7 Ocak 2008 Pazartesi

PAMUK POGACA



Tarifin orijinali http://www.tarcininmutfagi.com/ 'a ait.Benim ilk denedigimden beri begendigim,her seferinde de olumlu sonuc elde ettigim bir pogaca.Ayni pastanelerdeki o minik pogacalar gibi oluyorlar.Tabii ki bunun da güzel olmasinin püf noktasi da hamurun yumusak yogurulmasi.Daha denemeyenler varsa deneyin derim.

MALZEMELER:

1 su bardagi ilik su,
1 su bardagi ilik süt,
1 su bardagi siviyag(ben 3/4 su bardagi kullandim),
1 paket yasmaya,
5 yemek kasigi tozseker(ben 4 kasik kullandim),
2 seker kasigi tuz,
1 yumurta sarisi,
aldigi kadar un.

YAPILISI:

Hamur yogurma kabinin icinde mayayi sekerle erittim.Ilik süt ve suyu,yagi ve tuzu ekledim.Unu yavas yavas katip, yumusak bir hamur yogurdum.Kabin üzerine strec folyo örtüp 10 dakika kadar beklettim.Yaglanmis veya kagit serilmis bir tepsiye,cevizden biraz daha büyük parcalar kopartip elimde yuvarlak yaptiktan sonra fazla yaklastirmadan dizdim.Tekrar en az 45 dakika beklettim.Bu süre sonunda üzerlerine yumurta sarisi sürdüm ve önceden isitilmis 230-250 dereceli firinda kizarana kadar pisirdim.Pogacalar pistikten sonra üzerlerini temiz bir havluyla örtüp, ilindiktan sonra servis yaptim.


Not:Bayatlayan pogacalarinizi degerlendirmek istiyorsaniz eger,yukaridaki gibi tost makinesinde arasina kasar dilimi koyup bastirabilirsiniz.Böyle de cok lezzetli ve yumusacik oluyorlar.

30 yorum:

banu gökşin dedi ki...

canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor. puf puf gercekten. sevgıler..

nino dedi ki...

ellerine saglik canim

pastacirapunsel dedi ki...

canım çekti benim:))
Bu saatte de yapılmaz ki ne yapsak:))
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

cok nefis görünüyor
ellerine saglik

inci dedi ki...

mmmmm...nafissss....canım,benim en sevdiğim tarif:))evde hep bulundururum....ellerine sağlık...ben de tost makinasında basıyorum:))mis missss

Baharcicegi dedi ki...

Pofuduk pogaca olmus iyi kabarmis,cay iciyorum aldim bir tane haberin olsunda arama eline saglik canim

ezgi uğurlu dedi ki...

canım enfes olmuşlar ellerine sağlık
sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünyorlar hoşçakal

kitchensweetkitchen dedi ki...

Mmmm! Nefis görünüyorlar.Ellerine sağlık.

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

kahvaltıya bana yollar mısın 1 tane kaldıysa?
ne zamandır yapmadım poğaça şöyle yumuş yumuş...mmmmm :)

Ayşenur dedi ki...

Bu pogaca benim de en cok yaptigim tariflerden. Hamurun mayalanmasini beklememek, pogacalari direk tepside mayalandirmak cok isime geliyor. Malzeme miktarlari da akilda kolay tutuldugu icin yanimda hic tarif yoksa bunu yapiyorum. Tavsiye ederim yapmayanlara. Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
goruntusunden nekadar yumusak olduklari belli zaaten
sevgiler

www.yenitadlar.blogcu.com

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam poğacalar süper şimdi olsada kahvaltıda yerdim:))elinize saglık....sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis olmuşlar canım..Bende yıllar önce çok sık yapardım.Hatta ikiye ayırıp üzerlerine krem peynir,acılı ezme ve farklı şeyler üsrüp yemesini çok severdim..Kiloların bir kısmıda oradan kalma..))Afiyetler olsun!!

Sevgiler..

hdidem dedi ki...

merhaba bende çok yaparım hakikaten enfes oluyor ellerine sağlık çook güzel olmuş sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, puf puf olmuşlar, çok güzel, afiyetler olsun, sevgiler...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

poğacada çok güzel çorbanda canım ellerine sağlık.. bu poğaçayı bende denemiştim çok lezzetli oluyor yumuşacık...sevgilerimle

Lezzet Gemisi dedi ki...

POFUDUK POFUDUK NEFİSS POĞAÇALAR.. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhaba canim, ellerine saglik pamuk pogacalar harika olmus. Bende bu blogcu arkadaslar sayesinde bu pogacayi ögrendim ve arasira yapiyorum. Sevgiler, afiyet olsun....

ceyt dedi ki...

ellerine sağlık nefiss görünüyor.canım istedi valla gece gece de yapılmaz artık yarına kaldı ne yapalım.
sevgilerimle canım.

Feyza Fidan dedi ki...

Amaaan çok nefis bu pofuduklar canımcım :))
Ellerine sağlık,

disal dedi ki...

hep kullandığım tariftir benimde..ne zaman yapsam tutar...
ama nadiren kötü sonuç vermiyorda değil..oda sıvıları ya çok sıcak tutmaktan,yada mayanın eski olmasından,veyada çok sert yoğurmaktan olur....

ama genellikle güzel olur....

ellerine sağlık...nefis bir görüntü var....ve değerlendirme şeklin çok iyi.....
öpüyorum canım...

ikizlerinannesi dedi ki...

selam canim
ellerine saglik pmuk gibi olmuslar pofuduk pofuduk kabarmis sevgiler

SevgiSeli40 dedi ki...

merhaba canim ziyarete keldim pogacalarin cok nefis olmus cayin yaninada cok yakisir eline koluna saglik

Nilay Cinisli dedi ki...

Gerçekten de pamuk gibi olmuşlar...Ellerine sağlık canım
Sevgiler

elifin tarifleri dedi ki...

Poğaçalar çok lezzetli görünüyor,elinize sağlık.Ayrıca bayatlayan poğaçaları değerlendirme fikrinizi çok sevdim,bundan sonra sık sık bu yönteme başvuracağa benziyorum...

Özlem dedi ki...

Selam,
Hep bu poğaçalardan yapmak istiyorum ama sanki beceremeyecekmişim gibi geliyor. Genelde mayalı hamurlardan hep çekiniyorum... görüntü o kadar güzel ki... sanırım ilk fırsatta yapacağım :)

sevgiler

Adsız dedi ki...

seker kasigi derken?

Adsız dedi ki...

Seker kasigi derken, tatli kasigi oluyor.
Sevgiler.

Oznur dedi ki...

ellerine saglik cok guzel gorunuyor gercekten pamuk gibi olmus