14 Şubat 2008 Perşembe

SEVGILILER GÜNÜ KURABIYESI-PDCS ETKINLIGI




Bu tarifi bu haftaki Porselen Demlik Cay Saati etkinliginin ev sahibesi http://defneylebirlikte.blogspot.com/ dan arkadasim Fundaya hediye ediyorum.Arkadasima kolay gelsin diyorum.

Berkin iki gün evvel okuldan geldiginde anne bak sana ne getirdim dedi.Ben de merakla beklerken cantasindan bir yemek kitabi cikardigini gördüm.Sonra anne beraber bakalim ve begendigimiz yemekleri yapalim deyince biz de icerisinden cocuklara özel cesitli tariflerden begendiklerimiz belirledik ve dün ilk sectigimiz kurabiyeyi yaptik.Sonra kurabiyenin yapim islemi bittikten sonra "anne abime söyle, bu kurabiyeleri sakin yemesin,bunlar sevgililer günü icin olacak"dediginde ben de bunlari bugüne özel yayinlamak istedim.Bu arada bütün sevenlerin SEVGILILER GÜNÜ'nü kutluyorum.Hergününüzün bugünki gibi olmasini dilerim.

MALZEMELER:

100 gr margarin veya tereyagi

100 gr tozseker

1 yumurta

1 yemek kasigi süt

bir cay bardagi cekilmis badem veya findik

200 gr un -iki su bardagi kadar

dilerseniz yarim limon kabugu rendesi

ayrica;küvertür cikolata ve süsleme sekerleri

YAPILISI:

Oda sicakliginda yumusamis margarin veya tereyagini seker ile birlikte cirpin.Limon rendesi koyacaksaniz,icine rendeleyin,yumurta ve bir yemek kasigi sütü ekleyip biraz daha cirpin.Cekilmis badem veya findigi ve unu da katip cok sert olmayan bir hamur yogurun.Strec folie ye sarip buzdolabinda bir saat kadar bekletin.(Böylelikle acmasi daha rahat oluyormus) Firininizi 190-200 dereceye isitin.Firin tepsisine firin kagidi yerlestirin.Buzdolabindan cikardiginiz hamuru cok ince olmayacak sekilde acip kaliplarla kesin ve tepsiye yerlestirip 10 dakika kadar cok hafif pembelesinceye kadar pisirin.Pisen kurabiyeleri firin teline alip sogumasini bekleyin.Küvertür ciklolatayi benmari usulü eritin.Kurabiyeleri cikolataya daldirin veya fircayla sürün,üzerlerine de süsleme sekerleriyle süsleyip servis yapin.

AFIYET OLSUN!

38 yorum:

SevgiSeli40 dedi ki...

canim cok güzel kurabiyeler tam sevgiliye hitaben eline saglik ve sevgililer günün kutlu olsun

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımcım kurabiyelerin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, sevgililer günün kutlu olsun, çocuklarınla, eşinle birlikte nice senelere canım...

peynir hösmelimi dedi ki...

Eline saglik canim.sevgililer günün kutlu olsun.

Yaren dedi ki...

Senemcim harika yapmisin bu kurabiyeleri ,ellerine saglik.Hemde sevgililer gününe has birsey yapmisin,vallah ben bir sey yapamadim,böylede görünce güzel güzel seyleri,özenmedim desem yalan olur.Ayrica sevgililer günün kutlu olsuncanim.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Senem'ciğim,

Oğlunun ve senin ellerine sağlık, çok güzel olmuş kurabiyeleriniz. Çocuklarımızın da bizlere uygun hediyeler alması çok hoş. Ne ince düşünceli oğlun var.
Sevgililer günün kutlu olsun.

Sevgilerimle,

defneylebirlikte dedi ki...

canım tarifin yayında.çoooooooooooooook teşekkür ederim.sevgililer günün senin de kutlu olsun canımmmmmmmmmm.

ayselce dedi ki...

selamlar :))

demek damak tadimiz baya benziyor birbirine :))

sevgililer günün kutlu olsun, ve kurabiyelerin nefis olmus ellerine saglik

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam kurabiyeler nefis....sevgililer gününüz kutlu olsun.sevgiler.

ezgi uğurlu dedi ki...

canım harika ne kadar da aşk dol bir kurabiye omuş bu.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

sebilay-asotu dedi ki...

merhabalar;
pastalarınız harika gözüküyo ellerinize sağlık, ben hiç böyle süslerle uğraşamıyorum maalesef.sabırsızım azıcık..
ama tavuklu mantarlı güvecinizden alabilirim.en sevdiğim yemeklerdendir..
asotu.blogcu.com

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, harika olmus bi kalpler, sevgililer günün kutlu olsun, sevgiler...

fusununmutfagi dedi ki...

kurabiyeler harika olmuş ellerinize sağlık günün anlam ve öneminede çok uygun sevgililer gününüz kutlu olsun hoşcakalın

Ata sofrası dedi ki...

canım çok güzel olmuşlar ellerine sağlık.sevgililer günün kutlu olsun....

sarımutfak dedi ki...

canım harika olmuş bunlar ellerine kollarına sağlık.sevgililer günün kutluolsun öptüm canısı

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Kurabiyeler çok şirinn olmuş ellerine sağlık...Sevgi günün kutlu olsun...

