19 Ocak 2008 Cumartesi

KAYTAZ BÖREGI


Bu böregi ilk defa bir yemek dergisinde görüp yapmistim.internette arastirma yaptigimda,Antakya yöresine ait bir börek oldugunu yaziyordu,ama orijinalinin benim yaptigi gibi olup olmadigini bilmiyorum.Cok lezzetli bir börek oldugunu söyleyebilirim.Yapilisina gelince;
Malzemeler:
1 su bardagi ilik süt
yarim su bardagi ilik su
yarim cay bardagi siviyag
yarim paket yas maya
1 corba kasigi yogurt
1 cay kasigi tozseker
tuz
aldigi kadar un
ic malzemesi icin;
200 gr kiyma
2 adet orta boy kuru sogan
1 tatli kasigi biber salcasi
1 yemek kasigi domates salcasi
tuz ve karabiber
Ayrica;
1 su bardagi kadar siviyag
Yapilisi:
Ilik süte mayayi ve sekeri katip maya eriyinceye kadar karistirin.Yogurt,yarim bardak ilik su,yarim cay bardagi siviyag ve tuzu koyup aldigi kadar unu katip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun.Hamurun üstünü örtüp yarim saat kadar bekletin.Mayalandiktan sonra 15-16 bezeye bölüp elinizle yuvarlayin.Her bezeyi tabak büyüklügünde acip üzerlerine yag sürerek bohca gibi katlayin.Bütün bezelere ayni islemi uygulayin.Diger tarafta,soganlari rendeleyip bütün ic malzemelerini katip karistirin ve hazirladiginiz hamurlarin üstlerine yayin.Yaglanmis tepsinin üzerine yerlestirip kabarana kadar bekletin.Önceden isitilmis 250 dereceli firinda kizarana kadar pisirin.
AFIYET OLSUN!
Not:
http://evdemisiniz.blogspot.com/ blogundan sevgili arkadasim Ümran tarafindan günün blogu olarak secilmisim.Kendisine cok tesekkür ediyorum.






40 yorum:

ezgi uğurlu dedi ki...

senemcim ne güzel bir börek bu böyle.çok iştah açıcı ellerine saglık cnım
sevgiler

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Senem'ciğim,
Geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkür ederim, sağol. Ama daha düşüremediğim (3-4 tane büyük, bir sürü de küçük) taşlar var böbreğimde.İnşallah böyle bir sıkıntı bir daha yaşamam, çünkü korkunç bir acı senin de bildiğin gibi.

Böreğine gelince çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

Tuba'ya gönderdiğin raklet tarifini ben de düşünmüştüm bir ara. Bu yemek Fransada'da çok yaygın olarak yapıldığından kardeşim makinasını getirmişti. Ama senin gibi bu yemeğin menşeiinde oturan bir ustadan tarifi almak çok güzel. O da çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle,

disal dedi ki...

senemcim nefis görünüyor...benim çerçeveli böreğe benzemiş....

tabbiii seninki halis muhlis hamurdan..benimki milföydü....

ellerine sağlık.....

guldencehobi dedi ki...

Böreyin görüntüsü mest etti beni...canim eline saglik,afiyetler olsun insallah.
Sevgiler canimcim.

Kevser dedi ki...

Canim,
kaytaz böregin harika görünüyor, ellerine saglik. Mutlaka denenecekler arasina aldim.

Ayrica, GÜNÜN BLOGU bugün sensin, cok tebrikler canimcim, senin adina cok sevindim.

Selamlar ve öpüyorum..

sevimin sayfasi dedi ki...

kaytaz böregin cok lezzetli olmus
acimda... acayip canim cekti simdi...
ellerine saglik

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar.

SEVGİYLE KAL

MUTFAKISTAN dedi ki...

gunun blogu olmussun ne hos canim kaytaz boregi nefis gorunuyor ellerine saglik,afiyet olsun

defneylebirlikte dedi ki...

öncelikle tebrikler canım.günün bloğu seçildiğin için.sonrasında börek muhteşem görünüyor.eline sağlık..

Mutfak Havlusu dedi ki...

mutfağı çok çeşitli lezzetlere sehibtir antakyanın ve cidden Mehmet Yaşinin sıklıkla söylediği gibi damak çatlatıcak tatlardır.
zaten güneye inmek demek +kilo diyorum ben bazen:)
ellerine sağlık tam bana göre bir lezzet ah ah birde bunları yerken kilo almasak ne güzel olur değilmi:)

meleginmarifetleri dedi ki...

senemcim ellerine sağlık çok güzel olmuş sevgilerimle öptüm bay

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

senemcigim boregin harika olmus
ellerine saglik canim antakyalilarin damak zevkine her zaman hayranimdir.
muthic yemekleri var helede mezeler
kunefesine doyum olmaz.
sevgilerimi biraktim canim.

Tijen dedi ki...

Acaba yediklerim onlar mıydı diye düşünüyorum ama etli yemediğim için yememiş de olabilirim. Bir gün, Antakya'da, Sultan Sofrası'nda yediğim yemeği anımsadım da...

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım...

ilker'in mutfağı dedi ki...

senemcim ellerine sağlık.ne kadar nefis görünüyor.harika olmuş.öptüm,sevgiler.

