29 Ekim 2007 Pazartesi

FIRIN SÜTLAC



Merhaba arkadaslar,coktan beri blogumla ilgilenemedim maalesef.Önceki hafta esim bir hafta tatilde idi,gecen hafta da bir hafta boyunca temizlikle ugrastim ve ancak simdi dogru dürüst bilgisayarin basinda oturuyorum.Bu süre icinde sizlere de ugrayamadim ama bundan sonra tekrar eskisi gibi sizleri ziyaret edecegim insallah.Bugün sizlere firin sütlac tarifimi vermek istedim.Firin sütlac yapmaya basladigimdan beri normal sütlac yapmaz oldum.Böyle daha cok hosumuza gitti.Cok lezzetli olmasi dolayisiyla sizlere tavsiye ederim.Sunum acisindan da harika oluyor.


Malzemeler:


1 litre süt

1 cay bardagi pirinc

1 su bardagi tozseker

2 su bardagi su

1 paket vanilya


Yapilisi:

Pirinclerimizi yikayip kücük bir tencerede 2 su bardagi su ile birlikte,pirincler iyice yumusayana kadar hafif ateste kaynatiyoruz.Ayri bir tencerede sütümüzü kaynatip yumusayan pirincleri icine katarak tekrar yavas ateste süt iyice koyulasana kadar kaynatmaya devam ediyoruz.Sütlacimizin kivami koyulastiginda tozsekerini katip birza daha kaynatip,vanilyayi da ekleyerek ocaktan aliyoruz.Firin kaplarimiza bosaltip 20 dakika kadar bekletiyoruz.firinimizin izgara programini ayarlayarak üzerleri kizarincaya kadar tutup firindan cikartiyoruz ve soguduktan sonra servis yapiyoruz.


AFIYET OLSUN!




22 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm canım:)
fırın sütlaca bende bayılırım muhteşem görünüyor ellerine sağlık sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

senemcim sütlacın harika olmuş çok severim ben fırın sütlacı ne zamandır yapmıyordum iyi fikir verdin sağolasın canım hoşçakal

Baharcicegi dedi ki...

Sütlaci ben firinda yapmadim hic,ama cok yedim baska arkadaslarda dedigin gibi cok lezzetli oluyor,ellerine saglik canim

Anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar, canim ellerine saglik seninde sütlacin harika olmus, bende bu kablardan olmadigi icin firida hic denemedim, sevgiler...

KURABİYE EVİ dedi ki...

Ziyaretin için teşekkür ederim her zaman beklerim sık sıkta ziyaretine gelirim müsaden olursa linklerime ekliyorum sevgiyle kal...

kizilciksurubu dedi ki...

Serap,Melek,Baharcicegi,Anneminkiziyim,hepinize yorumunuz icin tesekkür ederim.
Kurabiye evi tabiiki linklerine eklemen beni memnun eder.Yorumun icin tesekkür ederim.

Muhteremle Afiyetle dedi ki...

Merhaba Canım,
Ellerine sağlık,fırın sütlaçların nefis görünüyor.
Senin dediğin gibi bizde fırın sütlacın tadını alınca bir daha normal sütlaç yapmaz olduk.Sütlacı hep, fırın sütlaç yapıyorum.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Süylaç hemde fırında harikaaa ellerine sağlık....

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor...Sevgiler.........

disal dedi ki...

slm canım....

öncelikle harika göründüğünü söylemeliyim....

yalnız pirinçler zaten suyla haşlanıp nişastası suya karışıyor....

sütede pirinçten başka bişey eklenmiyor....o pirinç o sütü nasıl koyulaştırıyor....

ellerine sağlık....en çokda üzerinin hafif karamelize olmuş olan yanık kısmını seviyorum.....

Adsız dedi ki...

Disal'cim yorumun icin tesekkür ederim sana.Ben pirinci su ile kaynatiyorum ve süzmeden sütün icine kattigim icin sanirim bu su zaten koyu oldugundan,daha sonra sütle birlikte daha da koyulasiyor.Ama dilersen bir seker kasigi nisasta da katabilirsin.
SENEM

kizilciksurubu dedi ki...

Muhterem,Gönülünce lezzetler,Serinmavi yorumlariniz icin sizlere cok tesekkür ederim.

damak tadı dedi ki...

Selamlar,
Sütlacı ve muhallebileri nedense hiç sevmem.Fakat yüzlerinin kızarmış bu hallerine bayılırım.Sanırım ben biraz yemek konusunda antikayım canım.Ellerine sağlık çok nefis görünüyorlar.

Sevgilerle

SEVİL ALTUNEL dedi ki...

slm canımcım bende blogspotta sayfa açtım oradanda görüşebiliriz.sevgilerr

SevgiSeli40 dedi ki...

senemcigim sütlacin nefis görünüyor helede firin sütlac bayilirim eline saglik .hosca kal.

nino dedi ki...

ellerine saglik cicim pek nefis...

özlem dedi ki...

canım çok teşekkür ederim sizler kadar marifetli olmasakta canım ya ben sana blogcudan bir türlü yorum yazamıyorum neden acaba daha doğrusu yorum yaz bölümünü bir türlü bulamıyorum 1976zdek.blogcu

Adsız dedi ki...

Özlemcim güzel yorumun icin tesekkür ederim.Blogcuda bana yorum yazman icin basligin yaninda "yorum" diye yaziyor,oraya tiklayabilirsin.SENEM/KIZILCIKSURUBU

kizilciksurubu dedi ki...

Gül(damak tadi),Sevil,Nihan,Sevgi seli arkadaslarim,yorumlariniz icin tesekkür ediyorum.

ikizlerinannesi dedi ki...

senemcim
sütlac harika olmus canim ellerine saglik yarin gelecek misafirleer icin iyi fikir ellerine saglik öptüm

burcukusu dedi ki...

Sevgili Senem sütlaç harika görünüyor ellerine sağlık...Sütlaca bayılırım ama daha evde yapmak nasip olmadı bu tarifi mutlaka deneyeceğim
Sevgiler

Lezzet Gemisi dedi ki...

Buraya da bi uğrayıp öyle gideyim dedim. :) Sütlaç harika olmuş Emeğinize sağlık. Sevgiler.