10 Şubat 2008 Pazar

MANTARLI VE TAVUKLU GÜVEC


MALZEMELER:



500 gr tavuk gögüs eti

bir paket mantar (400 gr lik )

1 adet kurusogan

2 adet domates

1 tatli kasigi domates salcasi

1-2 dis sarmisak

1 tatli kasigi biber salcasi

karabiber,kekik,tuz

100 gr kadar kasar peyniri rendesi

3 yemek kasigi siviyag


YAPILISI:


Tavuk etini kusbasi,sogani da yemeklik dograyin ve sarmisagi ince ince kiyin.Tencereye sogani ,sarmisagi ve siviyagini alip soganlar hafif pembelesinceye kadar kavurun.Eti de ekleyin ve kavurmaya devam edin.Sirasiyla kücük kücük dogradiginiz domates ve salcalari katin ve hep birlikte kisik ateste kavurun.Mantarlari yikayip dograyin ve tencereye ekleyin, tencerenin kapagini kapatip etler yumusayana kadar pisirin.(Bu arada su katmak gerekirse 1 cay bardagi kadar sicak su katabilirsiniz) Tuzunu ve baharatlarini katip az birsey daha pistikten sonra güveclere paylastirin ve üzerlerine kasar peyniri rendesi serptikten sonra önceden üst kismini isittiginiz firina güvecleri yerlestirin.Kasarlar eriyene kadar firinda tutup servis yapin.



AFIYET OLSUN!




45 yorum:

klasiktatlar dedi ki...

Harika bir güveç tarifi,ellerinize
sağlık. Saygılar.

Nilay Cinisli dedi ki...

oohhhh ellerine sağlık canım..Harika görünüyor..Öpüyorum

Ata sofrası dedi ki...

canım ellerine sağlık.valla akşam yemegini yememiş olsaydım kesin size gelirdim.çünkü çok severim ama burda kuş gribinden bir köyü karantinaya almışlar diye tavuk yemege ara verdik malesef:)))sevgilerr.

ezgi uğurlu dedi ki...

senemcim güveç müthiş görünüyor.ellerine saglık canım kocaman sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerinize saglik, ne kadar istah acici gorunuyor.

Guzel bir hafta diliyorum, sevgiler.

www.ifotunmutfagi.blogspot.com dedi ki...

Senem Hanım ellerinize sağlık,güveciniz harika gözüküyor....

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğim,
Hem mantar ve tavuk, hem de güveçte:)) Harika harika....

Ellerine sağlık canım benim,

Sevgilerrr....

hilal kaya dedi ki...

canım asıl senin güvecin muhteşem görünüyor, sanat eseri olmuş ellerine sağlık:))

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim, döktürmüşsünnnn...Bayılırım bu yemeğe, hele güveçteyse ekstradan bayılırım...
Enfes olmuş canımcım, ellerine sağlık..
Öpüyorum çok..

SOFRAM dedi ki...

Canım güveç harika görünüyor, lezzeti de mutlaka öyledir, tavuk ve mantar birbirine çok yakışıyor, ellerine sağlık güzelim, sizlere afiyetler olsun, sevgilerimle güzel bir hafta diliyorum...

AYCA dedi ki...

Tavugun her çeşidine bayılırım...:))
Tavuklu güveç tarifiniz nefis olmuş,hem çok sağlıklı hemde çok besleyici...:)
Ellerinize sağlık...

Kevser dedi ki...

Canim,
bu yemegin aynisini bende yapmistim, gercekten harika oluyor, biz artik cok severek sikca yapiyoruz, senin de ellerine saglik diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

sofraozlemi dedi ki...

benim için mantar güveçin yeri hep ayrıdır..şöleki;
eşimle yediğim ilk yemek olması itibariyle..çok severim..şimdi bana o günleri hatırlattın cnm;)..
ellerine emeklerine sağlık..
sevgiler.

DENİZSEFASI dedi ki...

harika olmuş, ellerine sqağlık

Anneminkiziyim dedi ki...

Canim merhabalar, nasilsin, ben epeyidir ugrayamadim, cok yogundum, sende masallah hic durmamissin, harika yenilikler eklemissin, ellerine saglik, sevgiler...

Yurtdışı Eğitim dedi ki...

güveç yemeklerini hep leziz bulurum çok nefis oluyor

Baharcicegi dedi ki...

Güvecte piserde nefis olmazmi,cok severim güvecli yemekleri ayri bir lezzetli oluyor eline saglik canim

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Senemcim,
fırında mantar olacak,bir de bol kaşarlı olacak..hııımmmm...nefis nefis:)
sevgiler..
www.keyiflimutfagim.com

ayselce dedi ki...

selamlar :))

keskül seviyormussun, bende bayilirim...

inan mantarli ve tavuklu güvecin nefis görünüyor, ben bunuda coook severim :))

ellerine ve yüregine saglik, süper bir görüntü :))

hayirli günler, aysel

Zeynep dedi ki...

nefis görünüyor,nefissss...
ellerine sağlık canım...
güveçte apayrı bir lezzet oluyor,bayılıyorum.

