24 Ocak 2008 Perşembe

QUARKLI POGACA

Misafirlerime yaptigim tariflerden sonuncusu ise quarkli yani süzme yogurtlu veya labneli pogacalar..Bu pogacalarin tarifini baharcicegi arkadasimdan almistim.Benim sürekli yaptigim ve cok sevdigimiz bir tarif.Cok güzel ve yumusacik oluyorlar.Tavsiye ederim.Tarif icin arkadasima cok tesekkür ediyorum.
Tarifi arkadasimin yazdigi gibi yayinlamak istiyorum.
MALZEMELER:
500g quark (labne peyniri)siz 250g da yapabilirsiniz (ben 250 gr kullandim)
1 yumurta
2 kasik seker
1 su bardagi ilk süt
1 su bardagi siviyag
1 paket veya yarim kabartma tozu
1kücük paket yas maya
üstü icin susam,kasar rendesi,un tuz
ic harci icin peynir bir bag maydanoz,istege göre kiyma patatesde olabilir
Yapilisi
Mayayi sekerle iyice cirpin,sonra deger malzemeleri ilave edin,kabartma tozunu aldigi kadar unu ekledikten sonra yumusak yapiskan bir hamur elde edin,elinizi sivi yagla az yaglayin yogurmasi kolay olur yapismaz,hamuru mayalandirmaya birakin.Mayalanan hamurunuzu eger elinize yapisiyorsa elinizi sivi yagla hafif yaglayin, hamurdan kücük parcalar alarak merdaneyle kahve tabagi büyüklügünde acin,icine peynirli harctan koyun,sonra yuvarlayarak rulo yapin ay seklini vererek yaglanmis firin tepsisine dizin,yumurtanin sarisini sürün ister susam ister kasar rendesi serpin,isitilmis firinda kizarana kadar pisirin,göreceksiniz pamuk gibi yumusak bir pogaca olacak,afiyet olsun

Tarifin orijinaline bakmak isterseniz,asagidaki linki tiklayabilirsiniz;

http://baharcicegi.blogspot.com/2007/08/yumusacik-pamuk-gibi-pogaca-yapmak.html

20 yorum:

Pastanı Seç dedi ki...

valla çok güzel deneyeceğim

sevgiler

ezgi uğurlu dedi ki...

SENEMCİM GERÇEKTENDE YUMŞ YUMUŞ GÖRÜNÜYOR.ENFESSS OLMUŞ...
ELLERİNE SAGLIK CANIM
SEVGİLER

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

HARİKA OLMUŞLAR YUMUŞACIK ÇOK SEVERİM MAYALI POĞAÇALARI ELLERİNE SAĞLIK CANIM SEVGİLERİMLE

Kevser dedi ki...

Senem'cim,
sen naptin canimcim?
Resmen gözlerim bayram etti, nefis pogacalar ve bir asagidaki cin böreklerini ben ne kadar cok severim sen bilmezsin tabii, hersey harika olmus canimcim, senin de ellerine ve emeklerine saglik diyorum.

Selamlarimi yolluyorum ve öpüyorum..

Baharcicegi dedi ki...

Senemcigim quarkli pogacan yumusacik iyi kabarmis,eline saglik canim.
cok sevindim tarifden memmun kalip devamli yaptigin icin,arkadaslarim
pogacayi yiyince hemen tarifini istiyorlar.
Afiyet olsun canim

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim bu tarifte muhteşem, kimbilir ne lezzetli olmuştur.Pamuk gibi görüntüsü..
Ellerine sağlık...

Ben Anneminkiziyim-Ayse, dedi ki...

Selam Senemcigim, harika olmus quarkli pogacalarin, ellerine saglik, kahvalti icin kaciriyorum iki tane sevgiler...

Rabia dedi ki...

Merhaba Senem.Gerçekten de pastane poğaçası olmuş bu. ellerine sağlık. Sevgiler.

ilker'in mutfağı dedi ki...

senemcim harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

harika gorunuyor canisi ellerine saglik
bende deniycem...
guzel bir hafta sonu balsangici diliyorum...

www.yenitadlar.blogcu.com

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

kızılcığım şurubum ellerine sağlık harika olmuş bunnar böylee hele börek nefis nefis:))) becerikli arkadaşım benim birer tane alıp sevgilerimi öpücüklerimi bırakıp gidiorum:))) hade bakalım güzel bir hafta sonu geçirmen dileğimle...

SevgiSeli40 dedi ki...

canim senemcigim

pogcalarin cok hos görünüyor yumsacik

olsada yesem yumsak yumsak cok hosuma gitti eline saglik ,öptüm

Yaren dedi ki...

SEnemcim cok güzel görünüyorlar,yumcacik oldugu cok belli.Ellerine saglik canim cok hos olmus.

HULYA dedi ki...

Ay labne de çok lezzetli birşey valla ben kaşık kaşık yiyorum bazen.Poğaçanın içinde ne güzel olmuştur kimbilir.Ellerinize sağlık.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

disal dedi ki...

ellerine sağlık....görüntüsüyle ne kadar lezzetl olduğunu ispatlıyor...

çok güzel görünüyor....

ayca dedi ki...

Pogcalar nefis görünüyor, bu tarifinizi de aldım...:))
Ellerinize sağlık....

Ayşe dedi ki...

Ellerinize sağlık,afiyetler olsun..

ziyaretinize ve yorumunuza teşekkür ederim.

selamlar..

ball kabak dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar.>Ellerina sağlık

sofraozlemi dedi ki...

yumu yumaşacık olmuş belli..
ellerine sağlık canım ...çok güzel görünüyor..kahvaltımdada pek iyi giderdi yani:)öptüm seni
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba,
elinize saglik!
ben de bu tarifi denemek istiyorum. bu ölcülerle kac pogaca ciktigini söyleyebilirmisiniz?
Tesekkür ederim.
TK