27 Nisan 2008 Pazar

KIYMALI LAZANYA


MALZEMELER:

16 yaprak lazanya,

Bolonez sos icin;
250 gr kiyma,
kücük bir bas sogan,
2 corba kasigi zeytinyagi,
bir paket domates püresi(sivi olacak),
karabiber,taze veya kuru feslegen,tuz.

Besamel sos icin;
2 su bardagi süt,
2 corba kasigi un,
1 corba kasigi tereyagi veya margarin,
tuz.

Ayrica;
1 paket mozzarella,
1 su bardagi kadar rendelenmis kasar peyniri.

YAPILISI:

Ilk önce bolonez sos icin,sogani kücük kücük dograyip,iki kasik zeytin yagi ile cok hafif pembelesinceye kadar kavurun.Kiymayi katip,kavurmaya devam edin.Ardindan domates püresini katin.Tuzunu,karabiberini ve feslegeni de ekleyip kisik ateste yarim saat kadar pisirin.
Büyükce bir tencereye su koyup kaynatin.Tuzunu katin ve lazanyalari 5-6 dakika kadar kaynatin ve süzün (fazla yumusamamasi gerekiyor,cünki firinda da pistigi icin).Diger taraftan da besamel sosunu hazirlamak icin,kücük bir tencerenin icinde tereyag veya margarini eritip,unu katin ve un hafif pembe olana kadar kavurun.Sütü azar azar,devamli cirpiciyla karistirarak katin ve kaynayincaya kadar karistirmaya devam edin.Sosun boza kivamindan daha koyu olmasi gerekiyor.
Cam veya baska bir dikdörtgen firin kabini yaglayin.Ilk siraya dört dilim lazanya dizin.Üzerine,4-5 kasik bolonez sosu,2-3 kasik da besamal sosu yayin.Kasar peyniri ve kücük dogranmis mozzarellanin ücte birini üzerlerine serpin.Diger lazanya yapraklarini da dörder tane olacak sekilde kaba dizin ve soslari ve peynirleri paylastirin.En üste sadece besamel sos ve kasar peyniri ayirin ve son dört yapragi dizdikten sonra besamel sosu üzerine sürün.Kalan kasari da en üste serpin.Bicagin ucuyla birkac yerden delin.200 derecede önceden isitilmis firinda üzerleri kizarana kadar pisirin.Dilimleyerek sicak sicak servis yapin.
AFIET OLSUN!

53 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

ço iştah açıcı görünüyor canım ellerine saglık kocaman sevgiler

elif dedi ki...

ellerine sağlık. ben lazanya hiç yapmadım. inşallah burdan tarifini alıp yaoparım birgün. resmi görünce yiyesim geldi

sanada iyi haftasonları dilerim

Mutfak Havlusu dedi ki...

arkadaşlarınız toplanıp lazanya yiyorsa birde uzaklardan gelen arkadaşınız bunu yapıyorsa sakın ola omuhabbetten ayrı kalmayın sonra benim gibi pişman oluyorsunuz:)

böyle güzelliklere bakıp aklınıza düşünüyor üf diyorsunuz
kaçarmı bu tad:)

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel gorunuyor
ellerine saglik,sevgiler

SevgiSeli40 dedi ki...

canim cok da güzel bir lazanya olmus eline saglik fazla olsaydi bir dilim alacaktim öptüm

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Canım benim ,
Ellerine sağlık ben çok severim lazanyayı ...Ama çok ender yaparım..Bu da harika olmuş afiyetler olsun size sevgilerimle:))

lady koşan istiridye dedi ki...

ben de bundan yaptım geçen dün, bu sefer sebzelisini yapıcam bikaç gün içerisinde, pişirmeden önce 1 gün falan bekletmeyi düşünüyorum iyice yumuşasın diye. Öptüm hoşçakal

Feyza Fidan dedi ki...

Güzel Senemimmm benimmm, bayılırım lazanyaya, enfes olmuş valla, insanın kalkıp yapasını getiriyor bu görüntü :))
Ellerine sağlık canımcım benim,
Öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

merhaba
lazanyaya bayılırım.enfes görünüyor.ellerinize sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

disal dedi ki...

ıımmhh....çok severim lazanyayı....helede kıymalı olunca...

ellerine sağlık...görüntü harikaaaa....

seni çook öpüyorum.....

yasaminkiyisindan dedi ki...

Selam..Harika görünüyor..Eline sağlık..Sevgiyle kal canım..

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

Lazanyaya bayılırım ben daha dün aldım yapayım diye :P
Ellerine sağlık canım süper görünüyor valla.Olsa da yesek :))

akasyakokusu dedi ki...

ayyy senem'cim nefis görünüyor..nasılda kızarmış valla öyle..sabah az yedimdi acıkır gibi napsam acep..
keşke monitörü kesebilseydim..ohhh lazanya midemdeydi canım..
eline sağlık gittim geldim hasankeyf'e...sanada hediyem var bak hele..
öptüm sevgiler.

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık,harika bir görüntüsü var.Denemek isterim Senemcim.
sevgiler..

egeli dedi ki...

ayyyyyyy.... nasılda acıktım,nefis görünüyor ,olsada yesek,ellerine sağlık canım....hoşçakal.

Zeynep dedi ki...

canımcım, ellerine sağlık
içim gitti inan nefis görünüyor nefissss...
öpüyorum

Zeynep dedi ki...

canımcım, ellerine sağlık
içim gitti inan nefis görünüyor nefissss...
öpüyorum

Mebrule dedi ki...

