27 Ocak 2008 Pazar

GRITTIBÄNZ (HAMUR ADAM)

Gecenlerde ufak oglum Berkin'le onun istemesi üzerine asagidaki hamurdan adam yaptik.Cocuklarinizla mutfakta beraber yapabileceginiz güzel bir alternatif.Berkin adam sekli verdi,ben de tarifteki sekillerden uygulama yaptim ama Berkin benden daha basarili oldu.Ortaya da sekilli ve lezzetli ekmekcikler cikti ve yapmasi da Berkin icin bir o kadar da eglenceliydi.


Yapilisina gelince de

MALZEMELER:
500 gr un

bir bucuk seker kasigi tuz

1 seker kasigi tozseker



60 gr tereyagi (oda sicakliginda yumusamis)

yarim paket yasmaya

300 ml ilik süt

üzeri icin bir yumurta sarisi ve bir kac tane kuru üzüm


YAPILISI:

Unu yogurma kabina eleyin.Ayri bir tasta ilik sütle mayayi eritin ve unun üzerine bosaltin.Tereyagini,tuzu ve sekeri de ekleyip cok iyi yogurun.(eger süt az gelirse cok az daha ekleyebilirsiniz)Hamurun üzerini örtüp yarim saat kadar kabarmasini bekleyin.Hamur kabardiktan sonra cesitli sekiller yapip yaglanmis veya kagit serilmis tepsiye dizin.Tekrar 20 dakika kadar kabartmaya birakin ve daha sonra üzerlerine yumurta sarisi sürüp, önceden isitilmis 220 dereceli firinda kizarana kadar pisirin.







Berkin burada hamuru yogurken


burada da grittibenz icin hamurdan portakal büyüklügünde parcalar kopartip oval sekli vermis


bu resimde adam seklinde yanlardan makasla kesmis
ve bura da da annesi üzerine yumurta sarisi sürüp Berkin de kuru üzümlerden göz yaptiktan sonraki pisirilmis hali






burada da yaptigimiz diger sekiller de hepsi birarada görülüyor.

33 yorum:

Ball kabak dedi ki...

Hazır boş bulmuşken hemen yazayım.Ne kadar güzel olmuş hamur adamlar öyle.Ben önce kafasını yiyebilirmiyim?Ellerine sağlık.

SevgiSeli40 dedi ki...

canim ya tam resimleri göremedim ama okudugum kadayilla kurabiye seklinde elinize saglik canim

meleginmarifetleri dedi ki...

berkinin ellerine sağlık vallahi süper olmuş adamlar bayıldım size afiyet olsun öptüm canım bay

sevimin sayfasi dedi ki...

berkinde seninde ellerine saglik ne güzel adamlar yapmisiniz böyle sevgilerimle

Yaren dedi ki...

Cok güzel olmuslar:)))Her ikinizinde ellerine saglik canim.Kizilcigim benim,kendine iyi bak ,sana iyi pazarlar diliyorum canim,öptüm.

ezgi uğurlu dedi ki...

amanın ne şirin şey bunlar böyle.senemcim oğluşunla böyle güzel vakit geçirmen ne kadarda güzel:))
ellerine saglık canım
kocaman sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Çok güzel olmuşlar. Ellerinize sağlık. Sevgiler, güzel bir hafta dilerim..

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

canım senin ve oğluşunun ellerine sağlık,çok şirin görünüyorlar.

sevgiyle kal

Mutfak Havlusu dedi ki...

o minicik elleriyle yaparda güzel olmazmı yaa nefis olmuş zaten o hamurun onun ellerine görünmesi bile ayrı bir keyif verir insana.
çok cici olmuş görüntüleri
ellerinize sağlık seninde tatlı oğlununda.

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğim,
Oğlunla yaptığın için ne kadar zevkli ve tatlı olmuştur di mi?
İkinizin de ellerine sağlık canım,

Sevgiler..

Hatice dedi ki...

çocuklar mutfakta vakit geçirmeyi seviyor, benim oğlum da aynı, özellikle hamuru kalıpla kesmek daha bir hoşlarına gidiyor, her ikinizin de ellerine sağlık, çok güzel olmuşlar...sevgiler...