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim, ellerine sağlık enfes bir görüntü yinee...
Sevgililer günün kutlu olsun..
Öpüyorum..

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğim,
Yine döktürmüşsün, ellerine sağlık hayatımmm,
Kocaman sevgiler....

sofraozlemi dedi ki...

canım senem kurabiyeleri nefis süslemişsin insan yemeye kıyamaz..
ellerine sağlık cnm..
sevgi günün seninde kutlu olsun..öpüyorumm.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

BURAYADA UGRAYAYIM DEDIM TATLIM:)))
MIS GIBI OLMUS ELLERINE SAGLIK CANIMCIM.
SEVGILILER GÜNÜN KUTLU OLSUN.
IYI GECELER.

Lezzet Gemisi dedi ki...

MMMMMMMM... NEFİSS OLMUŞ CANIMM. ELLERİNE, EMEĞİNE SAĞLIK...

Bir gün hayat denen şeyi merak edersen; unutma ki hayat, hayatın boyunca "hayatım" diyebileceğin kişiyi bulunca başlar. SEVGİLİLER GÜNÜN KUTLU OLSUN...♥♥♥

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

CANİM KURABİYELER COK NEFİS OLMUS GUNU ANLAMİNA COK YAKİSMİS ELLERİNE SAGLİK
SEVGİLİLER GUNUN KUTLU OLSUN SEVGİNİZ BİR DAİM OLSUN
KUCAK DOLUSU SEVGİLERİMİ GONDERİYORUM.

Baharcicegi dedi ki...

Kurabiyeler renkleriyle bugüne cok yakismis,cok güzel olmus eline saglik canim.
Sevgililer günün kutlu olsun

disal dedi ki...

aaah ah...bir gün benim kızımda elinde yemek kitabı ile gelirmiki eve.....

kurabiyeleriniz harika olmuş....

afiyetlede yendiler tabi...

ellerinize sağlık.....

çok öptüm seni canım....

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim kurabiyelerin çok cici olmuş hemde nefisss görünüyor çikolu haliyle ellerine sağlık

sevgiyle kal

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

oğlun çok centilmen şimdiden sevgililer gününü düşünüyor inşallah hep böyle gider maşallah elide yatkın harika kurabiyeler hazırlamışsınız ellerinize sağlık sevgililer gününüzde kutlu olsun
sevdiklerinizle nice güzel senelere sevgiler

adigenisehilal dedi ki...

mmmm... ne şeker olmuşlar... ellerinize sağlık..

HULYA dedi ki...

Senem'ciğim,
Çok güzel olmuş kurabiyeler.ellerine sağlık canım.İyi bir hafta sonu diliyorum

sevimin sayfasi dedi ki...

canim kurabiyeler cok güzel olmus
ellerine sagli

Limonlu Kek dedi ki...

İyi dileklerine ve ziyaretine teşekkür ederim. Senin de başın sağolsun, malesef hayatın bir de böyle karanlık yanlarını da yaşamak zorundayız bazen, Allah sabırlar versin. Sevgiler...

Mihriban dedi ki...

Merhaba sanem'cim
kurabiyelerin çok güzel olmuş çooook....
Ellerine sağlık. Bir şımarıklık yapabilir miyim?
Benide arkadaşalrına eklermisin? Bende seni ekleyim. Daha sık görüşmüş oluruz. Sevgiler...

NİRVANA dedi ki...

aman aman yerim ben kurabiyeleri...ya sekerlerine bayıldım bende istiyorum ama burda yok maalesef...sevgiler...

ball kabak dedi ki...

Tam gününe yakışır olmuşlar ellerine sağlık mutlu hafta sonları

Nilgün dedi ki...

Ziyaretin icin tesekkür ederim.
Ayriyetten eline saglik Kurabiyeler nefis görünüyor..

Iyi Geceler dilerim

Sevgilerimle

NİLÜFERHOBİ dedi ki...

elinize sağlık sevgililer gününe çok yakışmış bu kurabiyeler

Betül dedi ki...

Sevgili Senem,

Çocukların katkısıyla yapılan herşeyin güzelliği bir kat daha artıyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Kevser dedi ki...

Canim,
valla kendi kendime kizdim simdi bü güzelim kurabiyelere güzel birseyler yazmak icin gec kaldigim icin, hepsi cok güzel olmuslar, ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Tijen dedi ki...

Ooooh bizim kızlar döktürmüş. Bu sevgililer günü pek çok evin kapısını çalmak isterdim!

pelincelezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık,süslemeleri çok çok güzel olmuş.

Sevgilerimle