Anneminkiziyim dedi ki...

Senemcigim ellerine saglik, cokgüzel bir börek olmus, sevgiler...

gül dedi ki...

börek çok güzel görünüyor ellerine sağlık,
eşim ve ben haftasonları eger evdeysek,kitaplardan yada bloglardan daha önce tatmadığımız tarifler seçip birlikte mutfağa girer yaparız.
bu pazar senin tarifini seçtik,inş seninki kadar güzel olur.seni arkadaş listeme ekliyorum bakarsın deneyeceğimiz başka tarifleri yine senden alırız.
lezzetli ve kalorisi düşük pazarlar:)

Gülden dedi ki...

Aaaaa...nerelerdesin yahuuu,canimcim bekliyorum buyur gel olurmu:))))

Yaren dedi ki...

Senemcim börek zaten lezzetli oldugu börünüyor.Dörtgen olusuda cok hosuma gitti.Ellerine saglik canimenim.Iyi pazarlar diliyorum sana ve ailene.

DAMLA dedi ki...

İade-i ziyaret yapıyım dedim...
Bu arada mayalı her şeyi çok sevdiğim için böreğinizi de mutlaka deneyeceğim:)
Sevgiler...

pastacirapunsel dedi ki...

Senemcimmm,
börek pek nefis görünüyor canım,
ellerine sağlık,
Sevgiler.....

tugce dedi ki...

Ellerinize sağlık, börekler çok nefis görünüyor...))

Günün blogu içinde tebrik eder, her zaman başarılar dilerim...

AYCA dedi ki...

Börekler harika olmuş, bu tarifinizide notlarıma aldım...
Ellerinize sağlık.....

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim, miss gibi olmuş bunlar, çayla birlikte kaç tane yerimin hesabını yapıyorum şu anda...
Öpüyorum canım benim..

cin(s)fikirli dedi ki...

Senemcim beni merak etmişsin, sağol canım..işte geldim buradayım ve sen neler döktürmüşsün gene. Sana misafirliğe gelmişler ha, biz kaçırdık yahu...amma güzel mamalar yapöışsın, ellerine sağlık..bu da nefis...tam başvurulacak bloglardan birine sahipsin...ellerin dert görmesin, sevgiler..

sunrise dedi ki...

Ooooo ben bu boregi yarin yapacagim, cok guzel gorunuyor..

Aynur dedi ki...

ilginc bir borek ilk defa goruyorum eline saglik

www.aynurdantarifler.blogspot.com

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımmmm ne güzel olmuş bunlar böyle, hımmm tam ağzımıza layık...Ellerine sağlık...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

kızılcığım şuirubum böreğin harika olmuş ellerine sağlık....çayımın yanındada ne iyi giderdi...öpüyorum sevgilerimle

arzumcum dedi ki...

börek harika görünüyor.lahmacun tadında bir lezzet sanırım.nefis olmuş.ellerine sağlık senemcim.

SOFRAM dedi ki...

Canım en sevdiğimiz börek, nefis bir lezzet, çocuklar bayılırlar, ellerine sağlık canım. Eşim Antakyalı olduğu için ilk Antakya'da taş fırında pişirilmişini yedim ve çok beğendim. Evde de sıklıkla yaparım, hatta daha önce blogcudaki sayfamda yayınlamıştım. İç malzemesine birazcıkta nar ekşisi koyarsan çok daha lezzetli olacağını göreceksin. Birde bu böreğin yanına orada aya çorbası yaparlar ikisi birlikte çok güzel olur.Seninkiler de harika görünüyorlar canım, afiyetler olsun, sevgilerimle...

ayselce dedi ki...

Börekler cok güzel görünüyor,

Ellerine Saglik,

tadi kimbilir harikadir :))

Afiyet Olsun Sizlere.

Sevgiler Aysel

SeyyAh dedi ki...

Of olmadı şimdi bu işte...
Öncelikle ellerinize sağlık, annem bunun çok güzel yapar. Hanım (soframdan) üzülmesin o da çok güzel yapıyor. Tabi bizde malzemeler biraz daha farklı ama sizdekilerin görünümü de çok güzel... Eğer kaldıysa bi tanecik alayım mı?..
Ailecek selam ve sevgiler..

nino dedi ki...

canim ellerine saglik ne degisik bir borek olmus cok cici

sarımutfak dedi ki...

slm
harika görünüyor canım ellerine sağlık
sevgilerimle

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Senem,
çok ilginç bir ismi var böreğinin. Çok da güzel görünüyor ellerine sağlık. sevgiler..

ikizlerinannesi dedi ki...

canim
ellerine saglik enfes olmus iki tanecik aldim sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor börekler Senem'ciğim,ellerine sağlık..

Sevgilerle

Ball kabak dedi ki...

Çokkk güzel olmuş ellerine sağlık.

gaye dedi ki...

Merhaba Senem, benim eşim İskenderunlu. Kayınvalidem sık sık kaytaz böreği yapar. Gerçekten çok leziz bir börek hele eşim bu böreğe bayılr.. Gerçektende Hatay yöresinin çok leziz yemekleri var. Ben özellikle mezelerine bayılıyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler