9 Kasım 2007 Cuma

CICEK EKMEK

Bir internet sitesinden buldugum bir tarif.Denedim ve hosumuza gitti.Tabiiki hafif degisiklikler de yaptim.

Malzemeler:

1 su bardagi iliktan biraz daha sicak su
yarim su bardagi süt (ben ayrica kattim,orijinalinde yoktu)
2 tatli kurumaya(ben yarim paket yas maya kullandim)
1 tatli kasigi tozseker
1,5 tatli kasigi tuz
1 yemek kasigi siviyag,tereyagi veya margarin(siviyag kullandim)
3-3,5 su bardagi un
1 yumurta aki
susam,hashas tohumu

Yapilisi:

Ben tüm malzemeleri ekmek makinesine koyup,hamur yogurma programinda(1,5 saat)yaptim.Hamurun kabarma islemi bittikten sonra alti parcaya böldüm ve yaglanmis tepsiye cicek seklinde dizdim.15 dakika kadar tepside beklettikten sonra,cok az su ile cirpilmis yumurta akini sürdüm ve susam ile hashas tohumu serptim.Firini 220 derecede isitip ekmekler kizarincaya kadar pisirdim.Ben makinaya ilkönce 3 su bardagi un koymustum ama unun miktari az geldigi icin hamurun yogurulma esnasinda biraz daha eklemek zorunda kaldim.Deneyeceklere afiyet olsun.

16 yorum:

guldencehobi dedi ki...

Ekmeciklerin mis gibi olmus,afiyetle yersiniz insallah.Canim güzel bir hafta sonu gecirmeni dilerim.
Hayirli cumalar.

kizilciksurubu dedi ki...

Tesekkür ederim Güldencim.Hayirli cumalar sana da.

SevgiSeli40 dedi ki...

canim merhaba cicek ekmeklerin ne güzel olmus ,benim kizim memlekete gidince dedesi ekmek alirken cicek ekmek ister bana onu hatirlatti hic denemedim senin tarifle denemeye calisirim.elline saglik iyi hafta sonlari dilerim

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm canım:)
çiçek ekmek miss gibi kokusu buraya kadar geldi:)
harika olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

kizilciksurubu dedi ki...

Sevgiseli,tesekkür ederim canim.Sana da iyi hafta sonlari.

Serapcim cok tesekkür ederim canim.Sevgiler.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Misssler gibi ekmek kokuları geldi ellerine sağlık evde ekmek yapmak gibisi yoktur mis misss....

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

bıraz gecıktım zıyaretıne....hımmm tam benlık bu ekmek ....ekmek canavarıyımdır ben ama nedense cogunu yayınlayamıyorum..artık elım alıstı ekmek yapmaya resımlemıyorum.yapıyorum bıtıyor bıtınce aklmıa gelıyor:).guzel bır hafta sonu gecırmenı dılerım canım...

Adsız dedi ki...

Merhaba, blogspotun hayırlı olsun arkadaşım.
Ekmek nefis. Ellerine sağlık.
guldenelkan.blogcu.com

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar, canim ekmekler nefis görünüyor ellerine saglik, sevgiler...

Zehra50 dedi ki...

ellerine saglik canim bizim evde cicek ekmek cok sevilir artik senin tarifinle bende yaparim sevgiler

banu-cin(s) dedi ki...

Senemcim, çiçekler açmış sayfanda, ne güzel olmuş ekmeğin, ellerine sağlık, foccacioyu da denemeliyim..sevgilerimle..

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

hakikaten aynı hazır ekmekler gibi çiçek ekmek olmuş ellerine sağlık canım bende deneyeyim çok nefis görünüyor sevgiler

ikizlerinannesi dedi ki...

senemcim tek kelimeyle burdaki görüntüde süper ellerine sagliok sevgiler canim

meleginmarifetleri dedi ki...

senamcim ekmeklerin haika olmuş ellerine sağlık sıcak sıcak bunları yemek ne güzel sizlere afiyet olsun iyi pazarlar dilerim hoşçakal

Tuba dedi ki...

Ekmeklerin cok guzel olmus canim. Benim de blogumda cok guzel bir cicek ekmek tarifim var. Ayrica ziyaretine ve dileklerine cok tesekkur ederim. sevgiyle kal.

hayat dedi ki...

Merhaba canım, çiçek ekmeğin harika görünüyor.Fırından çıkınca Sıcacık yemesi ne güzel olmuştur:)Ellerine sağlık.
Sevgiler...