16 Kasım 2007 Cuma

MEVSIMIN ILK KARI VE KOLAY KURABIYE






Dün mevsimin iilk karina kavustuk.Ben kari cok sevdigimden ne zaman yagsa cocuklar gibi sevinirim.Hele o lapa lapa yagisini iceriden seyretmesini,hatta yagarken altinda yürümesini cok severim.Gündüz kar yagisinin verdigi hafif karanligi ama gece yagisi sirasindaki o aydinligi ve gökyüzünün pespembe görünmesini severim.Bir de kar yagdigi zaman sevdigim seylerden bir tanesi de kurabiye veya pasta yapmak..Her kar yagdigi zaman mutlaka bu tür yiyecekler yapmaya calisiyorum ve tabiiki vaktim oldugu sürece.





Bu sefer de gördügünüz kurabiyeleri yaptim.Yemek tariflerini karistirirken bir kagida not ettigim anne kurabiyesi adi altindaki kurabiyeleri denedim.Ama tarifi nereden aldigimi yazmamisim tarifin yazili oldugu kagida.Internette de arastirdim belki bulurum ayni tarifi diye ama bulamadim.Cok isim oldugundan da ugrastirici olmayan bir kurabiye yapmak istedigimden bu tarif iyi oldu.Biz cocukken annem de bize bu kurabiyelere benzerleri yapiyordu ama tabiiki annemin yaptigi kurabiyeler daha güzeldiler.(tabiiki insanin annesinin yaptigi seyler nedense hep daha güzel olur,öyle degil mi)Yapimi cok basit ve sanirim bir cogunuz yapiyordur.Azicik mal

zemeden de bir tepsi kadar kurabiye cikiyor.

Malzemeler:

1 cay bardagi siviyag

1 cay bardagi yogurt

1 yumurta

1,5-2 cay bardagi tozseker

1 cay kasigi karbonat

aldigi kadar un

Yapilisi:

Bütün malzemeleri karistirip,kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun.Hamurun cok sert olmamasinda fayda var.Sonra bu hamurdan cevizden biraz daha büyük parcalar kopartip,elinizle yuvarlayip,hafif bastirarak yaglanmis veya kagit serilmis tepsiye dizin.180 derecede önceden isitilmis firinda üzerleri pembelesinceye kadar pisirin.

Taysiyem,kurabiyelerin firindan ilk ciktiklari zaman hafif kitir olduklarindan,üzeri örtülüp bir gece bekletilip tüketilirse daha güzel oluyorlar.

Afiyet olsun!

20 yorum:

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

kar yağsın kar yağsın kurabiyeler çok güzel ellerine sağlık

zerrin - misss dedi ki...

Canımm,

seninde yeni siten hayırlı olsun :)

ben de kar yağışını severim. ama temiz olmalı. İstanbul karını hiç sevmem.. :) Gördüğün gibi karda ayırıyorum :)))

Bolu'da kar yağışı güzeldir.. :))

anne kurabiyeleride nefis..

ellerinize sağlık

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Camda oturupta lapa lapa yağarken seyretmeyi severim.Elimde bir fincan kahve tabi yanında da Anne kurabiyeleri ne güzel olurdu.Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş kurabiyelerin...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

sıcacık sobanın yanında dışarda lapa lapa kar yağarken bu nefis kurabiyelerin yanında sıcacık demli bir çay bundan güzel mutluluk olurmu ellerine sağlık canım sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Burdada yagdi lapa lapa ama ertesi günü eridi.karin beyazligi temizligi huzuru yansitir bana,karda ormanda yürümek agaclarin üzrini gelinlik gibi örten kari görmek cok güzel bir duygu.bende kisin kestane severim vede yaptim zaten.Kurabiyelerin nefis olmus eline saglik senemcim

meleginmarifetleri dedi ki...

canım harika olmuşlar ama ben daha çok kar resmine bayıldım ne güzel sizde yağmış bizim buralarda kara hasretiz inşallah bu yıl yağar iyi hafta sonları diliyorum canım hoşçakal

kizilciksurubu dedi ki...

Yesimcim cok tesekkür ederim.

