15 Aralık 2007 Cumartesi

YE#29 BARBUNYA PILAKI





Bu ayki etkinligin konusu zeytinyaglilar.Böyle bir güzel konu sectigi icin http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/ dan,Aysel arkadasimiza cok
tesekkür ediyorum ve kolay gelsin diyorum.Ben de etkinlige barbunya pilakiyle katilmak istedim.Tarifim ise söyle:
Malzemeler:
250 gr (bir su bardagi kuru barbunya fasulyesi)
1 adet havuc
1 adet patates
1 adet domates
1 adet kurusogan
2 dis sarmisak
1 yemek silme yemek kasigi domates salcasi
3-4 su bardagi sicak su
1 seker kasigi tuz
2 seker kasigi tozseker
yarim cay bardagi zeytinyagi
Yapilisi:
Barbunya fasulyesini yikayip fazla yumusamayacak sekilde haslayin.Suyunu süzüp bir kenarda bekletin.Yemegi pisireceginiz tencerede yagi isitip kücük dogranmis sogani ve sarmisagi hafif kavurun.Kücük küp seklinde dogranmis havuclari da katip kavurmaya devam edin.Domatesin kabugunu soyup,cekirdeklerini de cikarttiktan sonra küp küp dograyip tencereye ilave ettikten sonra salcayi da koyup biraz daha kavurun. Sicak suyu,tuzu ve sekeri de ekleyin ve kaynamaya baslayinca fasulyeleri tencereye koyun,kisik ateste kapagi kapali olarak kaynatin.Yemegin pismesine yakin yine kücük küp seklinde dogranmis patatesi de katip patatesler yumusayincaya kadar biraz daha kaynatin ve ocagin altini kapatin.Ilik servis yapin.

28 yorum:

cafe gusto dedi ki...

İlk yorum bendeeeen.Senemciğim ellerine sağlık bayılırım bardunya pilakisine.Ellerine sağlık.Ayrıca haşhaşlı çöreklerine bayılıyorum.
sevgiler...

Kevser dedi ki...

Canim, barbunya'ya hic dayanamam bir cok insan gibi beni de yedirdikce yediren bir tat. Tabagin lezzetini anlatiyor zaten, ellerine saglik diyorum, etkinlige yakisan bir yemek hazirlamissin.

Selam ve sevgilerimle..

ikizlerinannesi dedi ki...

DAVETIYE

HOSGELNIZ

SEVGILI ARKADASLARIM
18.12.2007- 30.12.2007 tarihleri arasinda
PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGI 8
http://www.keskinlininmutfagi.blogcu.com// BEN DE
ARKADASLARIM ARAYA MÜBAREK KURBAN BAYRAM'ININ
GIRMEZI DOLAYISIYLE ETKINLIGIMIZ IKI HAFTA olarak düzenlenmistir
O YÜZDEN RAHAT OLUN
SAKIN COK YOGUNUZ BAYRAM VAR KATILAMAYIZ GIBI
DÜSÜNCELERE KAPILMAYIN ETKINLIGIMIZ
30.12.2007 gece saat 24.00de sona erecektir

SIZ SEVGILI ARKADASLARIMI,
KATILMAK ISTEYEN HERKESI ETKINLIGIMIZE
KATILMAYA DAVET EDIYORUM!!!
HEP BIRLIKTE COK GÜZEL TARIFLER KAZANDIRMIS
OLACAGIZ ETKINLIGIMIZE INSALLAH.
TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,TARIFINIZE
"PORSELEN DEMLIK CAY SAATLARI ETKINLIGI 8"
BASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA BENIM LINKIMI EKLEYEREK
TARIFINIZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA DUYURU BIRAKIRSANIZ,BEN
SIZE GERI DÖNÜP TARIFINIZI KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAGIM.


PORSELEN DEMLIK ÇAY SAATLERI TARIFLERI ETKINLIGI
http://nasibim.blogcu.com tarafindan hazirlanmistir
VE http://selmahlc.blogcu.com arkadasimizda yardimlarini esirgememektedir
banada böyle bir imkan verdikleri icin iki arkadasima da sonsuz tesekkürler

Aksamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanimlarla yapilan günlere,
Bes çayina gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

ARKADASLARIM ELIMDEN GELDIGINCE TÜM DOSTLARA DAVETIYE
ULASTIRACAGIM YALNIZ HERKESIN BLOGUNU TANIMADIGIM ICIN SIZLERDE
TANIDIGINIZ HERKESE SÖYLERSENIZ MEMNUN OLURUM TÜM BLOGCU;BLOGSPOT,
COM,NET ...... ve daha bilmedigim herkes davetlimdir

HADI BAKALIM EN GÜZEL TARIFLERIMIZI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRALIM
BAKALIM KIMLER DESTEK VERECEK BANA HERKESI BEKLIYORUM

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Barbunya ve zeytinyağlı nefisss arkadaşım ellerine sağlık...

disal dedi ki...

haşlayıp buzluğa atmıştım...

canım istediği anda yaparım diye...

işte istedi....

bi bakayım....pişireyimde yiyeyim...

ellerine sağlık....

