25 Şubat 2009 Çarşamba

RIZ CASIMIR YE#42 BAHARATLI TARIFLER


http://www.soframiz.com/ dan Hale arkadasimizin ev sahipligini üstlendigi Baharatli tarifler etkinligine Hint mutfagina ait bir tarifimle katilmak istiyorum. Bu yemege Isvicre'deki hemen her restaurantda rastlayabilirsiniz. Bol köri baharatli ve cesitli meyvalarla da servis edilebilen degisik bir yemek.. Sizler de denemek isterseniz tarifim söyle:




Malzemeler:
Sosu icin;
1 yemek kasigi tereyagi
1 sogan
1.5 yemek kasigi köri
1 elma
yarim muz
3 dl tavuk bulyon
1 dl taze krema
tuz ve karabiber
500-600 gr tavuk gögüs fileto
tuz,karabiber
kus üzümü
cesitli meyvalar (ananas, üzüm, kokteyl kiraz, seftali vb.. )
3-4 yemek kasigi siviyag

Pilav icin:2 su bardagi Amerikan pirinci, yeteri kadar su, tuz, tereyagi

Yapilisi:
Tencerede yemeklik dogranmis sogani köri ve tereyagiyla birlikte kavurun. Rendelenmis elma ve dilimlenmis muzla birlikte 5 dakika kadar kavurmaya devam edin. Tayuk bulyonu sicak suyun icinde eritip tencereye alin, kapagi kapali olarak orta isida 10 dakika kadar kaynatin. Blender ile püre haline getirin. Kus üzümlerini önceden suyun icinde biraz yumusayincaya kadar bekletip sosun icine katin ve 2-3 dakika kadar daha kaynatin. Kremayi katip tuz ve karabiber de koyup ocaktan alin. Diger taraftan bir tavada yag kizdirip kücük kücük dogranmis etleri kavurun, tuz ve karabiberi de katip, tencereye sosun icine etleri aktarin.
Pilav icinse;
Makarna yapar gibi yeteri kadar suyu kaynatin. Tuzunu da katip pirincleri ilave edin ve 10-12 dakika kadar kaynatin. Daha sonra süzün ve tereyagi ile tatlandirin.
Yemegi servis yaparken meyva parcalari da koyabilirsiniz, ben ananas ile servis yaptim.
Afiyet olsun!

26 yorum:

Ayşegül dedi ki...

canım
ellerine sağlık enfes olmuş
Sevgiler

Papatya Prenses dedi ki...

Çok ilginç bir yemek,Türklere göre diilmiş gibi bir his var içimde:)
Ama hoş görünüyor,ellerine sağlık canım..

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

selam canım..köri hiç kullanmadığım içintadını bilmiyorum..ama diğer malzemeler bana uygun.aslında denemek gerek tabii.bu da bir kültür..beğenmezsek yemeyiz,beğenirsek te yeni bir yemek katmış oluruz menümüze.eline sağlık....

müjde dedi ki...

Çok değişik bir yemeğe benziyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

peynir hösmelimi dedi ki...

ellerine saglik canim.Harika görünüyor.
Sevgilerle.

CANDAN TARİFLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika görünüyor...

simayhobievi dedi ki...

değişik bir tarif denemeye cesaret ister gibi geldi bana ama eline sağlık

elif dedi ki...

değişik bir tarif ellerine sağlık

defneylebirlikte dedi ki...

bana çok değişik geld ama eminim müthiş lezzetlidir.ellerine sağlık sanemciğim.sevgiler....

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, harika bir tarif hic duymamistim, annem gelince denerim insallah. Haa bu arada ben bu peyniri Aldi dan Mozzaralla aldim bu tarife 1 paket yeterlidir canim, denersen begeneceksin az sivik olmasi gerek helvanin sonra cekiyor ve sicak yenecek, sevgiler....

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben çok seviyorum dünya mutfaklarının değişik tatlarını.

Sevgiler,
Evren

nino dedi ki...

ne degisik bir tarif ellerine saglik canim

Sevil Altunel dedi ki...

canım sayende bu farklı lezzetlerin tariflerini öğreniyoruz.ellerine emeğine sağlık.çokta besleyici olmuş..sevgilerimle..

pel!n dedi ki...

Çok değişik ve farklı bir lezzet,denemek lazım...Ellerine sağlık...

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik ve farklı bir yemek..Sanırım ben sadece meyve bölümünü yerdim..))Ellerine sağlık canım..

Desteğin içinde çokkk teşekkürler..Kocaman sevgilerle..

ELBİSTANLI dedi ki...

merhabalar arkadaşım, yaklaşan mevlid kandili ve kutlu doğum haftası sebebiyle yasin, kuran hatmi ve salavat okumaları başlattık.blogumu ziyaret ederek katılımını bekliyorum.şimdiden hayırlı cumalar diliyerek selamlar sevgiler bırakıyorum.

Sevde dedi ki...

Aman ALLAHım işte benim favori yemeğim curry sosu bayılırım ve her zaman yaparım,
Arkadaşlar mutlaka tavsiye ederim..
Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım ellerine sağlık.Bayılırım baharatlı yemeklere.Hele köriyi çok severim.Çok öpüyorum.sevgiler...

sevincceden dedi ki...

Canım diğer bloğunada yorum bıraktım
etkinliğe bekliyorum...

37. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
23 SUBAT 2009 - 09 MART 2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://sevincceden.blogcu.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE " PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 37.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM.
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN.
EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMINIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

SOFRAM dedi ki...

Canım çok değişik bir tarif,denemek lazım, pita ekmeklere de bayıldım canım, ellerine sağlık, paylaştığın için çok teşekkürler.Sevgilerimle...

Lezzet Gemisi dedi ki...

meyve ve pilav bir arada... gerçekten ilginç bir yemek. ama lezzetli olduğu her halinden belli. ellerine sağlık. hayırlı cumalar cnm.

NzlGl dedi ki...

İlginç bir tarif Ama görüntü harika elinize sağlık
sevgiler

tatesal dedi ki...

CANIM FOTOĞRAFIMA YAPTIĞIN YORUM İÇİN VE BEĞENİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM....SAĞOL VAROL...

DEĞİŞİK BİR LEZZET.ELİNE SAĞLIK..

TAZE NANE dedi ki...

En koyu mavilikleri avucuna, en içten mutlulukkarı gözlerine, en derin sevgileri kalbine usulca bırakıyorum.
Sevgi sevgiye layık olanındır.
Bu yüzden sizi seviyorum.

nurdanorguler. dedi ki...

SELAM
Günaydın yemeklerin nefis olmuşlar ellerine sağlık sevgilerimle hoşça kal.

http://nurdanorguler.blogspot.com/

banu gökşin dedi ki...

ellerıne saglık canım cok degısık ve nefıs gorunuyor sevgıler..