16 Şubat 2008 Cumartesi

ROMANESCO VE BROKKOLI SALATASI


Malzemeler:






1 adet romanesco lahanasi



1 adet brokkoli



yarim limon



1-2 dis sarmisak



yarim cay bardagi siviyag



1 tatli kasigi mayonez



1 tatli kasigi yogurt



tuz






Yapilisi:






romanesco lahanasini ve brokkoliyi parcalara ayirip yikayin.Bir tencereye su koyup kaynatin.Tuz katip,ilk önce romanesco lahanasini koyup 4-5 dakika kaynattiktan sonra brokkoliyi ekleyin.Sebzeler iyice yumusamadan ocaktan alip soguk su dolu bir kabin icinde birkac dakika tutun. Daha sonra süzgece alip bekletin.Bir kasenin icine yarim limonun suyu,siviyag,ezilmis sarmisak,mayonez,yogurt ve 1 cay kasigi kadar tuzu koyup iyice cirpin.Süzülen sebzeleri servis tabagina alin ve üzerlerine sosu gezdirip servis yapin.Afiyet olsun.



37 yorum:

Nilgün dedi ki...

Merhaba Senemcigim
Ziyaretin icin tsk ederim. Hergün böyle güzel Vitaminli Salata
Soframizdan eksik olmamali...
Eline saglik


SEVGILER

ezgi uğurlu dedi ki...

canım ne kadar beleyici ve enfes bir sey olmuş.ellerine saglık sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis ve sağlıklı bir salataya kim hayır diyebilir ki..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim eline saglik.brokoliyi hepimiz severiz.fakat romenesco yu gördümde adini bile bilmiyordum.utandim simdi:( eminim brokolinin yaninda oda güzel olmustur eline saglik.bakiyorumda,nilgün ,ezgi,sen,ben dolasiyoruz öyle.sevdim ben bu isi.Dört silahsörler gibi.öptüm canim sevgiler.

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğimm,
Ne kadar hafif bir salata olmuş, ellerine sağlık:))
Koskocaman sevgiler......

arzumcum dedi ki...

salata nefis görünüyor.böyle bir lahana cinsini ilk defa görüyorum.çok sağlıklı ve hafif bir salata.görünüm harika.ellerine sağlık canım.

klasiktatlar dedi ki...

Salatanız çok güzel.Kendim için ayrı bir güzelliği var, ilk olarak Romanesco Lahanasını sayfanız da görmüş oldum. Bu bakımdan size teşekkür ediyorum. Hoşça kalınız.

disal dedi ki...

amanın brokoliyi yeni yeni öğrenirken öbürüde ne olaki....

ama güzel bişeye benziyor..ellerine sağlık canımmmm.....

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık.annemde bugün brokoli salatası yapmış. ben çok severim ama sanırım fazla kaçırdım. yemekleri:)
mutlu pazarlar

hilal kaya dedi ki...

sevgili senem, çok leziz bir salata hazırlamışsın, ellerine sağlık canım... sevgiler...

cincinsfikirli dedi ki...

what is this ??romenesco ha!İtalyan mafya adı gibi, sevdim ben bunu...bişi daha öğrendik, buralarda yok şekerim, ellerine sağlık,çoook öptüm.

yeşim dedi ki...

bu salata enfes olmuş
çok sağlıklı ve hafif
ellerine sğalık
sevgiler

zerrin - misss dedi ki...

Senemim kocaman bir merhaba.

Aşağıdaki sobedeki isteklerin teker teker gerçekleşir umarım. ütü bitti mi merak ettim :)))

Öpüyorum seni şekerim salata nefis. elelrine sağlık

www.misssgibi.com

Yaren dedi ki...

Canim saglikli bir resim var sayfanda,emme yogurtunu dökseydin tam süper olcakti.Ellerine saglik canikom benim.SEvgiyle kal kizilcigim,öptüm seni,iyi pazarlar.

emineninemekleri dedi ki...

Senemcim, salatan enfes olmus canim, ellerine saglik.

Sevgilerimle
Emine

ball kabak dedi ki...

