13 Ocak 2008 Pazar

YE#30 DÜNYA MUTFAKLARI-RAKLET

Isvicre mutfagina ait lezzetlerden bir tanesi de soguk kis günlerinin vazgecilmezlerinden olan raklet.Raklet Isvicre'ye ait bir peynir cesidi olup resimde gördügünüz bir cesit izgara olan özel makinelerinde eritilerek yenir. Biz raklet peynirini dilimleyip küreklerin icine koyarak makinenin ic kismina yerlestirip (ben peynirin üzerine sarmisak dilimleri koyuyorum)peynirler eriyene kadar tutuyoruz ve daha sonra ekmek dilimlerinin üzerine dökerek afiyetle yiyoruz.Ayrica haslanmis kücük patateslerin üzerine eriyen peyniri dökünce de cok güzel oluyor.Rakletin yaninda salatalik tursusu,misir ve izgarasinda pisirebileceginiz cesitli sebzeler yenilebilir.


25 yorum:

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

canim cok nefis olmus ama biz bu raklet peynirini nereden bulacagiz turkiyede baska bir ismi varmidir acaba yoksa oraya has bir peynir cesidimi dil peyniri olsa olmazmi
merak ettigim icin soruyorum. lezzeti benziyormu.canim ellerine saglik
sevgilerimi biraktim.

Baharcicegi dedi ki...

Rakleti bizde Alman arkadasimda yemistik,sebzeler oldukca diri oluyor üstündeki peyniri nefis bir tad veriyor,eline saglik canim

sofraozlemi dedi ki...

TABİ DÜNYA MUTFAKLARINI TANIMANIN EN GÜZEL YOLU YABANCI ÜLKEDE YAŞAMAK:)BU KONUDA ÇOK ŞANSLISIN CNM..
KAŞARIN ERİMİŞ HALİNİ HAYAL EDEREK EKMEĞİN ÜZERİNDE, YUTKUNMAYA BAŞLADIM ,
AĞZIMIN SUYU AKARAKTA GİDİYORUM:(

ELLERİNE SAĞLIK HAYATIM..
SEVGİLERİMLE.

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim neler yapmışsın öyle sen...Nefasetli nefasetli duruyolar şu aç midemin karşısında :)))))Ellerin dert görmesin arkadaşım...
Sevgiler,

ceyt dedi ki...

Senemcim, çok değişik bir tarif.çok hoş görünüyor.ellerine sağlık.
ben şu alttaki sincapa bayıldım.onu alsam olurmu:)çok şirin
sevgiler canım

Feyza Fidan dedi ki...

ELİM SENDE BACIMMMMM :))))))

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canummmmmmmmmm iyiki hatırlattın bu sendeki aletten bendede var almanyada yaşayan bi arkadaşım hediye yollamıştı ordan almış...benimkide yuvarlak olanından alt gözünde kürekler var..hımmm üstünde tavuk pişirip altında sebzelerle kürek kürek alıp üstüne cheesburger peynir dilimi koyup salıyordum küreği alt göze sonada eriyince ohh misler gibi dur bende yapıyım iyi aklıma getirdin patateslisinide denerim kürek kürek yerim gelsin kilolar ah ahhhhh yok anam yok ben zayıflayamam :))))

SevgiSeli40 dedi ki...

merhaba canim raklet cok hafif bir yemek ama bizim damak tadina pek gitmiyor dolu dolu yemeye aliskin oldugumuz icin,aslinda böyle yemeliyiz eline saglik.sevgiler

Ata sofrası dedi ki...

ııım zaten eritilmiş her türlü peyniri bayılırız biz ailecek.ellerine sağlık canım.nefis görünüyor:)))

Lezzet Gemisi dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10
http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
_____________________________________


SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
14.01.2008 - 20.01.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://womentuana.blogcu.com/ (DİĞER BLOĞUMDA) BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM!!!
SELAM VE SEVGİLER...

hdidem dedi ki...

canımcım çok güzel görünüyor ellerine sağlık ama bu raklet peynirini biz bulabilecekmiyiz başka adı varmıdırki?? öptüm sevgiler

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Raklet peyniri ilk kez duyuyorum.Eridiğine özelikle sarımsaklı harika olmalı.Ellerine sağlık canım...

Yaren dedi ki...

CAnim cok lezzeli görünüyor,ellerine saglik hayatim.Afiyet olsun kizilcik Senemim benim.

meleginmarifetleri dedi ki...

senemcim ben de çok duydum ama hiç yemek nasip olmadı harika görünüyor ellerine sağlık canım öptüm baay

banu gökşin dedi ki...

canım sen neler yapmıssın harika keske tadma imkanım olsaydı ellerine sağlık. iyi haftalar..

BETÜL dedi ki...

canım ya ne iyi oluyor bu etkinlikler, hele senin gibi yurt dışında yaşayan arkadaşlardan çok güzel tarifler öğreniyoruz eline sağlık cnm....

arzumcum dedi ki...

bu peynir cinsini hiç duymamıştım daha önce.ama eriyor ve nefis olmalı.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık senemcim. sevgiler.

Tuba dedi ki...

Senem'cigim, Nefis bir tarif olmus, ellerine saglik. Etkinlige katildigin icin ayrica cok tesekkur ediyorum, sevgilerimle,

sarımutfak dedi ki...

bu erimiş peynir harika olmuş ellerine sağlık cnm
sevgilerimle

ikizlerinannesi dedi ki...

selam canim
alman arkadasda yemistim bir sfer gercekten harika bir tad seninde ellerine saglik sevgiler

pastacirapunsel dedi ki...

Canım, ablam da çok sık yapar raklet. Hepimiz bayıla bayıla yeriz:) Ama senin sunumun harika olmuş.
Ellerine sağlık,
Sevgiler....

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım harika görünüyor.ellerine sağlık.her türlü peynire bayılırım zaten.öptüm canım.sevgiler.

defneylebirlikte dedi ki...

süper yani.eline sağlık.değişik ve lezzetli olduğu garanti.bi tadımlık aldım..

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, rakleti bende alman arkadasta yemistim ve kendimde aldim. Cocuklarim bayiliyor raklet yapmaya, arada bir yapip yiyioruz hatta resimler cekildi yayim icin bekliyor, yakinda bende sizlere sunarim, ama ekmek ve patatese peynirin eritilip konuldugunu hic bilmiyordum, sevgiler...

nino dedi ki...

ellerine saglik canim enfis gorunuyor