Zerrincim haklisin,Istanbul'a kar yagdiginda havadaki pislikler karla birlikte asagiya yagiyor.Ben de Bolu'nun karini tahmin edebiliyorum.Tesekkür ederim canim.

Gönülüncelezzetler cok tesekkür ediyorum.

Gül ablacim cok tesekkür ediyorum.

Bahar cicegi tesekkür ederim.Ben de kislari hele bir de soguk havalarda kestane yemesini cok severim.

kizilciksurubu dedi ki...

Melek cok tesekkür ederim canim.Insallah sizin oralarda da kar yagar.Gecen sene biz de burada dogru düzgün kar görememistik.Bu sene sanirim iyi bir kis olacak.

ayse26 dedi ki...

MERHABA BENDE KARI SEVERİM AMA SICAK BİR MEKANDAYSAM ÇÜNKÜ ÇOK ÜŞÜRÜM
KURABİYELERDE NEFİS OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK

ceyt dedi ki...

uğramayalı ne güzel şeyler yapmışsın.ellerine sağlık canım.kurabiyelerinde nefiss görünüyor.kar ı bende çok seviyorum.artık eskisi gibi çok yağmıyor buralarda.eskiden çok yağardı üstüste yağdığından aylarca kar kalkmazdı. buzlar sarkıt olurdu tavanlarda.o günlerde bambaşkaydı özlüyorum doğrusu.
sevgiler

SevgiSeli40 dedi ki...

iyi aksamlar canim sende benim gibi bu kurabiye anne kurabiyesi demissin bende bu tarife enne kurabiyesi derim cünkü annem bundan baska kurabiye bilmezdi,cok güzel görünüyorlar eline saglik yiyenlerede afiyet olsun
sevgiler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm canım
kar yağarken sıcacık çayın yanında bu karabiyelerde nefis olur valla ellerine sağlık canım öpüyorum:)

banu gökşin dedi ki...

neguzel buralarada yağsa keske cok severim. kurabiyelerde nefis görunuyor. yanına cay ve kar izleyerek keyif yap. :) sevgilerimle...

hobimakinası dedi ki...

selam arkadaşım yorumuna çok teşekkürler,pazar pazar ne yapsam şöyle kolayından derken senin bu tarif hem çok kolay hemde leziz görünüyor mutlaka deneyeceğim,ellerine sağlık,kar keşke buralara da yağsa şöyle bembeyaz ışıl ışıl,hayırlı pazarlar,sevgiler

yesildomates dedi ki...

ayyy imrendim valla sana...ne güzel de camın kenarında elinde sıcacık kahven ve yaptığın miss gibi kurabiyeler ve karşında lapa lapa yağan kar......değme keyfimize ...
öpüyorum...

Hatice dedi ki...

Merhaba Senem, ne güzel anlatmışsın karı, ben de çok severim:)
kurabiyeler de nefis görünüyor, ellerine sağlık...
sevgiler...

Selma dedi ki...

Sevgili Senem ablacim ellerine saglik kurabiyelerin yapimida ustelik kolay denemek lazim..
Ne guzel sen karin tadini cikart keske Hollandaya'da kar yagsa..
Ve tabi dogum gunum icin yazmis oldugun o guzel yorumun icin coook tekkur ederim guzel bir hafta gecirmen dileyiyle sevgiler..

Lezzet Gemisi dedi ki...

Benim annemin de buna benzer bir kurabiye tarifi var. Sanırım bütün anneler bu tarifi biliyor ki, adı da anne kurabiyesi olmuş. :)))Ellerine sağlık. Dilerim güzelim kar manzarasını görmek bize de nasip olur. :)) Sevgiler...

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhaba canim kurabiyeler nefis olmus ellerine saglik. Ooooo oralara kar yagmis, maslallah bizim burda da buz gibi hava var insallah kar yagmaz diyorum. Ben sogugu cok sevmem, kar güzel ama getirdiyi bir sürü problemler oluyor, burya bir kar topu atarsin artik, sevgiler...

kitchensweetkitchen dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyorlar.Ben de bugün kurabiye yaptım:)Yarın yayınlarım inşallah.