öpücükler

pelincelezzetler dedi ki...

Bende çok severim ve sıklıkla yaparım....

Sevgiler

PASTAlila dedi ki...

Valla uzun zamandır yapmamıştım iyi hatırlattın. Eline sağlık.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Güvaçte nede güzel olmuştur yemeğin.Görüntüsü süper lezzetide harikaaa olmalı ellerine sağlık arkadaşım...

SevgiSeli40 dedi ki...

Canim merhaba

güvecte pisen herseyi yerim yani ,güvecte pisen lezzeti bir baska oluyor eline saglik canim

meleginmarifetleri dedi ki...

Senemcim güveçte pişmiş misler gibi yemek nefisss ellerine sağlık canım sevgilerimle bay

Lezzet Gemisi dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HEMŞERİM. ENFES GÖRÜNÜYOR. İKİ GÜN ÖNCE BİZDE DE VARDI MANTAR GÜVECİ. AMA TAVUKSUZZ.. :)) İYİ HAFTALAR, SAĞLIKLI MUTLU GÜNLER DİLERİM CANIM. SEVGİLER...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

güveç harika görünüyor ellerine sağlık canım..sevgiler

Asiye dedi ki...

Kızılcık şurubu, ellerine sağlık.Güzel bir pazar yemeği. Tadını hisseder gibiyim. Tüm aile böyle leziz bir bir yemek eşliğinde mmmm. Allah mutluluğunuzu daim etsin.
Ne biliim pazar ve bu güzel yemek aile birlik beraberliği çağrışımı yaptı bende :)
Eline yüreğine sağlık..

Hatice dedi ki...

Senemcim, tek kelimeyle harika, ellerine sağlık..sevgiler..

kitchensweetkitchen dedi ki...

Ben de bu ara herşeyi güveçte pişirmeye merak saldım.Ellerine sağlık,nefis görünüyor.

ceyt dedi ki...

mmm o üzerindeki erimiş kaşarla muhteşem görünüyor.eminim,tadı da bi okadar güzeldir.ellerine sağlık canım.
sevgiler

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Senemcim
Harika olmus güvec ellerine saglik canim. Beni taaaaaaaaa memleketime götürdün canim !!!!!!!!

Sevgilerimle
Emine

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Senemcim
Harika olmus güvec ellerine saglik canim. Beni taaaaaaaaa memleketime götürdün canim !!!!!!!!

Sevgilerimle
Emine

ACIBADEM KURABİYESİ dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor...

Naile dedi ki...

Bu güveçlerden ben de almak istiyorum da daha bir türlü kısmet olamadı :) Ellerine sağlık.

Papatya Prenses dedi ki...

Mantar ve tavuk yanyana gelip güvece gircek,üstüne kaşar rendesi serpilcek veee yemede yanında yat yani:) Aç karnına nasıl da canım istedi:) Ellerinize sağlık, enfes görünüyor

sarımutfak dedi ki...

ay bu gün hangi siteye baksam sevdiğim yemekler var.bunada bayılırım.ellerine sağlık canımcım
öptüm seni
sevgilerimle....

Yaren dedi ki...

canim ne güzel yapmisin,ne coks everim güveci,insal. benimde olur ondan.Ellerine saglik kizilcigim,afiyetler olsun,öptüm canim.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

senemcim
ellerine sağlık mantara da tavuğa da güvece de bayılırım

sevgiyle kal

peynir hösmelimi dedi ki...

Merhaba arkadasim.Eger kabul edersen seni sobeledim.kabul edersen sevinirim.Kolay gelsin.Bu arada güvec harika olmus.

GULENAY dedi ki...

Sayfadaki resim icimi ferahlatti :)susadimmi ne.Canim merhaba guzel ziyaretine tesekkur ederim.Guveci severim cok...Yine gelirim isimden buldugum ilk firsatta...

sevgilerimle

ball kabak dedi ki...

Fıstık gibi olmuş.Güveçin her çeşidini çok severim bu da bir harika sevgiler

ebruakin dedi ki...

Selam canım,
Ellerine sağlık, nefis görünüyor.
Tavuk ve mantar güvece girince bir başka güzel oluyor gerçekten.
Öpüyorum canım.
Sevgiler...

Nilay Cinisli dedi ki...

Sevgililer gününü kutlarım...Kucak dolusu sımsıcacık sevgilerimle

akasyakokusu dedi ki...

Aman facesinde gordum bu guvecleri hayret 2008'de ben buralardaydim nasilda gormemisim..Nasilda hayiflandim bak sen..Eline emegine saglik Senem'cim..