18 Şubat 2008 Pazartesi

YE#31-ETKINLIK BAYAT EKMEKLI TARHANA



Bu ayki etkinligin konusu bayat ekmekler.http://www.soframiz.com/ dan Hale arkadasimiz da ev sahibesi. Cok güzel bir etkinlik konusu sectigi icin Hale'yi kutluyorum.Ben de bu güzel etkinlige iki tarifimle katiliyorum.Arkadasima kolay gelsin..

Ilk tarifim , benim bu sekilde yemesini cok sevdigim ekmekli tarhana.Tarifi cok basit ama cok lezzetli oluyor.Herkes tarhananin yapilisini mutlaka biliyordur ama böyle denemeyen varsa daha,tavsiye ederim.Hem de bayat ekmekleriniz böylece degerlendirilmis olur.
Bu, annemin kendi elleriyle gecen sene benim icin yaptigi Trakya tarhanasindan.
BAYAT EKMEKLI TARHANA



MALZEMELER:

1 litre su

4 yemek kasigi tarhana

bayat ekmek parcalari

tereyagi

tuz

ayrica bir yemek kasigi tarhana

YAPILISI:

Tencereye 4 kasik tarhana ve bir litre suyu koyup kisik ateste devamli karistirarak pisirin.Tuzunu katin.Bir tavaya tereyagini ve bir kasik tarhanayi koyup hafif kavurun.Ekmekleri dograyin.Servis tabagina ekmekleri yerlestirip üzerine tarhanayi dökün ve onlarin da üzerine kavrulmus tarhanali tereyagini gezdirip servis yapin.

AFIYET OLSUN!

13 yorum:

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğimmm,
Ahh bu soğukta tarhana ne de iyi gider vallahi:)) Ama böylesini bilmezdim, hemen yarın bizim tarhana severlere yapayım ben:)

Ellerine sağlık hayatcım,

Kocaman sevgiler.....

yildiz dedi ki...

Senemmmm,resmini yeni gördüm.Cok hos bir bayansin,alimlisin yaniii.
Bayat ekmeklerimi ben de corbayla beraber kullaniyorum.Ellerine saglik,kendine iyi bak sevgiler.

ezgi uğurlu dedi ki...

senemcim harika bir sey olmuş bu.ellerine saglık canım benim.kocaman sevgiler

Dilekk dedi ki...

elinize sağlık görüntü süper yanına birazda turşu çıkarsak

ilker'in mutfagi dedi ki...

canım ellerine sağlık.nasıl güzel olmuş.ahh birde trakya tarhanası yokmu.üstüne tanımam doğrusu.senemcim seni çok öpüyorum.sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Canim cok degisik bir tarif bayat ekmekleri degerlendirmek icin cok güzel fikir eline saglik canim

cevver dedi ki...

Annem de soğuk günlerde sabah kahvaltısında benzeri şekilde hazırlardı.Bayıla bayıla yerdik.Ellerinize sağlık canım.

SOFRAM dedi ki...

Canım ekmekli tariflerin çok güzel, ben de çok severim tarhana çorbasına bayat ekmek koymayı,o ekmekler yumuşadığında nefis bir lezzet oluyor, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

SERAP dedi ki...

Daha okurken tadini dilimde hissettim.Ne güzel bir ekmek degerlendirme bu böyle.Harikasin!

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar Sanemcigim, ellerine saglik, hic bilmedigimiz tadlari taniyoruz blogun sayesinde,sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam canim, tarhana sever olarak bu tarifin ilgimi cekti, ellerine saglik mmm ille de kis mevsiminde bir de acili ise, tarhana ilac gibi geliyor insanin icini uzun süre sicak tutuyor;)))

baharhabercisiyim.blogcu.com

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..ay epeydir görüşemedik iyi ne güzel blogspotun varmış seninde..şu tarhanaya bittim ben yaa burnumu sızlattın rahmetli annecim tarhanayı kendi yapardı çok güzel olurdu..babacımda mutlaka tarhanayı yerken böyle bayat ekmekleri tabağına doğrar tarhanayı öyle yerdi..canım yaa ellerine sağlık ayrıca sosunuda öğrenmiş oldum saol..

Lezzet Gemisi dedi ki...

BÜTÜN SAYFANI TARAYIP BU TARİFİNİ BULDUMM. :))) BEN NASIL GÖZDEN KAÇIRMIŞIM BUNU YAHUU. SENİNKİ DE ÇOK GÜZEL OLMUŞ HAYATIM. ELLERİNE SAĞLIK. ÜZERİNE TARHANA KAVURMAK AKLIMA GELMEMİŞTİ. BEN TARHANA ÇORBASINI PİŞİRİRKEN İLK ÖNCE TARHANAYI KAVURURUM. SUYUNU SONRA EKLERİM. BİR DE SENİN DEDİĞİN ŞEKLİ İLE DENİYCEM CANIM. GÖRÜŞMEK ÜZERE, GÜZEL BİR HAFTA TATİLİ DİLİYORUM. BYE...