31 Ocak 2008 Perşembe

ETLI PATATES YEMEGI


MALZEMELER:

600-700 gr patates
500 gr kusbasi et
1 adet kurusogan
2-3 yemek kasigi siviyag
1 yemek kasigi dolusu salca
bir cay kasigi kirmizi tozbiber
tuz ve su

YAPILISI:

Patatesleri soyup yikadiktan sonra yemeklik dograyin.Etleri de dogranmamissa kusbasi dograyin.Sogani da kücük kücük dograyip tencerede siviyag ile birlikte hafif pembelesinceye kadar kavurun.Etleri yikayip tencereye aktarin.Etler suyunu cekinceye kadar kisik ateste kavurun.Salcasini ve kirmizi biberi koyup iki üc dakika daha kavurun.Dogradiginiz patatesleri ekleyin ve kavurmaya devam edin.Üzerini iki parmak kadar gececek sekilde sicak su ekleyip tencerenin kapagini kapatip kaynamaya birakin.Etler ve patatesler yumusamaya baslayinca tuzunu koyup cam bir firin kabina veye tepsiye dökün ve 200 dereceli sicak firinda 15 dakika kadar daha pisirdikten sonra servis yapin.(Yemegi kaynatirken suyun miktari az geldiyse eger biraz kaynak su ekleyebilirsiniz.)

AFIYET OLSUN!

26 yorum:

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..eline saglık.nefis bir yemek olmuş..sevglerimle...

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

şu kuşbaşı et bir yemeğe girdi mi hele de azıcık yağlı ise o yemek 333 misli daha güzel oluyor di mi :P
Ellerine sağlık şekercim.

meleginmarifetleri dedi ki...

süper bir yemek bence öyle afilli değildir ama nefistir ellerine sağlık öptüm bay

dide dedi ki...

Çocukken hiç yemezdim,ama şimdi bayılıyorum böyle yemeklere. Yarın ki menüme koysam iyi olur. Ellerine sağlık. Mis gibi olmuş.

peynir hösmelimi dedi ki...

selamlar .ne tesadüf,bu gün bende yapmistim.ellerine saglik hoscakal.banada beklerim:)

peynir hösmelimi dedi ki...

selamlar .ne tesadüf,bu gün bende yapmistim.ellerine saglik hoscakal.banada beklerim:)

Baharcicegi dedi ki...

Benimde bugün ne pisirsem diye düsüncelere dalip ilk aklima gelen yemektir,hem lezzetli hemde doyurucu bir yemek, kiymaylada yapiyorum öylede hafif oluyor,nefis olmus canim eline saglik.

ezgi uğurlu dedi ki...

canım enfes görünüyor.bu tarz yemeklere bayılıyorum.ne kadarda iştah açıcı olmuş.ellerine saglık canımcım
sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Senemciim, hiç kuşbaşılı yapmadım patatesi, hep kıymalı yaptıydım :))) Dur bide böyle deniyem..Zira enfesssssss görünüyooo..
Çok öptüm güzel arkadaşım...

SOFRAM dedi ki...

Canım, bizimde severek yediğimiz yemeklerdendir patates, hele de çocuklar bayılırlar.Her zaman elimizin altında ama epeydir yapmadığımı farkettim, hatırlattığın iyi oldu canım. Seninki de çok güzel görünüyor, hele de suyu ne lezzetlidir, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

ilker'in mutfağı dedi ki...

ooo dumanı üstünde valla senemcim.nefis.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak dedi ki...

çok severim bu yemeği hele yanında yoğurtla nefis olur eline sağlık senemcim
öptüm

SevgiSeli40 dedi ki...

canim eline saglik en sevdigim yemek yanindada kuru sogan yeme yaninda yat derler eline saglik

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Yemeğin harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık...

Yaren dedi ki...

Ohh ne güzel vallahi.Cok severim patates yemegini.Annecim de cok güzeö yapar.Genelde onda yeriz.Kizilcigim benimm cok nefis yapmisin.Ellerine saglik canim arkadasim benim.Öptüm hayatim.

hatice dedi ki...

Canım ellerine sağlık, harika gözüküyor doyurucu ve besleyici bir yemek,..
sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Yemek harika görünüyor ellerinize sağlık, tabağı da pek şıkmış :))
Sevgiler...

Zeynep dedi ki...

ben hep kıymalı yapıyorum ama bu daha nefis görünüyor:))))
ellerinize kollarınıza sağlık.
sevgiler,öpücükler

Anneminkiziyim dedi ki...

Selamlar, ellerine saglik Senemcigim, harika olmus yemegin, sevgiler...

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'cim,
Karedşim vejeteryan olduğu için, uzuuun süredir patates yemeği yapıp yiyemedim:( Ama çoook canım çekti, bir ara yapayım bari:))

Ellerine sağlık canım,

Sevgiler....

Mutfak Havlusu dedi ki...

patates yemeği,et koysanız koymasanızda ben gene yerim nefis bir lezzet patates yemeği helede biraz rokada yanında yersiniz mmm nefis:))

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

ahah bayilirim etli patetes yemegine gecegece nasilda canim cekti anlatamam.
ellerine saglik canim sevgilerimi biraktim.

ikizlerinannesi dedi ki...

canisi selam
etli yemekler pek favorim degildir ama ellerine saglik ve bu yemek yerine ben su carsaf böregini komple yedim haberim olsun ellerine saglik canim enfes olmus ikiside sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Bende çok severim patates yemeğini..Fakat etli veya kıymalı yemediğim için tereyağlısını yaparım sık sık..Ellerine sağlık canım,çok nefis görünüyor..


Sevgiler..

darkprince dedi ki...

Biraz once denedim ve harika oldu tadi hala damagimda,tarif icin tesekkur ederim. :)

kizilciksurubu dedi ki...

Sevgili Darkprince, tarifimi denediginiz icin ben tesekkür ederim. Begendiginize de cok sevindim. Afiyet olsun.