7 Mart 2008 Cuma

SOSLU KEK

Bu haftaki P-D-C-S etkinligine bu gördügünüz tarifimle katilmak istedim.http://kadininmutfagi.blogcu.com/ dan arkadasim beni etkinlik icin davet etmis ve ben de daveti icin arkadasima tesekkür ediyorum ve kolay gelsin diyorum. Tarifime geceyim;



MALZEMELER:

3 adet yumurta,
1,5 su bardagi tozseker(ben bir bardak koyuyorum),
1 su bardagi siviyag,
1 su bardagi demli çay,
3 su bardagi un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2 çorba kasigi kakao,
SOSU için:
1 su bardagi süt,
1 çorba kasigi misir nisastasi,
1 çorba kasigi toz seker,
1 tatli kasigi kakao.
yarim paket bitter cikolata

YAPILISI:

Derin bir kabın içinde yumurtaları ve toz şekeri iyice çırpın.İçine siviyagi ve çay ilave edip çırpma işlemine devam edin.Başka bir kabın içine un ve kabartma tozu eleyin.Vanilya ve kakaoyu ekleyip karıştırın.Bu karışımı yumurtalı harcın içine ilave edip karıştırın.Hazırladığınız karışımı yağlanmış kek kalıbına yayın.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin.Diğer tarafta bir tencereye süt,mısır nişastası,şeker ve kakaoyu koyup karıştırın.Orta hararetli ateşte sürekli karıştırarak pişirin.Kaynamaya başladığında ocaktan indirin.Kek piştikten sonra soğumasını bekleyin.Soğumuş olan keki kalıptan çıkarıp servis tabağına alın.Üzerine çikolata sosu gezdirip,dilimleyerek servis yapın.

28 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

canım ne güzel görünüyor kekin yaa..kek olsunda neyli olursa olsun..ama soslusuda daha güzeldir eminim..
şöyle alayım üç dilim anca yeter:)

ezginin mutfağı dedi ki...

canım kek enfes gerçektende.ellerine saglık kocamnan sevgiler

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Günaydııın :) ellerine sağlık canım kek bir harika olmuş....

rumeysaninruyasi.blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık sanemcim nefis gözüküyor bir dilim alıp hoşçal diyorum

sofraozlemi dedi ki...

bu kek tarifi bendede var bi ara takıntım olmuştu çünkü çok güzel oluyor..ellerine sağlık cnm..
sevgilerimle...

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Senemcim,
kekin ıslaklığı cezbediyor insanı:)çok iştah açıcı olmuş canım.
sevgiler..

sarımutfak dedi ki...

kekin harika olmuş cnm eline sağlık.bayılırım yanında çayla offfff deme keyfime

ACIBADEM KURABİYESİ dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor...

SevgiSeli40 dedi ki...

canim kekin harika olmus eline saglik bir dilim aldimmmm

Calimero Mutfakta dedi ki...

masallah tam kivaminda kabarmis.. super gorunuyor.. ellerinize saglik..

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

merhba,
gerçekten nefis olmuş böyle soslu kekler daha hoşuma gider içerik olarakta tam benlik ellerinize sağlık..

yemek güncesi dedi ki...

ellerinize sağlıkk enfess görünüyorr çikolata ve kek birleşince nasıl olursa olsun bayılırım miss gibi emeklerine sağlık güzel günlerr

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

kızılcığım şurubum harika olmuş bu kek ellerine sağlık bebişim...sevgilerimle öpüyorum

nagehan dedi ki...

selam canım, kek nefis görünüyor ellerine sağlık...

Sevgiler
Nagehan

Adsız dedi ki...

harika bir goruntu kekin cicek gibi acmis canim
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

yasaminkiyisindan dedi ki...

Nefis..Harika görünüyor canım..Ellerine sağlık..

peynir hösmelimi dedi ki...

Senemcim ne harika bir kek bu böyle.
Benim gibi cikolata canavarina gösterilirmi bu yaaa.
Eline saglik canim.Bende isterimmm.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bol soslu kek nefis olmuş ellerine sağlık arkadaşım...

TATLI DİYAR dedi ki...

senemcim
ellerine sağlık canım
çok güzel olmuş
sevgilerrrrrrrrrrrrrr

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Mmmmm çayla ne güzel gider ellerine sağlık

defneylebirlikte dedi ki...

eline sağlık canım nefissssss.

ceyt dedi ki...

canımm kekte kek olmuş yani.harika görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.
öptüm sevgilerimle

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım harika görünüyor..ellerine sağlık sevgiler

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım kekin harika görünüyor.Ellerine sağlık.çok öpüyorum.sevgiler.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bayılıyorum ben keke hele böyle güzel gözükenlere, Ellerine sağlık :)

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim, güzel arkadaşımm, sende diyet falan yok galiba :)) Tam benlik olmuş bu kek ama gözlerimi kapamak zorunda kalacağım, biraz daha bakarsam diyeti bozacağım sanırım :)))
Harika bir görüntü, ellerine sağlık canım benim,
Öpüyorum seni...

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

merhabalar;
kekin görüntüsü süper olmuş.kesikler ayrı bir hava vermiş zaten.ellerine sağlık canım.
sebilay.

Betül dedi ki...

Senem'ciğim,

Kek enfes görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.