25 Şubat 2008 Pazartesi

CIKOLATALI KREM


Cumartesi günü Berkin'le birlikte bu kremi yaptik.Bu tatliyi gecen hafta okulda yapmislar ögretmeni ile birlikte ve aynisindan evde de yapmak istedi.Cok güzel ve hafif bir sütlü tatli.

MALZEMELER:
1 paket (100 gr) siyah cikolata
2 yemek kasigi tozseker
2,5 yemek kasigi misir nisastasi
1 paket vanilya
yarim litre süt
150 ml taze krema
YAPILISI:
Tencereye nisasta ve vanilyayi koyup karistirin. 100 ml sütü katip cirpici ile güzelce karistirin.Kalan sütü de katip tencereyi ocaga alin ve kisik ateste devamli karistirarak pisirmeye baslayin.Kaynamaya basladiktan sonra da birkac dakika daha pisirin.Tencereyi ocaktan alin.Cikolatayi bir kaba parcalayin ve sekerle birlikte karistirin.Bunu sicak kremin oldugu tencereye katin ve cikolata ile seker eriyinceye kadar karistirin.Bu kremi büyük bir cam kaba koyun ve karistirarak sogumasini saglayin ve daha sonra buzdolabinda iyice soguyuncaya kadar bekletin.Ayri bir kapta taze kremayi sertlesinceye kadar cirpin ve soguyan kreme yedirin ve kaselere bosaltip servis yapin.
AFIYET OLSUN!


Berkin kremayi karistirirken

36 yorum:

klasiktatlar dedi ki...

Sanıyorum, Berkin mutfak işlerini seviyor. Kendim de, Berkin yaşlarında
yemek yapmayı merak etmiştim. İçimden gelen bir istekti. Sonrası isteğim tutkuya dönüştü, meslek olarak aşçı olmasam da yemek konusuna ilgimin hiç eksilmeyeceğini biliyorum. Berkin'i yapmış olduğunuz 'Çikolatalı Krem' için kutluyorum. Ellerinize sağlık diyor,başarılar diliyorum.

Nilgün dedi ki...

Ellerinize saglik Senemcigim
Güzel bir ikili güzel bir tarif.. Cikolata sevmeyen varmiki??bence Hayir...

SEVGILER

Gulos dedi ki...

selamlar ,
çikolatalı krem çok iç açıcı görünüyor.Ellerine sağlık.Birde bu etkinlikleri ben takip edemiyorum birtürlü.Nasıl izleyebileceğim konusunda bana yardımcı olur musun?
Sevgilerimle....

SOFRAM dedi ki...

Canım senin de Berkin'in de ellerine sağlık, çok güzel olmuş, çocuklar çok severler zaten böyle bol çikolatalı lezzetleri, afiyet şeker olsun canım, sevgilerimle...

Limonlu Kek dedi ki...

Valla tariften çok ana-oğul beraber bir şeyler paylaşmanıza özendim desem. Benim de büyük kızım 9 yaşında ama bana yardım etmek yerine dergi okumayı tercih ediyor:) İkinizin de ellerine sağlık.

ezgi uğurlu dedi ki...

senmcim enfes görünüyor.ellerine saglık canım.ayrıca seni listemee ekledim.sevgiler

sarımutfak dedi ki...

ağzım sulandı ya ne güzel duruyor o kasede öyle.ellerinize sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim, sen ve Berkin harika bir tatlı yapmışsınız valla , enfes olmuş bu tatlı, gerçekten çok hafif bir tarif..
İkinizinde ellerine sağlık ve ikinizide çok öpüyorum,
Sevgiler...

nino dedi ki...

canim ellerine saglik nefis gorunuyor

Güldenceninmutfagi dedi ki...

SELAMMM:)
Harika bir lezzet,eline saglik canim,afiyetler olsun.

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm ellerinize sağlık..çok güzel ve lezzetli görünüyor..sevgiler.iyi haftalar

Mutfak Havlusu dedi ki...

ufaklığında seninde ellerine sağlık.
bunu yapacağım.