Aynur dedi ki...

aaa almanyada yilbaslarinda yapilanlardan :) cok guzel gozukuyolar canim eline saglik:)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

ilker'in mutfağı dedi ki...

ah canım benim çok şeker olmuş.yerim ben onun ellerini.allah bağışlasın tekrar canım.ikinizinde ellerinize sağlık.sevgiler.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

canim cok guzel olmuslar kokusu burnuma geldi misss ler gibi.zerdenede bayildim ellerine saglik
seker oglusununda ellerine saglik minik ellerin yaptgi guzel olmazmi hic Allah bagislasin yavrunu.
canim sevgilerimi biraktim

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

ben buradaki koldan istiyorum 1 posiyon lütfen :)
Senemcim yorumlardan sonra benim fotoğraflarımın bulunduğu hamurişleri yazısını kaldırmış hırsız arkadaş az önce.
ama diğer tüm emek sahiplerinin tarifleri ve fotoğrafları duruyor...yüzlerce!
Blogcuya şikayet edersek o blog kapatılır!
DESTEK!

BLOGCUYA YAZDIĞIM ŞİKAYET YAZISI:
BUNU HEPİMİZ YAPARSAK HIRSIZ BLOG KAPANIR!

Aşağıda linki bulunan blog bol miktarda google reklamı alıp para kazanmak amaçlı yapılmış çalıntı tarif bloğudur.
Ben ve bir çok blogcu,blogspotcu ve diğer site sahibi arkadaşların OKTAY USTA dahil tarif ve fotoğraflarını çalıp saitesine izinsiz,habersiz ve kaynak belirtmeden koymuştur.
Küçük bir araştırma sonucunda 30 kadar tarifin başkalarından çalındığını gördüm.Bu hırsız blog BLOGCU isimini lekelemekte ve biz emek sahiplerini de mağdur durumda bırakmaktadır.
BLOG ADRESİNİN İPTALİNİ RİCA EDERİM.
Saygılar,kolay gelsin.
http://petarinmutfagi.blogcu.com/

SOFRAM dedi ki...

Canım , oğlunla hem hoş vakit geçirmişsiniz hem de ortaya böyle şirin ve güzel ekmekler çıkmış, ellerinize sağlık, afiyet şeker olsun, sevgilerimle...

Nurten dedi ki...

Çok şirinleeer :))) oğlunun ve senin ellerine sağlık

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

o minik elleri öperim ben ne güzelde yaparmış ALLAH nazarlardan korusun çokta şirin olmuşlar ellerine sağlık berkçim çok öpüyorum seni sevgiler canım

ikizlerinannesi dedi ki...

selam canim
oglusununda seninde ellerinize saglik dogru söylemek lazimsa onunkiler daha güzel olmus degilmi:)))
iyi bir hafta dilerim senecim öptüm

Cafe Gusto dedi ki...

Senem o Berkin'in ellerini yerim ben yer.Ne de güzel yapmış annesi ellerine sağlık.sevgiler...

Melek* dedi ki...

tübe tübe hamurun geldiği şekile bak:P

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

O hamuru yapan elleri yerim ben.Maşallah yaratıcılık gücü kuvvetli küçük adamın.Afiyetler olsun sizlere...

hdidem dedi ki...

canım ellerinize sağlık çok şeker olmuşlar eminim tadıda nefistir sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ay yerim yerim harika olmuş bunnar yaaaaa o minik ellerini ısırırım öperim ben....sevgilerimle afiyetler olsun canım

defneylebirlikte dedi ki...

çok şekerler..çocuklarım görse heme anne bize de yap derelrdi canım.dur belki yaparım.iyi geceler.eline sağlık..

Baharcicegi dedi ki...

berkin minik ellerine saglik,cok sirin olmus,oglan cocuklarinida mutfaga alistirmak lazim,hem onlar icin degisiklik olur,hemde emek verdigi icin kendi yapmis oldugu kurabiyleri büyük bir istahla yer.

klasiktatlar dedi ki...

Sevgili Berkin'i bu güzel hamur adam
çalışması için tebrik ediyorum.
Ayrıca, bundan sonraki çalışmaları
için de başarılar diliyorum. Bu konuda, mutlaka anneler teşvik edici
ve yol gösterici oluyorlar.Bu bakımdan
Berkin'in annesinide kutluyorum.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Senem cim seninde oğluşununda ellerine sağlık..Miss gibi olmuştur bu adamlar :))))
Öpüyorum çok..

Tijen dedi ki...

Severim ben o Berkin'in ellerini. Nasıl da güzel hamur yoğururmuş!

Tijen dedi ki...

Linklerimde kızılcık şurubu yokmuş, gecikme için özür diliyorum. Eklendi sonunda!

ZeYnEp dedi ki...

oğluşunuzun da sizin de ellerinize sağlık,nefis görünüyorlar:)
sevgiler

sofraozlemi dedi ki...

ayy ben bayıldım bunlara:)çok şirin olmuşlar.. her ikinizinde ellerine sağlık arkadaşım..sevgiler..

busem dedi ki...

Harika çörekler. Ellerin dert görmesin. Kendine iyi bak. Sağlıcakla kal.