Brokoliyidaha haşlarken dayanamyıp yiyorum ee tabi ortada salata yapacak bir şey kalmıyor.Ellerine sağlık benim için enfess

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 15 http://nasibim.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır. Akşamüstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

_______________________________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

17.02.2008 - 23.02.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://dogada.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''15" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...

yesildomates dedi ki...

tam besleyici ve vitamini bol bir salata olmuş..ellerine sağlık..öptüm...görüşmek üzere..

Mihriban dedi ki...

Merhaba Senem
Güzel bir salata olmuş ellerine sağlık. Brokoliyi çok severim ama bende romanesco yu yeni görüp tanıyanlardanım. Bizim buralarda yok sanırım hiç görmedim. Tanıttığın için sağol arkadaşım. Sevgileeer...

http://mucizembenibul.blogspot.com dedi ki...

selamlar canım burada da seninle karşılaşmak çok güzel hemen arkadaş listeme ekledim
emeğine sağlık canım
bende blogspotta tarif vermeye başladım
iyi pazarlar

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

çok sağlıklı enfes görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Senemciğim bizim buralarda da bunu brokolinin bir cinsi diye satıyorlar.Adını öğrenmiş olduk.Tası nasıl? Neden bilmiyorum ama almaya cesaret edemedim..Ellerine sağlık..sevgiler..

kizilciksurubu dedi ki...

Cafe gusto canim tesekkür ediyorum.Romanescoyu ben cok begeniyorum,hos bir tadi var.Denersen eminim begenirsin.Sevgiler canim.

ilker'in mutfagi dedi ki...

canım ellerine sağlık.nefis görünüyor.sevgiler.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

BROKOLİYİ SOFRAMIZDAN EKSİK ETMEMEK LAZIM... YALNIZ DİĞER LAHANAYA BULUNDUĞUM ŞEHİRDE HİÇ RASTLAMADIM... AMA ÇOK SEVİMLİ GÖZÜKÜYOR... ELLERİNE SAĞLIK... SICACIK SEVGİLER...

pastamaxi dedi ki...

çok lezzetli bir salata olduğuna eminim..arada böyle faydalı şeyler de yemek lazım :))

sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Romenoscoyu hic denmedim yemeginide salatasinida tadi boroliyi andiriyor herhalde,eline saglik canim kis icin cok besleyici bir salata bombasi olmus

elf dedi ki...

ne kadar sağlıklı ve hoş görüntülü bir salata ellerine sağlık...
sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

MMM. HEM LEZİZ, HEM SAĞLIKLI. DAHA NE OLSUN. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ HAFTALAR DİLERİM. SEVGİLER.

anneminkiziyim dedi ki...

Merhaba Senemcigim, cok lezzetli ve saglikli bir tarif olmus, ellerine saglik, sevgiler...

ayselce dedi ki...

aaa bu iki sebzeyide cok severim,

hem saglikli ve bol vitaminli bir salata...

bazi günlerde bu tariflerde gerekiyor, kendini iyi hissetmek icin...

süper olmus

ellerine saglik, hoscakal

defneylebirlikte dedi ki...

brokoli salatasını çok severim.eline sağlık canım..

rumeysaninruyasi.blogspot.com dedi ki...

ellerine saglık canım saglıklı bir salata hoşçakal

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canım benim teşekkürler amin deyim önce sana.....oldukça sağlıklı bir salata olmuş ellerine sağlık canım...öpüyorum...sevgilerimle

belgin dedi ki...

Selam canım,
Henüz bu lahanayla tanışmış değilim, doğrusunu istersen...Bir iki kez gördüm ama şöyle bir burun kıvırıp uzaylı yaratık görmüş gibi baktım sadece...Sayende yenilen(?) bir şey olduğunu öğrendim ama hala elimi dokunsam çarpar mı diye düşünmekten kendimi alamıyorum:)))
Ellerine sağlık canım ben biraz daha uzaktan bakayım kobaylık için fazla yaşlıyım neme lazım:))
Sevgilerimle güzel bir hafta geçir..

evrenbal dedi ki...

cok merak ederim hep su romanesco lahanasinin tadini ama bir turlu cesaret edemedim pek bir sert mizaci var gibi geliyor bana hep :)

recephilmi dedi ki...

İtalyan lezzetleri de bir harika olur zaten.