26 Aralık 2007 Çarşamba

BAYRAM TATLILARIM MIDYE TATLISI VE BAKLAVA



Bu bayram iki cesit tatli yaptim.Biri midye tatlisi,digeri de hazir yufkadan baklava.Bayramdan evvel daha yeni hastaliktan kalktigim icin,pek öyle elde acma baklavayla ugrasmak icin ne hevesim, ne de kuvvetim vardi.Ben de bu yüzden ne zamandan beri denemek istedigim midye tatlisini yaptim.Oktay Usta'nin blogundan aldim tarifi.Tadi görünüs olarak güzel ve degisik bir tatli.Lezzet olarak, ben mayalandirmayi fazla uzun sürdürdügümden olacak sanirim,yerken eksi tat agzimda olustu,ama eger siz denerseniz,mayalandirmaya fazla uzun birakmayin derim.Ben gelecek sefer sanirim,kabartma tozu ile deneyecegim,böyle belki daha cok hosuma gider..(Yalniz,Oktay ustanin tarifinde takildigim sey oldu,malzemelerde yasmaya,yapilisinda ise kabartma tozu yaziyordu)Diger tatli da,yaz tatilinde Türkiye'den alip getirdigim hazir baklava yufkasindan denedigim baklava.Ben paketin yarisini kullanip findikli yaptim.Ev yapimi baklavanin yerini tutmasa da tadi fena olmadi.Baklavayi paketin üzerindeki tarife göre yaptim.Eger isteyen olursa seve seve yazarim.Midye tatlsisnin tarifi ise söyle;
Malzemeler:
1 yumurta
yarim paket yasmaya
1 çay b. sıvıyağ
1 çay bardagi süt
1 fiske tuz
alabildiği kadar un
Ici icin:
1 su bardagi cekilmis ceviz
Serbeti icin:
3 su bardagi tozseker
4 su bardagi su
yarim limon suyu
Ayrica;nisasta,1-2 yemek kasigi tereyagi
Yapilisi:
Ilik sütün icinde maya eritilir.Yumurta ve siviyag ile tuz da katilip karistirilir.Un da azar azar eklenerek kulak memesi yumusakliginda bir hamur yapilir.Hamur,5 dakika kadar dinlendikten sonra 8-10 bezeye bölünür.Bezeler tabak büyüklügünde acilir.Daha sonra aralarina nisasta serpilip üstüste konularak hepsi birlikte tepsi büyüklügünde acilir.Acilan hamur sıkıca sarilip rulo haline getirilir.Rulo yapilan yufka,birer parmak arayla dilimlere kesilir.Kesilen dilimler yan yatirilip,cay tabagi büyüklügünde acilir,(ben burada dilimleri avuc icinde bastirdim) icine ceviz konularak kapatilir.Yaglanmis tepsiye dizilir ve üstlerine eritilmis tereyagi sürülür.Önceden isitilmis,180-190 dereceli firinda pisirilir.Serbet hazirlanip sogutulur,firindan cikan sicak tatlinin üzerine soguk serbet dökülüp,serbetini cektikten sonra servis yapilir.
AFIYET OLSUN!
Not: Gecen haftadan beri blogcudaki adresime sifrem kabul edilmediginden,sayfama hic bir sey ekleyemiyorum.Oradaki problem insallah hallolana kadar sadece bu blogumda tariflerimi yayinlayabilecegim.

21 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

canim gecmis olsun sifalar dilerim,hasta hasta yinede nefis tatlilar yapmissin eline saglik.
Sicaik bir hafta dilerim

Betül dedi ki...

Senem'ciğim,

Gül tatlısı ne güzel olmuş, ellerine sağlık. Tarifi ödünç aldım, teşekkürler.
Sevgilerimle.

disal dedi ki...

bende ismini arıyordum..demek midye tatlısıymış.....
senin damak tadın ne derse o..deneyecektim ama şimdi biraz kararsız kaldım.....yapmam o zaman...

ellerine sağlık....görüntüleri güzel ama.....
öptüm canım....

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

kızılcığım şurubum bu ne böylee hamur tatlısıııı pek güzel görünüyorr ellerine sağlık..sevgilerimle

Selma dedi ki...

Canim Senem ablacim ellerine saglik..umarim simdi kendini iyi hisediyorsundur gecmis olsun...bayramda o kadar tatli yedimki senin kinide yerim simdi nefis gorunuyor...bloguma yorum yazmissin cok sevindim cok tesekkur ederim..sana butun guzellikleri iceren bir 2008 yil gecirmeni diliyorum saglicakla kal optmm..

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Tatlılar nefis görünüyor,ellerine sağlık.


Bayramda görümcem de yapmış midye tatlısını ama çok lezzetliydi.


sevgiler...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bayran tatlıları nefis olmuş.Ellerine sağlık canım...

pastacirapunsel dedi ki...

Midye tatlısına bayıldım, tarifi de çalmak:)) isterim. Yeni yılın hemen ardından deneneceklerin ilk sıralarına girdi:))
Ellerinize sağlık,
Sevgiler.....

kitchensweetkitchen dedi ki...

Tatlılar çok güzel.Elinize sağlık.

nino dedi ki...

ellerine saglik canim

nino dedi ki...

ellerine saglik canim

SERPİL ÇELİKKAYA dedi ki...

Off off Senemciğim 2 çeşit tatlı maaşallah.Peki nasıl zayıf kalabiliyorsun merak ettim doğrusu.Ellerine sağlık.sevgiler...

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

senem'cim
ben de hep niyetlendim bu midye tatlısına ama bir türlü başına geçemedim. ben de yemek.namenin aralık sayısında görüp özenmiştim.inşallah bi gün yaparım.
ama senin eline sağlık güzel görünüyor.

Lezzet Gemisi dedi ki...

Hamarat arkadaşımı bir tatlı kesmemiş, iki tatlı birden yapmış valla. :)) Ellerine sağlık canım. Yiyenlere afiyet şeker olsun.

HAYIRLI CUMALAR, BEREKETLİ SOFRALAR DİLERİM CANIM, SEVGİLER.

cin(s)fikirli dedi ki...

şekerim bayramı sağlam mutlu geçirdin umarım..niye bayramda sana gelmedik ki,,,şu tatlıya bak..süper, ellerine sağlık..ben de taşındım bu tarafa...görüşmek üzere..

meleginmarifetleri dedi ki...

offf ellerine sağlık senemcim neler neler yapmışsın öptüm canım mutlu yıllar dilerim baay

yesildomates dedi ki...

canım her iki tatlından çok güzel görünüyo..ellerine sağlık..midye tatlısının ben böreğini yapıyorum..çok lezzetli oluyor denemeni tavsiye ederim..
öpüyorum..sevgiyle kal..

sevimin sayfasi dedi ki...

döktürmüsün...
nefis olmuslar
ellerine saglik

elmaşekeri dedi ki...

Şeker gibi tatlı, masal gibi güzel bir yıl diliyorum..

sefertasi dedi ki...

selam canım,
tatlı şahane görünüyor,ellerine sağlık
Yeni yılın sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim.Tüm dostların yeni yılı kutlu olsun...:))
Kucak dolusu sevgiler, öpücükler

Adsız dedi ki...

You could easily be making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat cpa[/URL], Don’t feel silly if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses little-known or misunderstood ways to build an income online.