok lezzetli görünüyor.ellerine saglık canım.bannerın harika olmuş yarenimin ellerine saglık.güle güle kullan canım.kocaman sevgiler

Asiye dedi ki...

Kızılcık şurubum, harikasın. çok güzel görünüyor bannerin. Hele o bozanın rengine bittim. nasıl insanı içine çekiyor.
Ayy ben o çaydanlığa da bayıldım, ne kadar otantik bişi. Çaydanlıkda senin mi? yoksa netten mi buldunuz resmi?
Objeler çok güzel gerçekten harika

Asiye dedi ki...

ayy pardon ben karıştırdım :))) bannerden bahsederken, bannerdeki objelerin içine düştüm resmen :) o boza değimiş, sanırım ismine yakışır şekilde kızılcık şurubu o :) yukarıdaki mesajda şurubun renginden bahsetmiştim, şurubun içine düştüm resmen :) rengi çok güzel. Çaydalıkta ondan güzel :)
sevgilerimle

NESRIN dedi ki...

Inanmazsin ikigun once esimle konusuyorduk ya demistim icmeyeli okadar uzun sure olmuski adini bile unutmusum bak diye.Oda bana bloglari arastir belki yapan vardir demisti bak hakli cikti adamcagiz.Simdi deneme zamani ellerinize saglik.Bu arada bannerde hayirli olsun.

PINAR dedi ki...

Yaren'in ellerine sağlık, gerçekten yeni banner çok güzel olmuş.
Boza için de senin ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor.

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

adına uygun bir banner olmuş canım ya..güle güle kullan.arkadaşının ellerine sağlık.
bozayı iki defa da ben yapmıştım.ben pek sevmem böyle bir şeyi ama çocuklarla eşim seviyo diyerek yapmıştım.tadı güzel olmuştu yani:))))))))
senin bozada harika görünüyo, ellerine sağlık.
sebilay.

oyosh'un damak tadı dedi ki...

Banner'ınız çok çok güzel olmuş.Boza da şahane ellerinize sağlık...

Aynur dedi ki...

ayy yaren burayadami el attin::)) Saka saka süper olmus buda herzamanki gibi.

guzelim hayirli olsun yeni bannerin:)

boza nasil bisey acaba hic tadina bakmadim cok yillar once bakmis ama begenmemisdim:)

eline saglik

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Nilgün dedi ki...

Bannerin hayirli olsun canim..Yareninde ellerine saglik basarili bi calisma..
Boza tadi nasildir hep sormusumdur
kendime böylelikle deneme firsatim olucak..


SEVGILER

yildiz dedi ki...

Canimmm,yeni banerin hayirli olsun.
Birazdan Yaren´e ugrayip "ben de isterimmmmmm"diye ciglik atayim.
Boza icinde ellerine saglik,kendine iyi bak,sevgiyle kal..

Dilekk dedi ki...

CANIM ELİNE SAĞLIK BOZAN HARİKA GÖRÜNÜYOR BEĞENMENİZE ÇOK SEVİNDİM artık birdaha yaparken yaptığın bozadan 1 çay bardağı ayır dolapta sakla maya olarak onu kullanırsın.

meleginmarifetleri dedi ki...

Canım yeni bannerin hayırlı olsun canım güle güle kullan.
Bozaya gelince ben boza içemiyenlerdenim tadını sevmiyorum ama ellerine sağlık sevenler için çok hoş bay

Zehra dedi ki...

Boza harikaaaa...
Banner harikaaaaa...
ellerine sağlık...

zehra

Hulya Unsal Sakiroglu dedi ki...

merhaba Senem

Bannerin gercekten cok hos olmus. Eskisini kesinlikle aratmiyor.

Baharcicegi dedi ki...

yarencimin eline saglik cok güzel olus sayfayin yeni hali güle güle kullan canim.
Boza kis günlerinde insanin icini isitir,yazinda icilsede kisin dumani üstünde boza ayri bir lezzetli olur eline saglik canim

pinar dedi ki...

sevgili senem,öncelikle ziyaretin için çok teşekkür ederim.bende sana misafirliğe geleyim dedim :)bozadanda aldım bir bardak haberin olsun :)
bannerin harika olmuş,güle güle kullan..yine beklerim
sevgilerimle

Feyza Fidan dedi ki...

Güzel Senemcimmm,
Bayıldım yeni Bannerına vallahi..Efferüm Yaren bacıma :)))
Boza içinse; hem senin hemde Dileğin ellerine sağlık..
Öpüyorum seni..

