30 Aralık 2007 Pazar

MANTI








MALZEMELER:
2 yumurta
1 cay bardagi hafif ilik su
2 su bardagi tepeleme un
1 cay kasigi tuz
1 yemek kasigi siviyag
Ici icin:
150 gr kadar kiyma
1 adet kurusogan
2 yemek kasigi su
tuz ve karabibet
Ayrica:
1 kase yogurt
1-2 dis sarmisak
1 yemek kasigi tereyagi
kirmizibiber,tuz
YAPILISI:
Hamur malzemelerinden bir hamur yogurun.Kulak memesinden cok daha sert bir hamur olmasi lazim.(6-7 dak. kadar yogurun) Hamuru üzeri örtülü olarak 20 dakika kadar dinlendirin.Diger tarafta sogani rendeleyin ve icine kiymayi,iki kasik suyu,tuz ve karabiberi katip karistirin. Sonra,hamuru hazir yufkadan biraz daha kalinlikta acin.Karelere kesip üzerlerine kiymali harctan koyup, resimde görüldügü gibi veya istediginiz sekil verin.Büyükce bir tencereye su koyup kaynatin.Su kaynadiktan sonra tuz ve bir,iki kasik siviyag koyun.Mantilarin hepsini birlikte tencereye koyup,15-20 dakika kadar pisirin.Tel süzgecle alip servis tabagina koyun.Bir tavada tereyagini kirmizi biberle birlikte kizdirin.Yogurda, dövülmüs sarmisak ve tuzu koyup hafif cirpin.Servis tabagindaki mantilarin üzerine yogurdu ve onun üzerine de tereyagini döküp servis yapin.
AFIYET OLSUN!








44 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offf mantıya bayılırım sevmeyende yoktur heralde muhteşemm ellerine sağlık canım..,
Her yeniyıl bir başka güzel.. 2008 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun....sevgiler

banu gökşin dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olmus cok severim bende arada yaparım .

2008 yılı sağlık, mutluluk ve basarı getirsin. sevgilerimle...

http://defnehobi.blogcu.com/ dedi ki...

mantıya asla hayır diyemem.sizinkiler de enfes görünüyolar.elinize sağlık.mutlu yıllar...

füsun dedi ki...

mantılar nefis olmuş ellerine sağlık canım mutlu yıllar

sevimin sayfasi dedi ki...

aaaa olmas ki
manti yapmisin benim tabagim nerde???
isterim!!!
ellerine saglik
mutlu yillar canim

Adsız dedi ki...

Yeni yılın sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim.Tüm dostların yeni yılı kutlu olsun...:))
Kucak dolusu sevgiler,

www.yenitadlar.blogcu.com

yesildomates dedi ki...

canım yaa sen negüzel bir yapmışsın..rejim yapan birisi olarak..şuan bittiğim andır...:(
offf offf pek severim mantıyı..sende ne güzel yapmışsın arkadaşım...ellerine sağlık..


canım yeni yılın sağlık,mutluluk ve huzur getirmesi dileğiyle...öpüyorum...

Dilekk dedi ki...

* Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

Thesuuur dedi ki...

Cok kötüsüüüünnnn,bu güzelim mantiyi bensiz nasil yersiniz yaaa...Vallahi küstüm.

2008 yilinin sana ve sevdiklerine sans getirmesi dilegiyle,sevgiler...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

valla ben mantıya hayır demem...olsada yemem demem..rejim mejim tanımam mantı söz konusu olduğunda:))) ellerine sağlıkkk gece gece nefsüm çektü...sevgilerimle...iyi seneler diliyorum

Kevser dedi ki...

2007 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2008 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık canım..

Her yeni yıl,yeni tazelenen umutların,çoğaln sevgilerin habercisidir.2008 Yılıda böyle hep güzel olsun.Sana,ailene ve tüm sevdiklerine MUTLU YILLAR diliyorum...Hep mutlu kalın..

Sevgilerimle

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Sevgi bestesinin tınılarını tüm insanların yüreğinde hissedeceği, hüzünlerinizin dostluklarla silineceği, ümitlerinizin hiç bitmeyeceği, sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir yılı sevdiklerinizle birlikte geçirmeniz dileğiyle. 2008 yılı size sağlık, mutluluk, başarı ve bol kazanç getirsin! Neşe dolu bir yıl geçirmeniz dilegimle!

hatice dedi ki...

MANTI MUHTEŞEM ELLERİNE SAĞLIK...

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

Saat sabahın beşi ve ben enayi gibi yeni yılını kutlamaya aç karnına geldim :)))
ahhhhhhhh hayatta en sevdiğim 2 yemekten biri karşımda nasıl da canım istedi sabah sabah :(
neyse başa gelen çekilir bu saatte blog gezmesi mi olurmuş :)
ellerine sağlık canım....
Yeni yılını tüm kalbimle kutluyorum!
Sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Yeni yilinizi kutluyor, daha nice guzel ve saglikli yillara hep birlikte diyorum.

Yeni yiliniz kutlu ve mutlu olsun.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Ayrica ellerine saglik, harika olmus...

Muhteremle Afiyetle dedi ki...