Merhaba canim, ne kadar lezzetli gorunuyor, cok severim lazanyayi..ellerine saglik :)

defneylebirlikte dedi ki...

lazanya hi ç yemedim canım ama görüntü muhteşem denemek lazım..eline sağlık..

banu gökşin dedi ki...

nefis görunuyor canım ellerine sağlık sevgiler..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bende bugün yaptım:)) çok leziz görünüyor ellerine sağlık canım..öpüyorum kocaman sevgiler

elmaşekeri dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyor.
Sevgilerimle....

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canikommmm şurubum kızılcığgım ellerine sagğlık harika olmuş ...sevgilerimle öpüvedümmm:)

Yaren dedi ki...

Kizilcigim benim nefis görünüyor.Lazanyenin her cesidi harika olur.Ellerine saglik hayatim.Güzel bir hafta diliyorum ve sevgiyle kal:)

ilker'in mutfağı dedi ki...

senemcim canım çok severim lazanyayı.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ben hiç lazanya yapmadım... Bu tarifle denemeliyim çok lezzetli duruyor...

Ellerin dert görmesin...

Sıcacık Sevgiler...

Selma dedi ki...

Sevgili Senem ablacim gunaydinnnn..ellerine saglik ben lazanyayi evde hic yapmadim ama senin tarifinle bir gun denerim eminim tadida goruntusu gibi guzeldir...guzel tatli tadinda bir hafta gecirmen dileyiyle sevigler..

nagehan dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmmm canım harikaaaaaaa olmuş, ellerine sağlık...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

selamm
ne güzel olmuş kızılcık şurubu. ben bir türlü cesaret edipte yapmadım lazanyayı. sevip sevmeyeceğimizi bilmiyorum da :)

sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmmm, enfes olmuş Senem, ellerine sağlık.. Kaç zamandır benim de aklımda fakat bir türlü fırsat olmadı..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Bayılırım lazanyaya :)) Ellerine sağlık nefis görünüyor
Sevgiler...

ceyt dedi ki...

senemcim, lazanyan harika görünüyor.benim kızımda çok sever.ellerine sağlık canım.
öpüyorum sevgiler...

AYŞE DURU dedi ki...

canım çok lezzetli görünüyor.. hop yiyelim bundan top top olsun kilolar...ellerine sağlık

Gülden dedi ki...

CANIMMMM LAZANYA SENIN ELLERINDEN HARIKA GÜZEL OLMUS.AFIYET SEKER BAL OLSUN ARKADASIMA.
AILEN COK SANSLI INANKI,BÖYLE HAMARAT BILGILI EV HANIMININ AILESI HEP MUTLUDUR SANIRIM.EEEE...SEVGININ YOLUDA MIDEDEN GECTIGINE GÖREEE:)))

Lezzet Gemisi dedi ki...

BU MUHTEŞEM GÖRÜNTÜ, BANA UZUN ZAMANDIR LAZANYA YAPMADIĞIMI HATIRLATTI. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR. (SANKİ İŞTAHA İHTİYACIMIZ VARMIŞ...:)) ) GÜZEL VE BEREKETLİ BİR HAFTA DİLEĞİYLE, SEVGİLER....

birdilimdus dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık, harika gözüküyor. Sevgiler...

Nilgün dedi ki...

Off senemcigim cok severim Lazanyayi sicacik sicacik Firindan cikar cikamz mis gibi olsada yesem valla...Ellerine saglik canim


SEVGILER

gülizar dedi ki...

Ayy lazanyaya bayılırım vallahi,canım nefis görünüyor ellerine sağlık..

Ata sofrası dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

--------------------------------
canım ellerine sağlık.çok güzel bir tarif.ama aşağıdaki böregi çoook merak ettim.kesinlikle deneyeceğim.eminim benim damak tadıma göre birşey:))

Nurten dedi ki...

Lazanya deyince aklıma hep Garfield geliyor :))) Hiç yemedim ama görüntü iştahımı kabarttı, denemek şart oldu :))) Ellerine sağlık Senem :)

peynir hösmelimi dedi ki...

cok güzel duruyor resimde kimbilir tadi nasil.Oh bol mozzerellali.Himm bayilirim.
ellerine saglik.Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

benim oglusun en sevdigi yemektir,kaldiysa alsam bir porsyon,eline saglik canim cok güzel olmus.
sicacik bir hafta dilerim

HULYA dedi ki...

Senem'ciğim,
lazanyaya bayılırım zaten.Seninki de çok nefis olmuş.Alttaki böreği de çok merak ettim.Çok değişik bir lezzet.Ellerine sağlık canım.sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

çok nefis görünüyor canım ellerinize sağlık kucak dolusu sevgiler

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

çok nefis görünüyor canım ellerinize sağlık kucak dolusu sevgiler

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

ahahah bayildim canim lazanyan nefis otesi gorunuyor ellerine saglik uzun zamandir yapmamistim ahh nasilda canim cekti kokusu taaa burnuma geldi.
canim kucak dolusu sevgilerimi gonderdim.

yemekbahane dedi ki...

Çok lezzetli gözüküyor. Ellerine sağlık..

Sevgiler
Müge

Tuğba dedi ki...

Bir yorum daha yazsam 50 olsa:)
sevgiler..

Ayşegül dedi ki...

lazanyayı bi denemedim üstelik her seferinde iştahım kabararak izliyorum :)
gerçektne çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım..

nino dedi ki...

bayilrim
ellerine saglik canimcim

www.yemedeyanindayat.blogcu.com dedi ki...

mrb
ellerinize sağlık..nefis olmuş..hiç denemedim lazanya ama deneyeceğim mutlaka..

Cafe Gusto dedi ki...

Lazanya nefis olmuş Senemciğim ellerine sağlık..sevgiler..