Adsız dedi ki...

canimcim sutlu tatlilara bayilrim...
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Aynur dedi ki...

berkin in eline saglik::))

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Tuğba dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor ama kaşıkla değilde şöyle parmakla yiyesi geliyor insanın:)
sevgiler..

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Berkinciğimin tarifi olmalı mutfakta da çok ilgili maşallah.Ellerinize sağlık nefis olmuş.
Güzel bir hafta geçirmenizi dilerim...

peynir hösmelimi dedi ki...

eline saglik canim.cocuklarla yapilan her sey tatli olur zaten.Sizinkide kesin o yüzden tatli olmustur.Seninde oglununda eline saglik iyi geceler:))

yasaminkiyisindan dedi ki...

Selam..Çok güzel görünüyor..Eline sağlık...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımcım harika olmuş, oğlunun da seninde ellerine sağlık, öpüyorum canım, sevgiyle kal...

defneylebirlikte dedi ki...

canım eline sağlık.tek kelime ile nefis.

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Her şeyi bırakabilirim ama çikolatayı asla.Beni baştan cıkardı bu sütlü tatlı.Berkinin ellerine sağlık:))

arzumcum dedi ki...

nefis bir lezzet.ana-oğul harika bir çikolatalı krem yapmışsınız.ellerinize sağlık.

emineninemekleri dedi ki...

Senemcim, Berkinin ellerine saglik canim, nefis görünüyor.


Sevgilerimle
Emine

kitchensweetkitchen dedi ki...

İnsanın mutfakta bir yardımcısı olması ne güzel.İkinizin de ellerine sağlık o halde:)

papatya68 dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 16 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

--------------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;25.02.2008--02.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://papatya68.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "16" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

AYNUR

cincinsfikirli dedi ki...

of bu yenmez mi,,nefis..Berkinim ağzının tadını biliyor:)))ellerine sağlık,,öptüm seni ve oğluşunu...Zurih fotolarına da zevkle bakıyorum...sevgiler...

ceyt dedi ki...

Senemcim, mmm çikolalatalı nefiss olmuştur eminim.görüntü süper.ellerinize sağlık canım.
öptüm sevgilerimle

SevgiSeli40 dedi ki...

canim bir kase mi yaptin bende bir kase almaya gelmistim cok nefis olmus eline saglik canim

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

mrb
bayılıyorum böylesi lezzetlere..deneyeceğim mutlaka bu kremi ellerinize sağlık..nefis olmuş..

Acemi Şef dedi ki...

Senemcim bu tarifin güzel olduğundan şüphem yok zira krema ve çikolata ikilisi mevcut. Ana-oğul elinize sağlık.

HULYA dedi ki...

Senem'ciğim,
krema nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.Oğlun ne güzel sana yardım ediyor arada minik ellerine rastlıyoruz resimlerde.Benim oğlumun adı da Berkem yakınmış birbirine.Sevgiler

Didem Gül,dido butik pasta dedi ki...

çok harika bir lezzet ellerine sağlık canım. yeni bannerın çok güzel görünüyor çok beğendim.

Papatya Prenses dedi ki...

Berkinin ellerine sağlık:) çok hafif ve leziz görünüyor..

Cafe Gusto dedi ki...

Berkinciğin ellerine sağlık.Ayrıca yeni Banner'ın çok güzel olmuş güle güle kullan..Sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim canım iyiakşamlar kremin nefis görünüyor.Berkin'le elinize sağlık siyah çikolata bittermi acaba..hani sütlü açık bitter koyu renk oluyor ya..
minik alman pastasıda nefis görünüyor..ellerine sağlık canım mutlu pazarlar sevgiler.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Senem'cim çikolatalı kremini görünce bayıldım ve oğlum için defterime not aldım. Berkine ve sana teşekkürler. Paylaştığınız için.
Sevgiler :)