7 Aralık 2007 Cuma

BEZE

Gecen gün pasta yaptigimda geriye kalan yumurta aklarini degerlendirmek icin Gül ablanin sayfasinda görüp denemistim bu bezeleri.Cok lezzetli oldular,ama ben pek güzel sekil veremedigimden görünüsleri Gül ablaninkiler kadar güzel olmadilar.Tarife bakmak icin asagidaki linki tiklayabilirsiniz:

http://dogada.blogspot.com/2007/08/3-yumurta-ak-3-ay-barda-eker-1-fiske.html

Orijinal tarifi ise canim arkadasim http://sevilcedeninciler.blogcu.com/ da bulabilirsiniz.

Malzemeler:
3 yumurta aki
3 cay bardagi tozseker
1 fiske tuz

Yapilisi:
Derin bir tencereye yumurta aklari konulur.(aklara sarilarin karistirilmamasina dikkat edilir)
Seker ve bir fiske tuz atilip cok kisik atesin üzerinde ilk önce mikserin en düsük ayari,daha sonra yüksek ayarinda devamli kar haline gelene kadar yaklasik 12 dakika cirpilir.Eger kasik ters cevrildiginde dökülmemesi gerekiyor.Tepsiye firin kagidi serilip krema sikacaginin icine doldurulup sekiller verilir.Firin sogukken tepsiyi koyup,100-110 derecede 20 dakika kadar pisirdikten sonra firin kapatilarak bezeler soguyana kadar icerde tutulur. (Ben de Gül abla gibi bir kismina gida boyasi kattim.Ben sivi gida boyasindan 2-3 damla ekledim)

23 yorum:

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Ben bezeye bayılırım bir kez denedim düşüremedim.Galiba püf noktalarını uygulamadığımdan olmamış.Seninkilere bayıldım ellerine sağlık arkadaşım...

Aynur dedi ki...

Bende deniyecegim artik bunlardan yaw dayanamayacagim:)) Elinize saglik seklide gayet guzel neyi varki daha desenli :)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Serpil ÇAĞLAYAN dedi ki...

Tadını bilemiyorum ama görüntüleri pastanelrde satılanlardan hiç farklı değil, bence kendine haksızlık etmişssin. Ellerine sağlık.Banada beklerim...:))))

Serpil ÇAĞLAYAN dedi ki...

Tadını bilemiyorum ama görüntüleri pastanelrde satılanlardan hiç farklı değil, bence kendine haksızlık etmişssin. Ellerine sağlık.Banada beklerim...:))))

Calimero Mutfakta dedi ki...

himm. bayilirim beze ye.. sekilleri de gayet basarili olmus.. ellerine saglik..

Lezzet Gemisi dedi ki...

BENCE GAYET GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR CANIM. ELLERİNE SAĞLIK. HATTA GİDERKEN Bİ TANE DE PEMBELERDEN KIZIM İÇİN ALDIM HABERİN OLSUN. :)))

sofraozlemi dedi ki...

haksızlık var burda:)
görüntüleride hazırlar gibi olmuş valla..harika ben bayıldım..nefis..kıtır kutur çok severim ama benim fırınım hızlı pişirdiği içinde hiç bir zaman tutturamam..:)
ellerinize sağlık..
sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Seninlilerde cok güzel olmus kar gibi beyaz,elimi uzatip alasim geldi,eline saglik canim

cafe gusto dedi ki...

Senemciğim çok güzel olmuş bence kendine haksızlık etme.Ellerine sağlık.sevgiler...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

canım ellerine sağlık çokta güzel olmuşlar benimkilerden hiç bir farkı yok ben çok beğendim çok şeker ler sevgilerimle canım hayırlı geceler

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus, ellerine saglik.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Yaren dedi ki...

Cocuklugumdaki tatlilar bunlar.Evimizin hemen yakininda bir pastane vardi cok az cesidi bulunan.Cocuk köseside vardi.Hergün ugrar alirdik arkadaslarimizla.Artik pek rastlanmadigi icin,hep beni cocukluguma götürür görünce.Ellerine saglik.Iyi hafta sonlari diliyorum

hatice dedi ki...

Senem'ciğim harika olmuşlar ellerine emeğine sağlık..sevgiler..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

şekilleri gayet güzel olmuş renklerde muhteşem ellerine sağlık canım sevgiler:)

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

canim bezelerin cok guzel olmus ellerine saglik bende ilk sevilceden incilerden arkadasimdan almistim nekadar denemistim bilemezsin ama ondan aldigim tarifle birde puf noktalari varmis dikkatli uyguladim cok nefi oldu.
canim gul arkadasimda cok guzel yapmis ellerine saglik.
sevgilerimi biraktim.

ikizlerinannesi dedi ki...

senemcim
bezeler harika canim ellerine saglik bende cok yapmak istiyorum ama cesaret etip hic denemdeim yumurta aklarini degerlendirmek icin harika canim sevgiler öptüm iyi pazarlar

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

bende aynı bu tarifle yapıyorum herzaman bezeyi ellerine sağlık arkadaşımmm sevgilerimle

SevgiSeli40 dedi ki...

merhaba canim bezelerin cok güzel olmus bende gülün tarifini aldim ama bir türlü ona firsat gelmedi bende deneyeyim ilk firsata ,eline saglik canim

sevimin sayfasi dedi ki...

cok güzel olmuslar
bayildim
ellerine saglik

DENİZSEFASI dedi ki...

güzel görünüyor gerçekten, ellerine sağlık

Ata sofrası dedi ki...

şekilleri çok güzel olmuşşşş bencee.ellerine sağlık.

banu gökşin dedi ki...

canım merhaba,
nefıs olmuş. ellerıne saglık. gökşin cok sever bende. sevgılerımle...

Muhteremle Afiyetle dedi ki...

Merhaba Canım,
Ellerine sağlık,bezeler nefis olmuş.
Renkleri de çok güzel ve parlak görünüyor.