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

nefis olmuş canım ellerine sağlık sevgiler iyi pazarlar

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhaba canim, ellerine saglik zeytinyagili barbunyan harika olmus, bende bayilirim zeytinyagili yiyeceklere, sevgiler...

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

elinize sağlık nefis olmuş,sevgiler,Hilal...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

yazın tazesi, kışın kurusu bıkmadan severek yediğimiz barbunya her mevsim sofralarımızın baş köşesinde etkinlik için çok güzel bir seçim ellerine sağlık canım güzel bir hafta diliyorum sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor ellerine sağlık.

Aşağıdaki postta yayımlanmış olanlar benim ilgimi daha çok çekti.Fasulye ve türevlerini hayatta yiyemeyenlerdenim..((
Afiyetler olsun..Sevgiler

nino dedi ki...

blog mansetten geldim ben seni yerim :DDDD

ellerine saglik nefis olmus

sevimin sayfasi dedi ki...

cok lezzetli olmus
barbunyaya hic hayir demem
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Senemim, kızılcık şurubum,

ellerine sağlık.

zeytinyağlı diyince ilk üçte barbunya fasülye gelir :)

nefis olmuş...

ellerine sağlık
sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

meleginmarifetleri dedi ki...

Senemcim barbunya pilaki haa offff nefis olmuş ellerine sağlık etkinlikte başarılar dilerim hoşçakal öptüm baay

www.guldencehobi.blogcu.com/ dedi ki...

Harika olmus canim,bende zeytinyagli fasulyeyi bu sekilde yapiyorum.
Harika ötesi olmus,afiyetler olsun canim.
Özlettin nerelerdesin:)))

Baharcicegi dedi ki...

barbunya nefis görünüyor,hem hafif hemde cok lezzetli eline saglik senemcim.
Sicacik saglikli bir hafta dilerim

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

barbunyaya hayır demem doğrsus ellerine sağlık şekercim...sevgilerimle

melisa dedi ki...

eline sağlık en çok sevdiğim zeytinyağlılar sıralamasında ilk üçtedir barbunya çok severim
yanındada balık olsa fena olmaz hani:)
canım ziyaretin için teşekkürler
sevgilerimle
www.mutfaknotlari.com

daimamutfak dedi ki...

Başlığı görünce kızılcık şurubu olsada içsek diyerek bloga geldim..sevgiler..blog çok güzel..

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Bayılırım zeytinyağlı barbunyaya, ellerinize sağlık...

SevgiSeli40 dedi ki...

merhaba senemcigim kisin baklagillerdenen güzellerinden barbunyayi yapmisin cok güzel olmus eline saglik canim

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Mmm bayılırım bayılırım..
Ellerine sağlık
Sevgiler....

Rabia dedi ki...

Barbunyayı görünce aklıma geçenlerde yapamadığım ve çöpe giden pilaki aklıma geldi. Sizinki ne kadar da güzel olmuş. Tam yapmak istediğim gibi. Bir sonrakini yapabileceğim sanki. :)
Ellerinize sağlık.

Betül dedi ki...

Sevgili Senem,

Ziyaretin için çok teşekkür ederim.
Barbunta da diğer yemekler de hepsi çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Yaren dedi ki...

Cok nefiss görünüyor,ellerine saglik,afiyet olsun.Iyi bir hafta diliyorum.

Lezzet Gemisi dedi ki...

NERDEYSE KIZIMIN DOĞUMUNA SEBEP OLAN YEMEK DİYEBİLİRİM BARBUNYA İÇİN. :))) HAMİLELİĞİMİN SON SAFHASINDA AKŞAM YEMEĞİNDE YEDİM. GAZ SANCISI SANDIĞIM SANCI MEĞER DOĞUM SANCIMMIŞ. :=D VELHASIL, HAYATIMDA ANISI OLAN TEK YEMEKTİR. O GÜNLERİ YAD ETTİM SAYENDE. TEŞEKKÜRLER VE ELLERİNE SAĞLIK CANIMMM. SANA SAĞLIKLI, HUZURLU, MUTLU BİR HAFTA DİLİYORUM. ŞİMDİDEN KURBAN BAYRAMINI KUTLARIM CANIM. SEVGİLER.

Ayşegül dedi ki...

canım çok geçmiş olsun...umarım daha iyisinizdir..
barbunya pilakiyi çok severim..
ellerine sağlık..

DENİZSEFASI dedi ki...

PİLAKİYİ ÇOK SEVERİM, ELLERİNE SAĞLIK, HİÇ PATATESLİ YAPMAMIŞTIM, BİR ARA DENEYEYİM BAKALIM.
SEVGİLER...