Mihriban dedi ki...

Merhaba
Banner çok hoş olmuş. Bozayı bir de bu haliyle denmekte fayda var. Çok severim ama daha önce yaptığım mayalıydı sonuç hüsran olmuştu. Bitmek tükenmek bilmeyen sürekli kabaran bir bozam olmuştu. Karşısına geçip sürekli gülme krizleri geçirmiştim.Sevgiler...

rumeysaninruyasi.blogspot.com dedi ki...

ohhhh sıcacık boza ellerine sağlık senemcim yeni bannerinde hayırlı olsun canım çok güzel olmuşş hoşçakal

nino dedi ki...

canim ellerine saglik opuyourm

Lezzet Gemisi dedi ki...

yeni bannerini gülü güle kullan canım. yapanın ellerine sağlık. boza süperr.. evde yapma fikri daha da süperr.. harikasın valla canım. ellerine sağlık.

bu arada, sobeni de yanıtladım. :)))))

hdidem dedi ki...

banner çok güzel olmuş ayrıca bozada süper görünüyor ellerine sağlık sevgiler

SevgiSeli40 dedi ki...

canim boza harika olmus biraz sahmetli ama deger demi eline saglik bannerinde cok güzel olmus ismini cagristiriyor güle güle kullan

Ferhanca dedi ki...

Ah ben bozayı çok severim.Ankara lı olarak boza hasreti çkeriz burda ..Ellerine sağlık ne iyi etmişsin..sevgiler.

defneylebirlikte dedi ki...

banner harika.boza harika.blog harika.e daha ne olsun canım.iyi geceler..

AYCA dedi ki...

Yeni banneriniz çok şık doğrusu güle güle kullanın..

Bozaya gelince şimdi olsada içsek dedim yani...:)) o kadar severim..

şimdi doğru dilegin mutfagına tarifi almaya....

arzumcum dedi ki...

senemcim bannerin çok güzel olmuş.güle güle kullan.bozada süperrr.nefis görünüyor.ellerine sağlık.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bannerini güle güle kullan canım çok güzel olmuş Yarenciğiminde ellerine sağlık...bozada nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

sofraozlemi dedi ki...

bannerında bozada nefis olmuş..arada değişiklik iyi oluyor..
bozayı bende çok severim bi kaç defa yaptım ama becermedim sonra hep hazır almayı tercih ettim..ama bide bu tarifle deneyesim geldi :)..inş. tutar..
ellerine sağlık cnm.
sevgiler.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

canim boza nefis olmus ben birbardak isterim:) kis gunlerinin vazgecilmez iciceceklerinnden birisi yaninda cifte kavrulmus leblebi nasilda guzel olur:)
ahah yarin bende yapayim.
uzun zamandir yapmadim.
ellerine saglik canim sevgilerimi gonderdim.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

senimcim
güle güle kullan bannerini yarenimin de ellerine sağlık
göstermiş hmaratlığını maşallah

senem benim içinde hazırlamış baenner sağolsun yarenim,ama daha ekleyemedim:) çok gzüel olmuşş

senem biliyomusun bende buğday aldım dileğin boza tarifinden yapmak için

biz bursalılar bayılırız bozaya

ellerine sağlık,bugün,yarın bende denicem

sevgiyle kal

ebruakin dedi ki...

Selam canım,
Bannerın hayırlı olsun. Çok güzel olmuş.
Boza için de afiyet olsun.
Sevgiler...

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Yeni banner çok hoş olmuş ben bayıldım.Bozaya gelince bir kere boza içip zehirlendim ve o günden beri ağzıma sürmüyorum.Ama eminim senin ki çok güzeldir ellerine sağlık

Beyza dedi ki...

Senem´cim yeni bannerin hayirli olsun. Cok güzel olmus. Yaren´in de ellerine saglik :)

Boza ise bir harika. Ben de istiyorum :) Ellerine saglik.

Sevgiler

iş arıyorum dedi ki...

bloğunuz var ve blogunuzdan para kazanmak istiyorsunuz fakat adsense reklamları fazla bir gelir getirmiyor diyorsanız

burada gerekli para kazanma

yöntemleri mevcut size uygun birini tercih ederek kazanmaya başlayabilirsiniz

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

off yaaaa bozaya baaak
canımı istetmesenize kaaaaardeşim :)
ellerine sağlık şekercim.
öpüldün