Canım,
Yeni yılını en içten dileklerimle kutlar,ailenle birlikte sağlıklı ve huzurlu bir yıl geçirmenizi dilerim.
Mantı müthiş görünüyor,hele kapatma şeklin çok şık,ellerine sağlık.

daimamutfak dedi ki...

çok nefis olmuş. afiyet olsun..mutlu huzurlu yıllar..sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhabalar... muhteşem. Mantı ve içli köfte bence mutfakta ulaşılan son noktadır :) Bunları becerenin önünde eğilinir :)

Ellerinize sağlık.

betül
meyvesepeti.blogcu.com

Neslihan dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte, yeni ve mutlu başlangıçların olduğu sağlıkla, huzurla, sevgiyle geçecek bir yeniyıl dilerim
Sevgilerimle

Lezzet Gemisi dedi ki...

Bir mantı kokusu aldım sanki. Tabağımı kapıp geldim. :)) Ellerine sağlık canım. Harika olmuşş.

Sevgi bestesinin tınılarını tüm insanların yüreğinde hissedeceği, hüzünlerinizin dostluklarla silineceği, ümitlerinizin hiç bitmeyeceği, sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir yılı sevdiklerinizle birlikte geçirmeniz dileğiyle... MUTLU YILLAR.

Rabia dedi ki...

Şuan çok acıkmış vaziyetteyim. Ne çok isterdim şu görüntünün gerçek olmasını şimdi. Mutlu seneler diliyorum. Sevgiler.

http://defnehobi.blogcu.com/ dedi ki...

GÖZLERİNDE IŞILTI DUDAKLARINDA GÜLÜMSEME, YÜREĞİNDEKİ SEVGİ DAMLACIKLARI EKSİK OLMASIN. YARINLARIN MUTLU, YENİ YILIN KUTLU OLSUN...

NESRIN dedi ki...

Mutlu yillar........

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar...

sofraozlemi dedi ki...

canım sana hem hayırlı seneler dilemeğe geldim hemde bu süper lezzet için ellrine sağlık demeğe:)
sevgilerimle...

http://guldencehobi.blogcu.com/ dedi ki...

Canimmmm:)))
Bu ne kadar muntazam yapilmis bir manti olmus eline saglik.
Süpersin vallahi.
Tatilde kilolari depoladim ama mantina hayir diyemeyecegim vallahi.
Olsada yeseydim simdi:)))
MUTLU YILLAR SEKERIM.

ceyt dedi ki...

ellerine sağlık canım mantın harika olmuş.
sevdiklerinle beraber sağlıklı mutlu huzur dolu yeni bir yıl diliyorum canım.
sevgiler

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

mantıyı kım sevmez acaba?varmıdırki?
ellerıne saglık canım...
sevgılerımle...
etkınlıgıme katılımınıda beklıyorum tamam mı?

Sonja dedi ki...

Yeni Yılda tüm umutlarınızin gerceklesmesi ve saglıklı, mutlu, huzur ve barıs dolu bir Yeni Yıl diliyorum... Mutlu Yıllar!

Feyza Fidan dedi ki...

Merhaba, sitemde sizi ağırlamaktan mutluluk duydum :)) Sık sık bekliyorum..
Sevgiler,

*Bu arada mutlu seneler

camay dedi ki...

Canim mutlu seneler olsun hepimize ins.bu arada mantin mukemmel gorunuyor ellerine saglik..

lezzetlilerim dedi ki...

Seninde yeni yılın kutlu olsun canım. Ayrıca mantında nefis görünüyor. Ellerine sağlık. SEVGİLER

kesmeşeker dedi ki...

Size de iyi seneler, mutlu yıllar:))

hdidem dedi ki...

mantıııııı bayılırım sevmem diyende varmıdır aceba çook güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Mantıya bir türlü alışamadım, çok ağır geliyor bana, fazla yiyemiyorum ama, harikaaa olmuş yaaa, görüntüsü muhteşem ellerinize sağlık...Yeni yılınız kutlu olsun, mutlu yıllar, nice seneler...

disal dedi ki...

of of....katlama şekli değişik gibi sanki....

harika bir görüntü..inşallah birgün bende beceririm....

Aysel dedi ki...

Mutlu Yıllar. 2008'de mutluluk hep sizinle olsun...

SOFRAM dedi ki...

Canım mutlu, huzurlu, güzel, gönlünce bir yıl diliyorum...Mantılar da harika görünüyor, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar, manti harika olmus ellerinize saglik. Sizlere ve ailenize saglikli ve huzurlu, bir okadarda mutlu nice yillar dilerim, sevgiler...

Ayşegül dedi ki...

hıımmm.. nası güzel görünüyoar tam da yemek saati :))

yeni yılını da kutluyorum canım.. mutlu seneler..

PINAR dedi ki...

tam da yemek zamanı, olsa da yesek.
ellerinize sağlık.

Tijen dedi ki...

Ben de mantı isteriiiim........
Çok severim ama etli yiyemem. Bana da etsizini yapalım mı?

PASTAlila dedi ki...

Ev mantısınada kimse hayır diyemez sanırım. en yakın zamanda üşenmesemde yapsam :). Eline sağlık.