26 Ocak 2008 Cumartesi

GELENEKSEL TATLILAR ETKINLIGI-ZERDE

http://binbircesni.blogspot.com/ Blogundan sevgili arkadasim Saliha bu etkinligin ev sahibesi.Ben de arkadasim icin etkinlige uygun olur diye zerde tarifi ile katiliyorum.Cok lezzetli ve benim sevdigim hafif bir tatli.Ben ona sari sütlac diyorum.Saliha arkadsima kolay gelsin diyorum ve tarifime geciyorum.
Tarif sofra dergisinden




Malzemeler:
yarim su bardagi pirinc
4-4,5 su bardagi su
1 corba kasigi nisasta (ben koymadim)
1 cay kasigi safran
2 su bardagi tozseker (benim icin 1 su bardagi yeterli oldu)
2 corba kasigi gülsuyu
kus üzümü,camfistigi ve nar taneleri
YAPILISI:
Pirincleri bol su ile yikayin,suyunu süzdükten sonra tencereye alin.Üzerine 2 su bardagi suyu ekledikten sonra kisik ateste arada karistirarak pirincler iyice yumusayincaya kadar kaynatin.
Pirincler yumusayinca 2-2,5 su bardagi sicak suyu ilave edin.Nisastayi cok az su ile ezin ve azar azar, sürekli karistirarak tencereye aktarin.(pirincle su fazla koyulastigi icin ben nisasta koymaya gerek duymadim) Safranida cok az su ile eritip ekleyin.Sekerini de koyun ve bir iki tasim daha kaynattiktan sonra ocaktan alin.Kaselere bosaltip,üzerlerine gülsuyu serpin ve camfistigi,üzüm ve nar taneleriyle süsleyin.Soguduktan sonra servis yapin.
AFIYET OLSUN!


17 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

Canım Senem,

ne güzel olmuş bu sarı sütlaç..

Ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgiler..

http://www.misssgibi.com

ezgi uğurlu dedi ki...

zerdeyi çok duydum senemcim ama hiç denememiştim.nefis görünüyor
ellerine saglık canım
sevgiler

htp://hunerlieller.net dedi ki...

selam..ben bu tatlıyı bir arkadaşta yemiştim..tadı süperdi...çok hafif ve lezetli..elinize saglık..iyi tatiller dilerim..sevgilerimle.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Dışarda yedim ama evde hiç yapmayı denemedim doğrusu.Enfes olmuş ellerine sağlık arkadaşım...

İyi hafta sonları canım öpt...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım Bursa da zerde,düğünlerin avzgeçilmez tatlısıdır,yemeklerde tatlı hep zerde olur.tadıda çok güzeldir.Ellerine sağlık

SEVGİYLE KAL

arzumcum dedi ki...

daha önce adını duyduğum ama hiç yemediğim bir lezzet.neler kaçırmışım meğer.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.mutlu hafta sonları dilerim.

Limonlu Kek dedi ki...

Ellerine sağlık, pek bi güzel duruyor sarı kız. Zerdeyi çok severim, aslında yapımı çok zor değil ama nedense hep sünnet mevlitlerinde yenir bizde, sonra da yapmak aklıma gelmez. Safran biraz pahalı olduğu için aynı rengi veren zerdeçal da kullanılabilir. Sevgiler...

defneylebirlikte dedi ki...

hiç tatmadım zerdeyi ama süper bir görüntü olmuş canım.inşallah bir gün denemek kısmet olur bana da..

Anneminkiziyim dedi ki...

canim ellerine saglik, zerdeyi hic yapmadim, degisik bir tad olsa gerek cok güzel görünüyor, sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

eline saglik cok nefis olmali
cok guzel gorunuyor sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Harika olmuş, nefiss görünüyor Senemcim..Ellerine sağlık..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

hiç denemediğim bir lezzet ama harika görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

guldenceninmutfagi dedi ki...

Tatli cok güzel olmus zerde ismiyle bir tatliylada ilk kez karsilastim sayende canim,eline saglik.
IYI GECELER.

cincinsfikirli dedi ki...

ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, tatlı sarışın da denebilir:))sevgiler.

pastacirapunsel dedi ki...

Ellerine sağlık, çok iştah açıcı görünüyor. Sütlü tatlılara oldum olası bayılırım zaten:))

Sevgiler.....

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

kızılcığım şurubum bu sarı dütlaç harika olmuş ellerine sağlık yeavrım şu kaseyi kimse almadan ben kapıp gidim buralardan:))) iyi pazarlar bebişim

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

CANIM SENDEN ACİL DESTEK BEKLİYORUM
http://petarinmutfagi.blogcu.com/6900651/
BURADA BENİM HAMURİŞİ FOTOĞRAFLARIM İZİNSİZ OLARAK YAYINLANIYOR!YORUM KISMINA TEPKİNİ YAZARSAN SEVİNİRİM!
KİMBİLİR DAHA HANGİLERİMİZİN FOTOĞRAF VEYA TARİFLERİ ÇALIMIŞTIR.
HENÜZ SİTENİN TAMAMINA BAKAMADIM SİNİRDEN.